Toon posts:

Extra printfuncties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou graag willen dat als de bezoekers op ons lokale intranet op een printknop drukken dat ze door worden gestuurd naar een andere pagina. Op de pagina moet een stukje code staan die er voor zorgt dat de pagina geprint wordt. Daarna wordt de gebruiker weer een pagina terug gezet "history.back()". Maar nu wil ik niet dat IE5 met de vraag komt of dat ik wil printen en met welke opties. Ik wil gewoon meteen uit laten printen. Maar ik wil op de ene pagina dat die wordt geprint als Landscape, en de andere gewoon.

Is het mogelijk om met één of andere variabele of iets anders dit voor elkaar krijgen.

Alvast bedankt

• jonggoud.nl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-07 08:35

jonggoud.nl

@>--"--,--{

je kan niet iets automatisch afprinten (behalve als je een ActiveX componentje gebruikt of zo), wat je kan doen is een popup laten opkomen met daarin je tekst en een autoprint opdracht, nog steeds moet die persoon op 'ok' (op 'print') klikken.

Nieuw (groots) project, mail me wat je er van vindt
Tevens in het bezit van een beeldschone vriendin

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wel erg jammer dat dat niet kan :'(

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op vrijdag 18 januari 2002 08:14 schreef jouwmobiel het volgende:
Dat is wel erg jammer dat dat niet kan :'(
Nee, dat is erg prettig dat dat niet kan.

Voor de ontwikkelaar misschien wat lastig, maar voor de gebruiker wel fijn dat er niet ineens een of andere gek je printer een opdracht van 500 pagina's stuurt...

Verwijderd

Topicstarter
En is het volgende eigenlijk mogelijk (Ik heb er nog nooit van gehoor)

Maar het gaat om een intranetpagina waar de gebruikers vandaan moeten printen. Alle printers (Ong. 54) op onze zaak zijn geinstalleerd op 1 server (gti_ri_01).

Is het dan niet mogelijk om in VB6.0 een programma te schrijven en die op de IIS laten draaien, en zodra er iets geprint wordt dat dit niet via de gebruiker wordt geprint, maar via de IIS!

Misschien kan dit helemaal niet, maar misschien heeft iemand ervaring er mee :), zou wel leuk zijn als het lukt 8-)