Defect mobo? Geluidcode.....

Pagina: 1
Acties:

• Cryonist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05 11:04

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Ik heb hier een oud mobo voor celeron van het type P6BAP-A+. Als ik deze aanzet met alleen een videokaart, voeding en geheugen dan krijg ik een korte piepjes die niet meer stoppen. Iemand die dit probleem kent? Is het mobo nou kaduuk of is iets anders het probleem?

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
probeer eens ander geheugen en andere video kaart !!!
en stop je toetsenbord en monitoor er ook ff in wel zo handig

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Videokaart is goed, daar werk ik nu mee :). En geheugen werkte ook nog de laatste keer dat ik het probeerde. Kan zijn dat er in de tussentijd iets mee gebeurt is. Maar denk het niet.

In the beginning there was nothing. God said, 'Let there be light!' And there was light. There was still nothing, but you could see it a whole lot better.
D3

• MokerHamer
zitten alle jumpers zoals het hoord
als je geen manual hebt zoek er dan ff een op internet

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Ik heb een manual. Er zitten een paar jumpers op maar die staan goed. En toetsenbord en monitor zitter erin jah :D.

D3

• MokerHamer
Als ik deze aanzet met alleen een videokaart, voeding en geheugen

ik neem aan dat de CPU er ook in zit en werkt
(kan je er een andere cpu in testen of de cpu ergens anders in testen)

watvoor celeron is het en wat voor geheugen ???

Celeron I of II ???
geheugen pc 66,100,133 ???

• Cryonist

Cryonist

- Something clever -

Topicstarter
Er zit 64Mb 66Mhz geheugen in. Er zit denk ik een celoron I in, 450Mhz en het is het enige celeron moederbord dat ik heb. Duz testen gaat moeilijk. Ik zit eraan te denken dat ik gewoon maar wat nieuws ga kopen want hij heeft toch wel bijna 2 jaar in de doos gestaan. Dus mischien is er in de loope van de tijd iets misgegaan of is er omzuchtig mee omgesprongen toen die daar maar stond. Verder er is toch een boek waar al die geluidscodes instaan? Ik ken hem niet persoonlijk maar daar heb ik wel wat van gehoord. Dus waar zou die geluidscode dan van zijn?

D3

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:38
Aan een stuk doorpiepen is idd het geheugen, of de geheugenbanken.
Als dat een Celeron 450 moet zijn, neem ik aan dat het een Celeron 300A op 100MHz bus is, waardoor je 66MHz geheugen het niet meer trekt.
Pagina: 1