Vandaag heb ik op school eens wat nagevraagd aan medestudentjes (die ze ook wel eens vrienden noemen
) of het zinvol is om een 10 of een 100mbit netwerk te bouwen. We willen thuis een netwerkje maar weten neit goed of we een 10 of een 100mbit zullen pakken omdat het toch wel in prijs scheelt.. (100mbit switch is bijvoorbeeld stuk duurder..)
Wat zijn volgens jullie de voordelen van een 100mbit netwerk boven een 10mbit (behalve de snelheid). Het netwerk zal overigens gebruikt worden voor backup doeleinden, printersharing, internetsharing, bestanden overzetten (mp3's etc) en af en toe eens een game te spelen..
alvast bedankt voor jullie wijze raad
nog iets vergeten.. hoeveel kost een 100mbit switch (6 poorts? ) ongeveer ik heb geluiden gehoord van 300 tot 600 gulden
Wat zijn volgens jullie de voordelen van een 100mbit netwerk boven een 10mbit (behalve de snelheid). Het netwerk zal overigens gebruikt worden voor backup doeleinden, printersharing, internetsharing, bestanden overzetten (mp3's etc) en af en toe eens een game te spelen..
alvast bedankt voor jullie wijze raad
nog iets vergeten.. hoeveel kost een 100mbit switch (6 poorts? ) ongeveer ik heb geluiden gehoord van 300 tot 600 gulden