erg waus, ik heb zelf nooit problemen met de tv-out @ gf2 (gts pro...)
probeer eens een andere DiVX, misshien is ie gaar geript ov so...
probeer eens een andere DiVX, misshien is ie gaar geript ov so...
BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.
nee dat is het niet,
ALLE divx'jes zien er gaar uit
ALLE divx'jes zien er gaar uit
Verwijderd
Als alleen DivXjes er gaar uitzien, dan is het natuurlijk goed mogelijk dat je codec voor het slechte beeld zorgt. Probeer eens een andere codec en/of player.
nu moet ik je wel zeggen, ik ben in de andere richting gegaan (van Nvidia naar Powervr) en ik heb nog geen seconde spijt gehad...
Mijn Kyro2 heeft een véél beter beeld op z'n tv-out en heeft ook veel warmere kleuren...
kwaliteit gaat meer richting ATI ...
Mijn Kyro2 heeft een véél beter beeld op z'n tv-out en heeft ook veel warmere kleuren...
kwaliteit gaat meer richting ATI ...
Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...
ik heb de kyro1 en beeld kwaliteit is prima daar op.
Maar ik draai het liever op me betere pc die divx'jes
Maar ik draai het liever op me betere pc die divx'jes
Even een trapje..
Ik heb hetzelfde probleem, maar ook met bijvoorbeeld filmpjes van Warcraft 3, kan dit verholpen worden met speciale drivers of is de Gf2mx400 gewoon brak?
Ik heb hetzelfde probleem, maar ook met bijvoorbeeld filmpjes van Warcraft 3, kan dit verholpen worden met speciale drivers of is de Gf2mx400 gewoon brak?
Verwijderd
Nou ik heb hier ook een Gforce 2 mx400 draaien zonder weergave probs,
ligt het niet gewoon aan de kwaliteit van de DivX zelf ?
heb je alleens andere codecs of drivers geprobeerd
ligt het niet gewoon aan de kwaliteit van de DivX zelf ?
heb je alleens andere codecs of drivers geprobeerd
welke GF2 kaart heb je? ik had eerst een point of view gf2 en daarbij had ik ook giga slecht beeld, allemaal strepen/storing op tv terwijl ik met mijn nieuwe asus gf2'tje nergens last van heb en perfect scherp beeld
Ik heb de Asus Gf4mx400....
vreemd zeg
dat ligt echt niet specifiek aan die geforce MX.. er is gewoon een codec of driver verlept.. probeer es een andere divx codec (de nieuwste) en als dat niet helpt andere drivers voor je videokaart.
al geprobeerdOp zaterdag 27 juli 2002 12:33 schreef rick_h het volgende:
dat ligt echt niet specifiek aan die geforce MX.. er is gewoon een codec of driver verlept.. probeer es een andere divx codec (de nieuwste) en als dat niet helpt andere drivers voor je videokaart.
Dat niemand me voor was verbaast me....
Heb je wel nieuwe (of anders) goede Detonator drivers? Bij mij is het verschil van ongeveer 22 naar de huidige aanzienlijk. DivX was eerst op de tv-out een stuk slapper dan op de monitor (verkleurd, weinig contrast etc.); terwijl het nu andersom is. De tv geeft de kleuren dieper en beter weer dan de monitor!
[url="http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=po3d_downloads"]http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=po3d_downloads[/url]
Heb je wel nieuwe (of anders) goede Detonator drivers? Bij mij is het verschil van ongeveer 22 naar de huidige aanzienlijk. DivX was eerst op de tv-out een stuk slapper dan op de monitor (verkleurd, weinig contrast etc.); terwijl het nu andersom is. De tv geeft de kleuren dieper en beter weer dan de monitor!
[url="http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=po3d_downloads"]http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=po3d_downloads[/url]
Verwijderd
Dat doet Blizzard gewoon, ik vindt da ook sonde. Die filmpjes zijn super mooi maar de kwaliteit is gewoon zwaar kut, da doen ze expres voor trage bakken enzo. Eig moeten ze dat gewoon haar scherp laten maken en voor tragere bakke een aparte functie voor maken want dit is sonde.Op vrijdag 26 juli 2002 21:31 schreef BlubberZwijn het volgende:
Even een trapje..
Dat is raar, want ik heb bij iemand anders ook de filmpjes gekeken en daar waren ze een stuk mooier.Op zaterdag 27 juli 2002 20:10 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Dat doet Blizzard gewoon, ik vindt da ook sonde. Die filmpjes zijn super mooi maar de kwaliteit is gewoon zwaar kut, da doen ze expres voor trage bakken enzo. Eig moeten ze dat gewoon haar scherp laten maken en voor tragere bakke een aparte functie voor maken want dit is sonde.
En waar vind ik die oudere detonators?
als je eenmaal de goede codec (DivX 5) te pakken hebt, moet je de quality van 0 naar 4 zetten (werkt iig op 1Ghz). Dit kan bv in MicroDVD Player, maar ook op andere manieren.
Dan worden die blokken geblurd, en de scherpe randen blijven scherp. --> mooiere fast-motion beelden
Dan worden die blokken geblurd, en de scherpe randen blijven scherp. --> mooiere fast-motion beelden
"People should know when they're conquered..."
probeer eens DVDtje, als die wel mooi wordt weergegeven, ligt het niet aan je kaartje.
Verwijderd
Ik heb een radeon vivo en een geforce4 geprobeert allebei hetzelfdeOp zondag 28 juli 2002 01:13 schreef BlubberZwijn het volgende:
[..]
Dat is raar, want ik heb bij iemand anders ook de filmpjes gekeken en daar waren ze een stuk mooier.
En waar vind ik die oudere detonators?
Ik heb geen dvd speler, maar laat maar zitten jongens, ik zie wel.
Over 3 weken een nieuwe pc nu eerst op vakantie
Over 3 weken een nieuwe pc nu eerst op vakantie
DivX 5 rukt imho, op tragere machines loopt het ongeloofelijk de soep in, terwijl DivX 4.12 daarop net zo leuk doorloopt. Verder heb ik met beide codecs een filmpje geëncode, 4.12 en 5. En toen de 2 filmpjes op dezelfde frame naast elkaar gezet.Op zondag 28 juli 2002 01:22 schreef Malebolgia het volgende:
als je eenmaal de goede codec (DivX 5) te pakken hebt, moet je de quality van 0 naar 4 zetten (werkt iig op 1Ghz). Dit kan bv in MicroDVD Player, maar ook op andere manieren.
Dan kun je heel lang kijken, maar het verschil is toch echt nul komma nul.
Verder : bij een goed geëncode filmpje maakt die kwaliteitsslider helemaal niks uit. Bijna alle filmpjes die ik bekijk heb ik toch zelf opgenomen, dus ik heb de kwaliteitsslider altijd op 0. Enige wat bij mij omhoog gaat met die slider is cpu usage.
Het geheim ook nog weten? Komt ie. Zet bij het encoden performance/quality altijd op SLOWEST. Kost wat meer tijd bij het encoden, maar dan is de kwaliteit met DivX 5 (gratis versie, dat wel, die zat in nimo) en DivX 4.12 precies hetzelfde. Dan kun je bovendien aardige kwaliteit filmpjes ook op een wat minder snelle bak draaien (DivX 5 kan zó erg verrotten op een tragere machine, framedrops, kwaliteit zakt ongeacht instellingen... ellende!).
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Pagina: 1