Toon posts:

Beste koeling voor 2x 1.2 Ghz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw systeem in mijn hoofd. Alleen zit ik er een beetje over in wat voor koeling ik het beste kan gebruiken?

Ik wil een Tyan S2460 MP kopen met daarop 2x 1.2 Ghz. Nou weet ik dat ik min. een 300+W voeding moet hebben. Alleen heb ik dus geen flauw idee welke fannetjes ik moet gaan aanschaffen die minimaal voldoen aan deze eis.

Kan iemand mij daar helpen en daarnaast kan aangeven waarom ik die beter kan kopen?

Mijn dank alvast.

Verwijderd

Search...

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik vraag hier om een mening...

Verwijderd

300W?? Zou ik niet doen met 2x1,2GHz hoor! 431 is iets beter lijkt me

Verwijderd

tsja, die mening is persoonlijk, je kan er een coolermaster opgooien of een swiftech, maar net hoeveel je eraan wilt uitgeven en hoeveel waarde je aan de temperatuur hecht.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 17:02 schreef MREn het volgende:
Daarom geef ik ook aan dat ik MINIMAAL een 300+ nodig heb, dus kan ook hoger zijn.

Maar stel het wel op prijs dat je me daarnaast nog adviseerd om er 1 in te zetten met een hoger vermogen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou apparatuur is heel belangrijk dus enige waarde wordt er zeker aangehecht.

Dus een beetje geld spenderen mag best. Het enige nadeel wat er aan vast zit is dat ik absoluut geen technisch type is wat zijn kast helemaal verbouwd. Dus zo makkelijk mogelijk als het kan.

Kijk een extra fan in de kast zetten is niet zo ingewikkeld dat is nog wel te doen :) maar daar houd het mee op.

Verwijderd

Hmmm weer een beste koeling vraag. Ga maar op pluto wonen, en neem een kryokast voor dual socket a mee. Dat is zo ongeveer het beste.

dan ff normaal. Neem een paar wat dikkere socket a koelers, bijvoorbeeld TT vulcano 6Cu of zoiets, en zorg dat de kastventialtie op orde is. Dat wil zeggen dat alleen het voedingsfannetje niet voldoende is, maar met een paar 80mm kunnen het wel aan. Neem bijvoorbeeld HQ-08 en hang op de standaart plekken een paar normale kees-fan's.

voeding=>neem a.u.b. wat meer dan 300Watt. zeg 400 minimum. Er is wel iemand die het op een 300W draaiend heeft, maar er zijn helaas heel veel meer mensen die later een dikkere voeding hebben moeten kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn hartelijke dank voor de opheldering die je mij gegeven hebt.

Naast die 2 80mm fans, een paar "normale" case fans?

Dat maakt het weer onduidelijk voor me. :?

Jij/jullie zullen ziek worden van dit soort vragen, maar van jullie tweakers kan ik aardig wat opsteken vandaar ook deze vraagstelling.

Maar heb er wel begrip voor ik ben niet de enige met dit soort vragen.

Verwijderd

een 300 watt voeding zou moeten kunnen volgens de site...
"The Tiger MP S2460 accepts a standard ATX-style power supply . However, the P/S must be able to supply a minimum of 30A on the 5-volt line. Many 300+ watt power supplies on the market today are capable of this output. "
maar meer is ZEKER beter.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik zit nog steeds met die "normale case fans" ?

Verwijderd

Ik wou eerst ook een dual proc mobo + proc Nou dat is wel HEEL erg duur en totaal nutteloos..........

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 18:03 schreef MasterDisaster het volgende:
Ik wou eerst ook een dual proc mobo + proc Nou dat is wel HEEL erg duur en totaal nutteloos..........
Ah een kenner.... sukkel

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 14:22

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Op donderdag 17 januari 2002 18:03 schreef MasterDisaster het volgende:
We zijn het DOS-tijdperk voor bij hoor (mocht je het nog niet gemerkt hebben)...

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Ik denk dat de beste koeling voor jou niet van toepassing is (vloeibare stikstof ofzo). Wil je stil maar toch OC"en dan zou ik aan waterkoeling denken. Kost dat teveel, koop dan 2 swiftech blokjes met stille fans ofzo. Maar in de search is echt TE veel te lezen hierover. Misschien niet over dual systemen, maar voor de koeling is dat hetzelfde... Je moet alleen 2 koelers kopen ipv 1. :D

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 18:00 schreef sMokum het volgende:
Maar ik zit nog steeds met die "normale case fans" ?
dat zijn gewone 80mm fan's(in jouw geval)
case-fan's zijn fan's die je in je behuizing zet, sommige oc-kasten hebben ook nog wel grotere fan's, en soms zie je ook nog wel 60x60 fan's als case-fan's. Echter het gros is gewoon 80x80.

En ik begrijp dat je van van dit soort vragen een hoop kan leren. Echter er zijn al vele andere mensen geweest die dit soort vragen gestelt hebben, misschien niet allemaal bij elkaar maar je zou in de search best hebben kunnen vinden dat dual's meer kastkoeling nodig hebben, en dat amd t'bird's behoorlijke heethoofden zijn. En daarom een behoorlijke koeler prefereren.

Vraag ook nooit om "de beste" wat die is er niet, er is altijd baas boven baas.

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:06

Crazy-

Best life ever

Op donderdag 17 januari 2002 17:02 schreef MREn het volgende:
wrm 431? zie het nut er niet van in....is nml niet nodig, vriend van me heeft een dual pIII-S 1.3 met 300 watt voeding, incl. 3xSCSI 10k, cd speler etc etc en dat gaat perfect hoor...overdrijven is ook een vak hè ;)

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Verwijderd

Ja dat week ik al mietje ik zit al 4weken voor de release van win xp in win xp >:)

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:43

Scatman_II

R9500 Pro >:)

uhm... een Dual 1.2 Ghz is niet 200% winst hoor :)
met een beetje geluk gaatie zo'n 5% sneller...

alleen als het om pure rekenkracht gaat heb je daar voordeel an... Het beste kun je (daar heb je blijkbaar het geld voor :P ) een leuke AMD XP 2000+ kopen ennem @ 2300+ laten lopen ofzow...

Ik denk dat je dan uiteindelijk netzoveel performance hebt...

(heb dat uit een aantal computer bladen die de "black storm" AMD dual tb 1.2Ghz hebben getest... veel warmte, weinig uhm... :) )

ps/2 ;) : toen was de AMD XP er dus nog niet, dus leek dat de ultieme combi :)

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 07:03 schreef CIOMrCrazy het volgende:

[..]

wrm 431? zie het nut er niet van in....is nml niet nodig, vriend van me heeft een dual pIII-S 1.3 met 300 watt voeding, incl. 3xSCSI 10k, cd speler etc etc en dat gaat perfect hoor...overdrijven is ook een vak hè ;)
Tsjah,
hoeveel ik ook waardering heb voor m'n eigen AMD TBirdje, een dual PIII is een stuk aangenamer, omdat het minder hitte maakt en dus een lichtere voeding nodig heeft.

(PS enneh, een single TB1333 heeft al moeite met 'maar' een 300 watt voeding. Een 430 watter voor een Dual TB1.2 is echt geen luxe..) ;)

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 23:42 schreef Scatman_II het volgende:
uhm... een Dual 1.2 Ghz is niet 200% winst hoor :)
met een beetje geluk gaatie zo'n 5% sneller...

alleen als het om pure rekenkracht gaat heb je daar voordeel an... Het beste kun je (daar heb je blijkbaar het geld voor :P ) een leuke AMD XP 2000+ kopen ennem @ 2300+ laten lopen ofzow...

Ik denk dat je dan uiteindelijk netzoveel performance hebt...
Hij geeft toch aan dat hij een dual systeem wil hebben. Niet iedereen is alleen maar bezig met q3/UT, en draait een database oid op zo'n pctje. En dat 5 % winst is |:( , Als je q3 speelt is het geloof ik zelfs 1 % langzamer met 2 dan met 1 processor, maar zoals ik al zeg, daar draait het hele leven niet om >:). Als hij heel processor-intensieve app's wil/moet draaien, dan heeft hij er zeker wat aan.
En om weer ontopic te gaan...
Voor cooling, check the search. Er is geen antwoord te geven op de 'beste' cooling. Sound/prijs speelt toch ook mee :? Kijk [topic=380497/1/25]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:43
Hiero twee cheap ass Coolermaster's op XP1700+'en, voor temps zie .gif:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/tyansysmoni.gif

Ik moet eerlijk zijn, dit is met de zijkant open, doe ik 'm dicht, dan worden ze een redelijk aantal graden warmer (flank-speed max 51~52o C). Wat de PSU betreft, ik heb alles aan een 330W hangen, maar zoals je aan de 5V lijn kunt zien mag 'ie wel wat ruimer bemeten worden (en die zakt alleen maar verder naar beneden als je flink tekeer gaat). Ik zit nog tussen een 431W of (gelijk goed aanpakken) 550W te twijfelen.

Wat het eeuwige geneuzel betreft over "2 cpu's is onzin" e.d. daar kan ik kort over zijn: hij gedraagt zich als een beest; snel en solide :) Als je je een beetje verdiept in SMP weet je of het je profijt brengt ja of de neen, zo ja, dan is zo'n set-up naar mijn ervaring zeker een aanrader :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:05

Memendo

V4-power/Team BSD

Op donderdag 17 januari 2002 17:01 schreef Lomu het volgende:
Search...
Dank voor deze bijdrage. Ik ben sprakeloos over het door jou tentoongestelde intellect dat je met deze posting uitdraagt, en kan alleen maar mijn diepste bewondering uitspreken voor je grondige analyse van het probleem. Ook de door jou aangedragen oplossing heeft mij zeer aangenaam verrast. Nogmaals dank.
Pagina: 1