Diablo 2 LOD - Mercenary Topic

Pagina: 1
Acties:

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-10 15:21

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Gezien het andere topic alweer begon te vervuilen maar een serieuze nieuwe .....
Door JiveDAF - dinsdag 15 januari 2002 15:14
--------------------
Wat stop jij op je Mercenary ... en welke gebruik je ...
Ik heb zelf een Act3 Sorc merc met cold-damage bij mijn necro .. met een volle Isenharts set ...

En ben met mijn Act2 merc met Holy Chill bij mijn sorc aan het zoeken naar Hwanin's ... waarvan je alles behalve de belt op de merc kan stoppen ..

Maar wat hebben jullie op je merc (als je hem gebruikt) of wat zou er geadviseerd worden voor de verschillende merc-types ...
Door General_Freakazoid - dinsdag 15 januari 2002 15:18
--------------------
Boneweave met 2 sockets 826 def, gaat nog een smoke runeword in (1000+ def) Cruel Collossus sword voor act5 of honor phase blade voor act3 merc tal rasha's crest voor act5 barb/Natalya's odium voor act3/2 merc
Door Pjemco - dinsdag 15 januari 2002 15:29
--------------------
Might merc voor meer damage
of Thorns

hangt beetje van mn humor af welke merc ik kies
Door JiveDAF - dinsdag 15 januari 2002 18:47
--------------------
Vind persoonlijk dat Isenharts helemaal niet zo heel verkeerd is voor een merc ..
Die klojoo heeft gewoon op lvl 58 met die set op hell een hogere resist dan ik ;p
En gezien hij met magic werkt hoeft het allemaal niet zoveel damage te doen....
Voor de personen die niet weten wat de volle set doet kijk hier
en ik zal vanavond kijken ofik een screenshot ken maken.
Door Soullie - woensdag 16 januari 2002 13:32
--------------------
Clifkiller + Tal mask + vipermagi
Merc nonstop dood... en dat houd ik ook zo...
Door KnetterGek - woensdag 16 januari 2002 22:07
--------------------
bow of gore
helm of radiance
leather armor
bij mijn l33te lvl 4 paladin

na act1 geen merc meer, dan kan ik het wel zelf af.
mn barbie (nu lvl 48) heeft sinds lvlv 13 of 14 al geen merc meer gehad.
Door smurv - donderdag 17 januari 2002 05:38
--------------------
Op woensdag 16 januari 2002 22:07 schreef KnetterGek het volgende:
bow of gore
helm of radiance
leather armor
bij mijn l33te lvl 4 paladin

na act1 geen merc meer, dan kan ik het wel zelf af.
mn barbie (nu lvl 48) heeft sinds lvlv 13 of 14 al geen merc meer gehad.

Als je barbie straks in hell zit, en met zijn 2000 (of minder) dmg nix meer doodkrijgt, moet je eens een a2 merc uit nm aanschaffen, smaakje offensive. Die hebben might, en das bijna een verdubbeling van je dmg
Door NorthernLight79 - donderdag 17 januari 2002 09:21
--------------------
Tip voor sorceress met mercenary:
Als je hydra gebruikt als je eigen skill, dan geldt de experience van alle kills van de hydra's ook voor je mercenary!

Ontzettend handig om 'm snel te laten levelen....
Door Forau_diavolina - donderdag 17 januari 2002 09:46
--------------------
Ik gebruik geen Merc. ik heb er iets op tegen, aangezien ze in de eerste diablo 2 erg vaak doodgingen, maar nu ik dat might idee van jullie heb, kan ik weleens overwegen er een aan te schaffen...
Maar toch heb ik een beetje een merc.fobie.
Door Jaxe - donderdag 17 januari 2002 12:49
--------------------
Ik heb een act 2 merc.
Als wapen Spire of Honor, wat gewoon redelijk goeie damage doe.
Als armor heb ik hem Duriel Shell Case gegeven. Werkt lekker Ik gebruik sinds kort Shaftstop, dus die had ik mooi over.
Als helm heb ik een of andere unique, maar die moet ik eens replacen. Heb op mijn mule een paar leuke set helms, die veel meer def hebben en leuke extras.
Al met al doet mijn merc op nightmare lekker mee. Alleen hij wil zich nog weleens vastlopen tussen Bremm en zijn maten + several bloodlords. Heel soms met death ten gevolge.

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

Zal ik mij bijdrage aan het vorige topic er dan maar zelf bijzetten, aangezien een bepaalde iemand dat 'vergeten' is.
Nou vooruit dan maar. De meesten hier zullen het vast al wel eens gelezen hebben, maar voor die mensen die niet verder dan Tweakers.net komen: http://www.diabloii.net/townsfolk/mercs.shtml

Verwijderd

Ik zal proberen even een serieuze reactie te plaatsen!!

Ik gebruik op dit moment even geen merc! Ik wilde een barb, maar kan nog geen Barb vinden met een toffe naam!

Ik heb een keer een Bill gehad en die vond ik echt heel gaaf!

Dus tot die tijd geen merc voor mij!

• Jive

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 16:39 schreef Insomnia het volgende:
Zal ik mij bijdrage aan het vorige topic er dan maar zelf bijzetten, aangezien een bepaalde iemand dat 'vergeten' is.
[..]
Mijn excuses .... over ut hoofd gezien ..

Jive's Box
Jive @ DNET

• Jive

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 16:44 schreef DuLongue het volgende:
Ik zal proberen even een serieuze reactie te plaatsen!!

Ik gebruik op dit moment even geen merc! Ik wilde een barb, maar kan nog geen Barb vinden met een toffe naam!

Ik heb een keer een Bill gehad en die vond ik echt heel gaaf!

Dus tot die tijd geen merc voor mij!
Ik weet niet hoever je zit of hoe je speelt ..
Maar als je aan het speed-levellen bent kun je het beste wachten tot je op HELL zit en daar een barb-merc nemen dan .. Meeste waar voor je geld zeker als je de andere mercs niks vind.

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

Ik blijf het bij geen merc. houden, ik vind ze te snel doodgaan, en te beperkt.
En ze levelen bij mij niet snel genoeg, iemand een idee hoe dat sneller kan?

• Jive

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 17:46 schreef Forau_diavolina het volgende:
Tot lvl 40 = Bloodruns op normal en je merc alles laten doodmaken.
Tot lvl 65 = Bloodruns op nightmare en je merc alles laten doodmaken en alleen in nood helpen.
Na lvl 65 = Ben ik nog aan het uitzoeken want mijn hoogste merc is pas lvl 72 en een bloodrun kan hij nog niet aan op HELL (ik heb zelf ook nog wat moeite ermee in me uppie).

Voordeel is wel ..
Als je voor een magic-find char gaat ...
Als je merc de kill maakt en hij heef took vette MF gear aan ... dan komt dat als bonus op jouw MF% ...

Hoogste zou dus zijn een toplevel magic-find barbarian met een top-level magic find Merc. Dan zou je zo ongeveer alles wel moeten kunnen vinden.

En als je dan een bloodrun gaat doen vallen de rare & unique's je volgens mij behoorlijk om de oren ...

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 17:46 schreef Forau_diavolina het volgende:
Hangt er toch ook vanaf wel level jezelf bent, een Merc kan nooit in level hoger zijn dan jezelf ;)

• Jive

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 18:58 schreef KID-ICARUS het volgende:

[..]

Hangt er toch ook vanaf wel level jezelf bent, een Merc kan nooit in level hoger zijn dan jezelf ;)
Is me zelfs opgevallen dat ze zelfs idioot snel kunnen lvl'n ..

Ik was bezig met wat bloodruns met een 8-player party op NM ... me merc liep recht op shenk af en was gelijk plat ... maar ik heb hem toen niet meer truggehaald ... (hij was lvl 42 en ik 45) ...
Maar na een hele avond gamen & runnen & questen de volgende dag mijn merc weer truggehaald (ik was inmiddels 58) en toen ik ging bloodrunnen ging hij in 1 bloodrun 4x lvl-up ... en was hij na een uurtje of 2 van lvl 42 naar lvl 53 geklommen, terwijl ik maar 62 was geworden...

Voordeel voor een merc is dat hij minder punten nodig heeft om te levelen dan een player ..
Dus als je je merc altijd in leven houd kan hij zelfs gelijk met jou lvluppen .. maar idd nooit een hoger lvl hebben dan jijzelf..

Ander bijkomend voordeel (weet ik niet 100% zeker) als je merc doodgaat veliest hij geen XP's .. en jij als speler doet dat wel.

Jive's Box
Jive @ DNET

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Op donderdag 17 januari 2002 19:07 schreef JiveDAF het volgende:

[..]

Is me zelfs opgevallen dat ze zelfs idioot snel kunnen lvl'n ..

Ik was bezig met wat bloodruns met een 8-player party op NM ... me merc liep recht op shenk af en was gelijk plat ... maar ik heb hem toen niet meer truggehaald ... (hij was lvl 42 en ik 45) ...
Maar na een hele avond gamen & runnen & questen de volgende dag mijn merc weer truggehaald (ik was inmiddels 58) en toen ik ging bloodrunnen ging hij in 1 bloodrun 4x lvl-up ... en was hij na een uurtje of 2 van lvl 42 naar lvl 53 geklommen, terwijl ik maar 62 was geworden...

Voordeel voor een merc is dat hij minder punten nodig heeft om te levelen dan een player ..
Dus als je je merc altijd in leven houd kan hij zelfs gelijk met jou lvluppen .. maar idd nooit een hoger lvl hebben dan jijzelf..

Ander bijkomend voordeel (weet ik niet 100% zeker) als je merc doodgaat veliest hij geen XP's .. en jij als speler doet dat wel.
Een speler verliest enkel XP in NM of Hell.

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-10 21:43

Boekster

Naimoholic

Ff snel een vraagje, wat is een bloodrun precies?
Een run naar.....??

Music Addicted

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 20:55 schreef Boekster het volgende:
Ff snel een vraagje, wat is een bloodrun precies?
Een run naar.....??
Vanaf het WP bloody foorhils naar het dorpje terugrennen, en daar de grote groepen beesten hakken voor de grote exp.
En da's idd maar een run ja, 2 is zinloos omdat dan alle grote groepen beesten al dood zijn.

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-10 21:43

Boekster

Naimoholic

Dacht ik later idd ook aan, maar dan vanaf het dorp de andere kant op. :+ . Nouja, tnx iig.

Music Addicted

• Jive

Jive

MooMooMastah

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 19:39 schreef R4C00N_SL4Y3R het volgende:

[..]

Een speler verliest enkel XP in NM of Hell.
Het was NM ... en het ging erom dat de MERC geen xp verliest asie doodgaat ...

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

Is hetde moeite waard om een act 1 merc. helemaal meete slepen tot aan hell toe?
Of is dat niet handig?

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 17:04 schreef JiveDAF het volgende:

[..]

Ik weet niet hoever je zit of hoe je speelt ..
Maar als je aan het speed-levellen bent kun je het beste wachten tot je op HELL zit en daar een barb-merc nemen dan .. Meeste waar voor je geld zeker als je de andere mercs niks vind.
Twee punten waarbij dit niet van toepassing is:

1. Je speelt (net als ik) alleen HC. Een merc is dan ook in normal en NM handig. Bovendien ren je niet als een dolle met je level 40 naar Hell en heb je dus tijd zat om je Merc te levellen.

2. Je speelt een Hydra Sorc. Je merc krijgt dan namelijk ook exp van de kills die je Hydra's maken (lees: VEEL) en levelt dus vrolijk met je mee vanaf level 30.

Een merc op level 20 gekocht en geleveld naar level 50 is trouwens beter dan een merc die je op level 50 koopt.

Al dit bovenstaande is natuurlijk minder van toepassing voor de mensen die SC spelen, omdat een merc daarbij niet zo nodig benodigd is als op HC.

Vooral punt 1 geeft trouwens maar weer eens aan dat SC het spel naar mijn mening een beetje verziekt. Je rent zo snel mogelijk naar Hell om daar mee te leechen. Moet je in HC niet proberen. Maar goed, das weer een hele andere discussie...
Pagina: 1