[MSPRXY2]werkend zonder proxy client?

Pagina: 1
Acties:

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Het volgende probleem doet zich voor:
We hebben een netwerk bij een vestiging die met een nt4 doos +proxy een verbinding hebben met het hoofdkantoor. in de server zitten 2 nic's en op 1 van die nic's zit een ascend pipeline 50 met een isdn lijn. dit werkt allemaal ok.

Nu is er een nieuwe applicatie in gebruik genomen waardoor ze een connectie moeten opbouwen met een terminal server die op het hoofdkantoor staat. de communicatie tussen die 2 is ook okee.

Is er een manier om client die achter die proxy doos hangen op die nevenvestiging toch kunnen babbelen met die terminal server(3389/tcp) door die proxy bak heen.

nu weer ik wel dat dat met een proxy client moet, maar dat kan niet in deze situatie. is er geen andere manier om met het rdp protocol(3389/tcp) om die terminal server te komen?

dus dat proxy server deze poort gewoon doolaar zonder dat de winsock proxy zich ermee bemoeid...?

• LeNNy
euhhh, iemand een idee?

Verwijderd

nu weer ik wel dat dat met een proxy client moet, maar dat kan niet in deze situatie.

Kun je nog uitleggen waarom niet?, want die client zou het een stuk makkelijker maken. En als de client niet kan, zal je al gauw terecht komen op een andere third party oplossing. Er zal dus wel iets geinstalleerd moeten worden.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Misschien is het makkelijkste/goedkoopste nog wel om die ene client te laten inbellen op die TS (evt. met callback)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• LeNNy
Op donderdag 17 januari 2002 23:13 schreef smiley het volgende:
nu weer ik wel dat dat met een proxy client moet, maar dat kan niet in deze situatie.

Kun je nog uitleggen waarom niet?
Zeker, ze willen hier met een financieel paket werken via een terminal server. op die terminal server draait de tsac (web client voor terminal). de leverancier heeft gezegt dat er dan geen software op de client geinstalleerd moest worden. maar alleen heeft die leverancier over het hoofd gezien dat er hier proxy servers op de remote locaties staan.
nu willen de mensen hier dus geen extra software op de clients installen omdat de basis waarvoor ze het hebben aangeschaft danw egvalt, nl. dat je het op elke pc met een browser moet kunnen gebruiken. als je dan eerst een proxy clein moet installen hadden net zo goed een ander pakket kunnen nemen.

duidelijk zo? ms proxy server = :r

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 10:24 schreef LeNNy het volgende:
als je dan eerst een proxy clein moet installen hadden net zo goed een ander pakket kunnen nemen.
duidelijk zo? ms proxy server = :r
Buiten NAT is er bij mijn weten geen een pakket wat zonder client kan doen wat jij wilt. Tevens verwacht je misschien iets te veel van een pakket wat al iets van 4 jaar oud is. Ik dacht dat ie uit 97 was. Misschien dat MS ISA dat probleem niet meer heeft.

• LeNNy
nee, wij verwachten er niets van. die proxy server mag liever vandaag weg als morgen. maar goed ze staan er nu eenmaal en we moeten het beste ervan maken.

dus daarom ben ik aan het denken wat ik eraan kan doen.

nu kan ik wel een gateway adres instellen op de interne interface en een statische route toepassen. dan moet de proxy server wel normaal kunnen routeren dacht ik zo. dit stond overigens in ms tid:209404

tevens kun je ook nog rras gebruiken: 169548
idd. is nat wel het mooiste ja, maar dat zit weer niet in nt4 of rras.

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 17:18 schreef LeNNy het volgende:
We hebben een netwerk bij een vestiging die met een nt4 doos +proxy een verbinding hebben met het hoofdkantoor. in de server zitten 2 nic's en op 1 van die nic's zit een ascend pipeline 50 met een isdn lijn. dit werkt allemaal ok.
De nt machine fungeerd ook als router naar het hoofdkantoor?
Want dan heb je de proxy niet eens nodig, het wordt dan een gewone TS sessie van a naar b.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
kun je niet gewoon een thirdparty port forwarding tool gebruiken die de terminal server poortjes op je proxy afvangt ern doorsluist naar het hoofdkantoor?

(iets als analogx portmapper bv)

of denk ik dan even te simpel?

kheb namelijk zelf op het werk ook een nt4 proxy (met 2 nics) EN een ascend pipeline 50 staan (toeval?) daar heb ik toendertijd ook eens een portforwardproggie opgezet om wat poortjes af te vangen naar het internet toe (had geen zin om een client te installeren), werkte prima toendertijd...

A wise man's life is based around fuck you

• LeNNy
Op zaterdag 19 januari 2002 21:00 schreef zwelgje2 het volgende:
kun je niet gewoon een thirdparty port forwarding tool gebruiken die de terminal server poortjes op je proxy afvangt ern doorsluist naar het hoofdkantoor?

(iets als analogx portmapper bv)

of denk ik dan even te simpel?

kheb namelijk zelf op het werk ook een nt4 proxy (met 2 nics) EN een ascend pipeline 50 staan (toeval?) daar heb ik toendertijd ook eens een portforwardproggie opgezet om wat poortjes af te vangen naar het internet toe (had geen zin om een client te installeren), werkte prima toendertijd...
hmmm, had misschien gekund... maar we hebben het opgelost door de interne if een gateway adres te geven en ip forwarding aangezet. na reboot nog een static route toegevoegd en.. voila. (uitaard nog wel een paar static routes op de routers moeten plaatsen)
Pagina: 1