Ok

Nog een vraagje.
Volgens het MVC-model dat wij moeten gebruiken heeft iedere view zijn eigen controller. De controller is in dat geval ook de Listener voor alle componenten binnen die view. Dat lijkt mij niet echt handig of wel? Ik zou op basis van jullie informatie zeggen dan ieder component binnen een view een eigen listener heeft (gegeneraliseerd of niet).
Dat kan je dus oplossen door per view één controller klasse te maken en binnen die klasse voor ieder component een eigen listener te definiëren, zoals ik in de code hierboven heb beschreven.
In plaats van iedere listener in de controller klasse te definiëren zou je ook aparte klassen aan kunnen maken voor iedere listener. Dan heb je niet één controller per view, maar meerdere controllers per view. Dit laatste lijkt mij veel overzichtelijker en dan is generalisatie volgens mij ook veel makkelijker toe te passen, of niet?
Voor de duidelijkheid, ik zie de view in dit geval als een verzameling componenten op bijvoorbeeld een JPanel. Je zou ook kunnen zeggen dat ieder component op zich een view is, maar dat gaat wel erg ver vind ik.
[
Voor 29% gewijzigd door
Kwistnix op 11-10-2004 09:51
]