Toon posts:

Installeren philips 3610 via printerpoort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,
Wie kan mij helpen om de philips cdd 3610 aangesloten via de printerpoort(extern) te installeren in windows XP ?
Er wordt niets herkend in windows/(geen schijf of drive-letter etc). Wat te doen ??
Graag duidelijk en volledig !!!
bedankt rilinden

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Heb je wel drivers geinstalled?
Die zorgen dat je 3610 "gezien" wordt. (8>

(misschien een dom antwoord omdat je hem wellicht op een ander O.S. wel aan de gang hebt gekregen?) |:(

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 16:29 schreef apestaartje het volgende:
Heb je wel drivers geinstalled?
Die zorgen dat je 3610 "gezien" wordt. (8>

(misschien een dom antwoord omdat je hem wellicht op een ander O.S. wel aan de gang hebt gekregen?) |:(
Waar haal ik de drivers voor de philips 3610 voor windows XP ? en wat moet er dan nog meer gebeuren. Geef eventueel de side waar ik de drivers kan downloaden.
Bedankt

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Dit zijn de enige drivers die philips nog heeft.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 17:05 schreef Cobra_Lup het volgende:
Dit zijn de enige drivers die philips nog heeft.
Deze drivers zijn niet van toepassing voor mijn Philip 3610.
Zijn er nog andere mogelijkheden ???
Wie kan mij helpen ?

• diekstra
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-12-2025
op het werk hebben we een externe (lpt) hp brander, een 72xx series, volgens mij is dat een zelfde binnenwerk als van de cdd3610, of deze floppy werkt voor jou onder xp weet ik niet maar proberen wel waard denk ik......

The Matrix is everywhere, It is all around us, Even now in this very room

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:29

Wallie

Herr

Sloop hem anders uit zijn kastje, zit gewoon een IDE-brander in.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

da's idd waar, als je die dikke kast er omheen afsloopt kun je heb (als je ruimte hebt) gewoon in je kast drukken.

Probeer ander drivers van ander model/merk

werkt vaak ook wel

Verwijderd

Hoi,

ik volg de antwoorden op je vraag nu al een paar dagen.
Zelf heb ik ook zo'n geweldig burner en ga over op XP.

Hebben de floppies van diekstra je nog geholpen?

J.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Hier vind je de driverdisk, zoals die bij de Philips CDD3615 (officiële nummer van de externe 3610) zit. Het is in feite gewoon een IDE-drive die in een Shuttle-kastje zit. Deze driver maakt een virtuele SCSI-poort aan, waarop Windhoos automagisch de brander ontdekt.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-04 15:55

voz

De echte kenner

Windows 2000 driver vind je hier, misschien werkt ie ook onder XP? http://www.scmmicro.com/downloads.html?PID=36&s1=8&s2=61

Systeemspecs
PV Installatie

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als ie het niet doet, is ie net als ongeveer alle andere 3610's overleden. Die 3610's hebben niet het eeuwige leven.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op zaterdag 19 januari 2002 11:44 schreef Lord of the Pentium het volgende:
Als ie het niet doet, is ie net als ongeveer alle andere 3610's overleden. Die 3610's hebben niet het eeuwige leven.
3610's gaan inderdaad snel kapot, maar dan betreft het de mechanische componenten, waardoor je calibration errors etc. krijgt. Het niet detecteren van een externe writer heeft niets te maken met dit probleem, maar ligt aan de afwezigheid van drivers voor de parallel -> IDE interface. Tenzij jij me wijs wilt maken dat héél toevallig de IDE chip op die writer kapot is, maar daar staan 3610's niet om bekend...

Edit: Offensive begin van dit stukje even weggehaald :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Heb je wel zoeken naar oude plug en play apparaten aanstaan op je printerpoort onder aparaatbeheer ?
Anders vind xp mijn zipdrive ook niet.
gr jakob (8>

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 12:13 schreef buitenb het volgende:
Heb je wel zoeken naar oude plug en play apparaten aanstaan op je printerpoort onder aparaatbeheer ?
Anders vind xp mijn zipdrive ook niet.
gr jakob (8>
Dit lukt ook niet !!!
Ik kom er niet uit !!!
Ik ga er vanuit dat mijn cd-brander niet stuk is!!!
Wie helpt mijn verder ???
Bedankt alvast !!!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:51

reiker

dan jij!

zoals mensen voor mij zeiden: probeer eens het kastje erom heen weg te halen en hem dan als "gewoon" cd-rw apparaat te installeren.

mijn cdd3610 doet het ook nog steeds, na 4/5 (?) jaar.
en in winxp heb ik ook geen branderondersteuning, nergens drivers kunnen vinden. (xp denkt dus dat het gewoon een cd-rom station is, hoewel de aanduiding cdd3610 wel goed is :?) niet dat het me boeit, nero werkt ws toch prettiger.

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

Heb je de drivers die Bramvrzt linkte al gebruikt, dit zijn precies de drivers die ik ook bedoelde in m'n vorige post(wist alleen niet dat het om een behuizing van Shuttle ging)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 21 januari 2002 21:20 schreef TweakGuy het volgende:
Heb je de drivers die Bramvrzt linkte al gebruikt, dit zijn precies de drivers die ik ook bedoelde in m'n vorige post(wist alleen niet dat het om een behuizing van Shuttle ging)
Hallo allemaal,

Ik ben er nog niet uit hoe ik het moet oplossen !!!
Windows ziet helemaal niets van de cd-brander op de printerpoort !! Ook geen cd-romspeler of enig station.
Help hoe los ik dit op ?
Bedankt !!!

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 18:49 schreef rilinden het volgende:

[..]

Hallo allemaal,

Ik ben er nog niet uit hoe ik het moet oplossen !!!
Windows ziet helemaal niets van de cd-brander op de printerpoort !! Ook geen cd-romspeler of enig station.
Help hoe los ik dit op ?
Bedankt !!!
*Zucht modus*

Heb je de drivers voor die externe parallelle behuizing nou al geinstalleerd?
Pagina: 1