Toon posts:

[ASP] Ziet IE6 mijn sessies als Cookies???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem.

Bij mijn inschrijvingsformulier dat over een aantal pages is verdeeld verschijnt bij mensen die cookies blokkeren een foutmelding. Anders niet en gaat alles zoals het hoort.

Nu blijkt dat als ik de cookies accepteer alles dus wel werkt. Maar ik werk met sessies en niet met cookies.

Is er ergens al een oplossing voor gevonden?

Verwijderd

Sessies maken gebruik van cookies. Je zult dus op een andere manier je sessies moeten bijhouden dan.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 19:11

Crazy D

I think we should take a look.

Op donderdag 17 januari 2002 17:31 schreef SpaGroen het volgende:
Nu blijkt dat als ik de cookies accepteer alles dus wel werkt. Maar ik werk met sessies en niet met cookies.
Niet alleen IE6 hoor, eerdere IE's hebben dat ook. Je kan bij de options dan ook apart cookies als sessie-cookies (Session var dus) aangeven of je ze wil accepteren of niet.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Shit zeg. Dit wist ik allemaal niet.

Ik gebruik dus sessies om sneller bepaalde gegevens bij de hand te hebben zonder dat de database weer benaderd hoeft te worden. Kan ik hier omheen zonder dat mijn sessies verloren gaan?

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

In asp.net heb je cookieless sessions..

weinig tot niks..

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar daar heb ik nu vrij weinig aan helaas...

Zijn er niet meer mensen die dit probleem zijn tegengekomen?

• Crazy D

Crazy D

Er zijn wat verschillende manieren, maar bij een form verdeelt over meerdere pagina's kun je eerder ingevulde waardes in hidden textfields meenemen.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Niet in dit geval volgens mij.
Het eerste gedeelte is NAW gegevens.
Als er een veld mist is verkeerd is ingevuld komt deze terug. Ik heb dus sessies gebruikt om de waarden terug te zetten in het formulier zodat alleen het foute veld opnieuw ingevuld hoeft te worden.

• Crazy D

Crazy D

Op vrijdag 18 januari 2002 11:43 schreef SpaGroen het volgende:
Niet in dit geval volgens mij.
Het eerste gedeelte is NAW gegevens.
Als er een veld mist is verkeerd is ingevuld komt deze terug. Ik heb dus sessies gebruikt om de waarden terug te zetten in het formulier zodat alleen het foute veld opnieuw ingevuld hoeft te worden.
Ook in dat geval.

Pseudo-zooi:
lees form NAW gegevens uit en prop in variabelen
controlleer ingevoerde waardes

alles ok:
volgende form tonen, en in hidden fields (type="hidden" dus) waardes zetten (die je net in vars hebt gestopt)
niet alles ok:
NAW form opnieuw laten zien, values zetten met je variabelen

1e keer dat de NAW form getoont wordt zijn al je vars leeg, dus ook de invoervelden. 2e keer is er iets gevuld maar niet alles, datgeen wat gevuld is heb je in een var staan en dus wordt de value van dat betreffende invoerveld gezet, en issie dus niet meer leeg :)

(wordt alleen misschien iets lastiger als je dit ook fysiek over meerdere pagina's doet...)

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
We gaan weer aan de slag! :(

Al het 'mooie' werk voor niets. SNIF.

Thanks voor de info.

Maakt hij trouwens al bij de eerste sessie gebruik van cookies? Of doet hij dit pas na een paar keer?

Verwijderd

Topicstarter
Om niet een nieuw topic te beginnen ga ik hier er maar even op door.

Als iemand inlogt kun je toch ook het beste een sessie gebruiken om te bepalen op welke pagina's hij wel of niet mag komen? Dus dat zou dan betekenen dat mensen die cookies uit hebben staan helemaal niet meer in kunnen loggen?
Pagina: 1