Toon posts:

[XP prof vs. XP home]Ik krijg het niet voor elkaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 pc`s, 1 met Win XP Prof en 1 met Win XP Home.

Ik ben al 4 dagen bezig om met deze een netwerk te zetten.
Ze hangen aan elkaar door middel van een crosslink kabel zonder hub.
In de pc met xp prof zitten 2 netwerk kaarten i.v.m. adsl aansluiting (ethernet modem) 1 realtek 100mb & 1 realtek 10mb.

Dat automatische thuis netwerk heb ik na 2 dagen al opgegeven, maar elke keer al zet ik bij de tweede netwerk kaart van de pc met xp prof & adsl aansluiting de ip adressen anders doet de inbel verbinding het niet meer en ik weet zeker dat ik met de goede netwerk kaart bezig ben.

Op de andere pc geeft hij de melding dat er geen kabel aan zit die er natuurlijk wel aan zit & die zekerweten goed is.
Ik weet het nu echt niet meer :(

Verwijderd

Werkt het netwerk zonder internet wel ?

Verwijderd

Ik weet niet of het aan de instellingen ligt
maar dit zijn de instellingen op de PC met 2 nic,s
In principe is XP slim genoeg om je netwerk zelf te herkennen.
Kan natuurlijk ook een kapotte Kabel of Nic zijn .
Instellingen zijn gebaseerd op @Home kabel

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011284995

Op de client gebruik je als ip 192.168.0.2

Dan zou het moeten werken. :)
<font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000"size="1"><font size="1">Ooit van resizen gehoord?! :(</font><hr color="FF0000" size="1">

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

In dit soort situaties is het verstandig om je netwerk(kaarten) één voor één te configureren. Zorg dat je maar één kaartje in de pc hebt geinstalleerd, die tweede komt later wel. Begin met de netwerkkaart voor je thuisnetwerk. Als Windows XP geboot is, moet de netwerkkaart in principe al herkend zijn. Ook de drivers zijn standaard al geladen, je hoeft hiervoor dus geen additionele drivers te installeren.
Zorg nu dat de kaart in je "server" (de machine waar twee kaarten in komen te zitten) het ip-adres 192.168.0.1 krijgt, met subnetmasker 255.255.255.0. Rename de "LAN-verbinding", zoals die standaard wordt genoemd, naar bijvoorbeeld "thuisnetwerk". Is wat duidelijker straks, als die tweede kaart erin komt.
Als dit is ingesteld, (je hoeft niet te booten), je client pc ook instellen. Geef die netwerkkaart 192.168.0.2, met hetzelfde subnetmask. Geef ook deze kaart de benaming "thuisnetwerk".
Test nu je thuisnetwerk doormiddel van filetransfers tussen beide pcs, kijk of ze elkaar zien, of je kan pingen etc. Pas als alles werkt, verder gaan met de volgende stap.
Zet nu de pc uit, installeer de kaart voor je MxStreamverbinding, laat Windows de drivers laden voor die kaart, en begin de normale setup voor MxStream, zoals beschreven op de website van -bijvoorbeeld- XS4All. Ze hebben een duidelijke aparte pagina voor de XP instellingen. Bij het tabblad "advanced" aanvinken dat je gebruik wilt maken van ICS, en geef ook aan welke adapter je daarvoor wilt gebruiken. Als het goed is staat hier nu je "thuisnetwerk" bij. Selecteer deze, vul de rest van de velden in, en maak de setup af. Je krijgt nu een melding dat die adapter gebruik wil gaan maken van het ip adres 192.168.0.1, maar das ok, dat heb je al zo ingesteld.
Ik heb het al legio keren zo gedaan, en het werkt feilloos zo. Als je nog vragen heb, ICQ je maar.. :)

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 17:26 schreef DjMaDMaX het volgende:
Ik heb hier 2 pc`s, 1 met Win XP Prof en 1 met Win XP Home.

Ik ben al 4 dagen bezig om met deze een netwerk te zetten.
Ze hangen aan elkaar door middel van een crosslink kabel zonder hub.
In de pc met xp prof zitten 2 netwerk kaarten i.v.m. adsl aansluiting (ethernet modem) 1 realtek 100mb & 1 realtek 10mb.

Dat automatische thuis netwerk heb ik na 2 dagen al opgegeven, maar elke keer al zet ik bij de tweede netwerk kaart van de pc met xp prof & adsl aansluiting de ip adressen anders doet de inbel verbinding het niet meer en ik weet zeker dat ik met de goede netwerk kaart bezig ben.

Op de andere pc geeft hij de melding dat er geen kabel aan zit die er natuurlijk wel aan zit & die zekerweten goed is.
Ik weet het nu echt niet meer :(
Heb ik ook gehad, je moet het subnetmask van je thuisnetwerk ff veranderen in 255.255.0.0 inplaats van 255.255.255.0, want in dit laatste subnet zit namelijk ook je Mxstream verbinding. :7

• Garibaldi
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Op donderdag 17 januari 2002 20:24 schreef CeLLySeC het volgende:

[..]

Heb ik ook gehad, je moet het subnetmask van je thuisnetwerk ff veranderen in 255.255.0.0 inplaats van 255.255.255.0, want in dit laatste subnet zit namelijk ook je Mxstream verbinding. :7
Sorry, maar das dus echt niet waar. Zie onderstaande info vanaf de XS4all website:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/helpdesk/abonnement/adsl/gif/windowsxp/xptcpip3.gif

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, ik ben met een maat van mij bezig geweest.
Ik heb de netwerkkaart van de 2de pc in een ander pci slot gedaan en toen gaf hij niet de melding meer "geen netwerk kabel aangesloten". toen heel simpel de bovenstaande ipadressen ingevult nog een paar vinkjes aan en uit gezet en lopen maar.
Meteen maar even een herstelpunt gemaakt, heb ik in ieder geval nog wat achter de hand :)
Pagina: 1