Ik heb de topics eens doorgelezen en er is veel gezegd al over de MSI K7 bordjes, maar deze had ik nog niet gezien of gevonden, dus here goes (excuus als het toch dubbelpost is)
Ik heb er één, zo'n MSI, heeft 3 weken als een zonnetje gedraaid tot na een herinstall van XP om de x aantal minuten het systeem 'vastliep' en dan enkele seconden weer normaal verder liep.
Eerst dacht ik dat het aan Win Xp lag en dus heb ik al een heel topic doorgelopen met die aanname op
[topic=381175/1/25]
Echter, ook onder windows 98 krijg ik excact dezelfde problemen, compu blijft effe hangen, en dan gaat tie weer verder.
Ik heb echt geen idee meer waar het aan kan liggen. Dingen die ik geprobeerd heb zijn :
Clean installs
ipv van Win XP -> Win 98 SE
audio + netwerk eruit gehaald
RAID van stripe op mirror gezet
Nieuwste drivers nVidia & Via
Nieuwste drivers Promise
Voeding geswitched
Alleen met de Windows XP drivers, dus zonder nVidia & Via
Zonder DVD & CDRW spelers
Kabels gewisseld van de RAID controller
AGP arg. size op 256 mb gezet
Teruggeclocked naar 1333 mhz, 1000 mhz en overgeclocked op 1500 mhz.
DDR wisselen
En wat combinaties van bovenstaandes
Ik WEET |: |: |: het niet meer !!
Heeft iemand nog enig idee ?
Ik heb er één, zo'n MSI, heeft 3 weken als een zonnetje gedraaid tot na een herinstall van XP om de x aantal minuten het systeem 'vastliep' en dan enkele seconden weer normaal verder liep.
Eerst dacht ik dat het aan Win Xp lag en dus heb ik al een heel topic doorgelopen met die aanname op
[topic=381175/1/25]
Echter, ook onder windows 98 krijg ik excact dezelfde problemen, compu blijft effe hangen, en dan gaat tie weer verder.
Ik heb echt geen idee meer waar het aan kan liggen. Dingen die ik geprobeerd heb zijn :
Clean installs
ipv van Win XP -> Win 98 SE
audio + netwerk eruit gehaald
RAID van stripe op mirror gezet
Nieuwste drivers nVidia & Via
Nieuwste drivers Promise
Voeding geswitched
Alleen met de Windows XP drivers, dus zonder nVidia & Via
Zonder DVD & CDRW spelers
Kabels gewisseld van de RAID controller
AGP arg. size op 256 mb gezet
Teruggeclocked naar 1333 mhz, 1000 mhz en overgeclocked op 1500 mhz.
DDR wisselen
En wat combinaties van bovenstaandes
Ik WEET |: |: |: het niet meer !!
Heeft iemand nog enig idee ?
Code, justify, code - Pitr Dubovich