Bay-bus schakelprobleempje: fan's op 0, 7 en 12V zetten, en LED's erbij in rood, geel en groen
. Search leverde enorme waslijst op, maar heb helaas nix bruikbaars gevonden zo ver. en om nou met dial-up uren te gaan zoeken 
Waar ik tegenaanloop is dat mn schakelaars wel 3 standen hebben, maar 1 stand is dus de uit. En vooral om me daarvoor te waarschuwen wil ik een rood ledje laten branden
. De groene en gele lukt denk ik wel volgens onderstaand schema (toch?), maar hoe laat ik een LED branden wanneer juist nergens stroom op staat 

btw. Volgens de almighty multimeter staat er 4mA over de LED's, zodat er een 2V / 0.004A = 500 Ohm weerstand voor moet om het voltage naar 3V te brengen.
Waar ik tegenaanloop is dat mn schakelaars wel 3 standen hebben, maar 1 stand is dus de uit. En vooral om me daarvoor te waarschuwen wil ik een rood ledje laten branden

btw. Volgens de almighty multimeter staat er 4mA over de LED's, zodat er een 2V / 0.004A = 500 Ohm weerstand voor moet om het voltage naar 3V te brengen.