Weet iemand de marges die ze hebben op hardware. Gezien naar inkoop verkoop? Is dat bijvoorbeeld bij monitoren hoger als mobo's? Ben benieuwd..
ga uit van 10-15%
op printers ongeveer 22%, cartridges 32% en kabels etc 75%
op printers ongeveer 22%, cartridges 32% en kabels etc 75%
Verwijderd
Normale marge van MKB is ongeveer 30%;
Zal op hardware ook wel zoiets zijn en zal natuurlijk ook verschillen per winkel.
Zal op hardware ook wel zoiets zijn en zal natuurlijk ook verschillen per winkel.
Verwijderd
30%? Waar haal je die cijfers?
Op PC componenten, PC's en servers ligt de marge eerder tussen de 5% en de 10%, op randapparatuur (printers, scanners, ...) gaat dat naar 20% to 35%, voor supplies zelfs tot 45% (papier, cartridges).
Ik baseer me op de prijslijst die ik hier voor me heb liggen met de aankoop- en verkoopprijzen van de IT firma waar ik werk.
Op PC componenten, PC's en servers ligt de marge eerder tussen de 5% en de 10%, op randapparatuur (printers, scanners, ...) gaat dat naar 20% to 35%, voor supplies zelfs tot 45% (papier, cartridges).
Ik baseer me op de prijslijst die ik hier voor me heb liggen met de aankoop- en verkoopprijzen van de IT firma waar ik werk.
Verwijderd
MKB is midden en kleinbedrijf. Dus niet alleen computerspullen. Dat percentage heb ik ooit ergens gelezen (CBS geloof ik) en klopt ook redelijk met de winkels waar ik de percentages van ken. Ik kan het nog wel nazoeken als je wil.
Oke dan, zoiets had ik al in gedachten. iig bedankt lui
Verwijderd
Wat dacht je van 0-75% ?
cdr verkoop ik zonder winst,zijn de mensen eenmaal binnen
maar de meeste harde ware 10%
OEM-Kabels kosten echt geen drol zit je zomaar op +75%
cdr verkoop ik zonder winst,zijn de mensen eenmaal binnen
maar de meeste harde ware 10%
Verwijderd
OplichtersOp vrijdag 18 januari 2002 12:27 schreef pc-smurf het volgende: