[EL] Winamp pitch met elektronische regeling ?

Pagina: 1
Acties:

• macmouse
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2025
Ik heb nu in WinAmp zo'n plug-in waarmee je de Pitch kunt instellen van een mp3tje.

Is het ook mogelijk om zoiets te maken dat het vanuit zo'n draaibare schakelaar gebeurt.
Dus dat je op je case bv zo'n knop maakt en daarmee de muziek in winanp pitcht ?

Verwijderd

Verbind een potmetertje aan je serieele poort en download een progje waarmee je winamp commando's kunt geven via je poort. Dan moet het lukken...zorg dan uiteraard dat het progje wel op de achtergrond draait 8-)

grtz

• macmouse
Op donderdag 17 januari 2002 16:07 schreef Achilles het volgende:
Verbind een potmetertje aan je serieele poort en download een progje waarmee je winamp commando's kunt geven via je poort. Dan moet het lukken...zorg dan uiteraard dat het progje wel op de achtergrond draait 8-)
Zijn er eigenlijk standaart handleidingen of zoeiets voor om zo'n seriele verbinding te maken ? Dus solderen en programmeren in DOS/W2K ?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op donderdag 17 januari 2002 16:07 schreef Achilles het volgende:
Hmm.. Dan zul je toch wel effe met wat meer dingen moeten komen dan alleen een potmeter..
In iedergeval iets als een AD-converter..

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ik heb wat plaatjes bekeken, en het lijkt me niet fij voor de pc om in een auto te zitten. Als je pc in een auto zit trilt ie toch, heeft je hd een deathwish ofzo?

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• macmouse
Op donderdag 17 januari 2002 16:18 schreef chaos_rulez het volgende:
ik heb wat plaatjes bekeken, en het lijkt me niet fij voor de pc om in een auto te zitten. Als je pc in een auto zit trilt ie toch, heeft je hd een deathwish ofzo?
Ik rijd er nu al een maand mee rond, en ik heb nog nergens last van gehad.

Zodra de eerste problemen gaan komen, ga ik wel voor een oplossing kijken, maar ik wacht ze eerst maar ff af..

Me computer staat trouwens gewoon los in de kofferbak (ja, inderdaad, hij schud alle kanten op, maar dat is ook de bedoeling, is namelijk om te testen wat hij allemaal aankan) *D

Verwijderd

Ik zou alleen dan wel een schuifweerstand pakken ipv een potmeter... Maar verder moet dat toch wel te doen zijn via een compoort?

• macmouse
Op donderdag 17 januari 2002 16:32 schreef BananeKoning het volgende:
Ik zou alleen dan wel een schuifweerstand pakken ipv een potmeter... Maar verder moet dat toch wel te doen zijn via een compoort?
Precies, net zoals je in heel veel platenspelers ziet zitten..

• macmouse
Op donderdag 17 januari 2002 16:18 schreef Twynn het volgende:

[..]
Hmm.. Dan zul je toch wel effe met wat meer dingen moeten komen dan alleen een potmeter..
In iedergeval iets als een AD-converter..
Euhmm :? Wat is een AD-converter ?

edit:

Lama, tis natuurlijk Analoog-Digitaal, of zit k nu fout?

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:37

chromeeh

the Gnome

Hmmmm.... try de search met 'WinAmp + Joystick' , ik heb dus een controller gemaakt en via de plug-in kan ik zo in WinAmp de pitch changen :D

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• macmouse
Op donderdag 17 januari 2002 17:46 schreef crashoverride het volgende:
Hmmmm.... try de search met 'WinAmp + Joystick' , ik heb dus een controller gemaakt en via de plug-in kan ik zo in WinAmp de pitch changen :D
Ik heb al wel een plug-in voor me joystick, dus dat werkt wel, maar hoe heb jij er dan voor gezorgd dat de plug-in pom te kunnen pitchen ook werkt ?

Ben ik heeeeeeeeeel errug benieuwd naar...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op donderdag 17 januari 2002 17:32 schreef macmouse het volgende:
Lama, tis natuurlijk Analoog-Digitaal, of zit k nu fout?
Je zit inderdaad helemaal goed..

Een potmeter is gewoon een instelbare weerstand.. Harstikke analoog dus..
En jouw seriele poort werkt helaas alleen maar met digitale signalen, dus daar zul je iets voor moeten vinden..

Maar nu ik dat joystick-gebeuren lees.. Hmm.. Een joystick is wel analoog (daar zitten ook gewoon wat potmeters in) als ik het me goed herinner, dus misschien dat daar iets mee mogelijk is..
Pagina: 1