• Rapzar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 21:11
hoi, ik ben op zoek naar een pda, en nou zie ik even oude pda's voor dezelfde prijs met een cpu van 166mhz (nec?) en van 16 mhz (Motorola). Zijn die ongeveer even snel of is er echt een factor 10 verschil?

heeft iemand een handige vergelijkings-omrekenings bla?

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:22

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

pocket pc heeft veel meer mhz nodig als palmos.

een palm met 16mhz is denk ik vergelijkbaar met 166mhz pocket pc.

verder merk je snelheid meestal niet, alleen als je filmpjes oid wilt gaan kijken of hele ingewikkelde berekingen uitvoert.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Rapzar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-01 21:11
die 166 zit in een pda met kleurendisplay, (de casio BE-300 CASSIOPEIA bijvoorbeeld) en die 16 in de palm 100/105/iiixe

is dat extra vermogen dan alleen voor t kleuren genereren? of kan ik daar dan ook meer mee ook (divx blitten of zo)

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Je kunt er ook veel meer mee idd. Denk vooral aan multimediafuncties

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Geen appels met peren vergelijken, die processors zijn totaal verschillend.

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

Die Motorola processoren schoppen echt kont hoor.. Kon die Amiga niet alles met maar 10 MHz ofzo ? Oke oke, werd wel geweldig geholpen met andere chips (Agnus, Denise, Paula, en hoe heetten die ook alweer) Met 2 MB die die dingen hadden konden ze toch ook alles.. Ik snap niet waarom men zo kicked op die MHz-en op processoren. Leer eens fatsoenlijk programmeren !! Just my two eurocents (en een 67 MHz walkman, 206 MHz Ipaq, 600 MHz laptop en 1000 MHz Thunderbird... ow ja mijn telefoon werkt op 1800 MHz :) )

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:14
het palmos heeft veel minder nodig om tot dezelfde (hogere >:) ) prestaties te komen dan pocketpc

de palm weet namelijk niet wat een zandloper is.....

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 17 januari 2002 23:36 schreef Dericteur het volgende:
het palmos heeft veel minder nodig om tot dezelfde (hogere >:) ) prestaties te komen dan pocketpc

de palm weet namelijk niet wat een zandloper is.....
Oh ja ? KEYWORD NUMBER 1: DIVX!

• Dericteur
Op donderdag 17 januari 2002 23:52 schreef prenobe het volgende:

[..]

of je een divx nou omzet naar een ipaq formaat (resolutie omlaag) of gelijk naar een Gmovie formaat (filmplayer voor palm) maakt ook niet uit

enne divx is niet echt relevant voor een pda, maar meer een leuke bijkomstigheid

enne op me clie kan je ook uitstekend films/series kijken, ik neem zowat elke dag een aflevering van friends mee naar school op me memorystick

dusse daz niet echt een argument

volgende? >:)

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Op donderdag 17 januari 2002 23:52 schreef prenobe het volgende:
Als jij Divxjes gaat kijken op je PDA moet je idd geen Palm kopen. Daar zijn ze namelijk niet voor gemaakt. Een Palm is om je leven op orde te krijgen, een PocketPC is om mee te patsen :P

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:52

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Op vrijdag 18 januari 2002 01:19 schreef Acolyte57 het volgende:
Als jij Divxjes gaat kijken op je PDA moet je idd geen Palm kopen. Daar zijn ze namelijk niet voor gemaakt. Een Palm is om je leven op orde te krijgen, een PocketPC is om mee te patsen :P
Ik ben, als ex-Palmer, nog altijd erg tevreden over m'n nieuwe combootje. Die ruil van een Palm Vx naar goede papieren agenda + GBA (voor de games natuurlijk! ;)) bevalt me erg goed!

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• Dericteur
Op vrijdag 18 januari 2002 01:19 schreef Acolyte57 het volgende:

[..]

een ppc is net zomin gemaakt om divx op te bekijken, maar het behoort wel tot de mogelijkheden, op de palm ook, maar an eerst na een conversie

enne helemaal onnuttig is t niet hoor, ik zit per dag een vijftig minuten in de bus en dan kan je net een aflevering van de favoriete serie zien :) (op m'n palm ja!)

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Op vrijdag 18 januari 2002 12:53 schreef Dericteur het volgende:
enne helemaal onnuttig is t niet hoor, ik zit per dag een vijftig minuten in de bus en dan kan je net een aflevering van de favoriete serie zien :) (op m'n palm ja!)
Geef mij maar een goed ebook, vind ik een stuk interessanter dan op zo'n klein kutbeeldscherm proberen m'n 'favoriete serie' te kijken. Als ie zo erg m'n favoriet is kijk ik 'm thuis wel op de TV-out :)

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Hillie

Hillie

Op vrijdag 18 januari 2002 16:44 schreef Acolyte57 het volgende:
Geef mij maar een goed ebook, vind ik een stuk interessanter dan op zo'n klein kutbeeldscherm proberen m'n 'favoriete serie' te kijken. Als ie zo erg m'n favoriet is kijk ik 'm thuis wel op de TV-out :)
Jouw Palm heeft een TV-out? ;) (triest utwente-nieuwgroep-grapje)

• Torbellino
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-06-2022
er zijn wel palms met tvout hoor, die hebben zo'n extra kaartje nodig en dan kan je ze op de tv aansluiten enzo

• Hillie

Hillie

Allejezus, ik denk dus een grap te maken! ;)

• Dericteur
Op zaterdag 19 januari 2002 09:37 schreef Hillie het volgende:
Allejezus, ik denk dus een grap te maken! ;)
try again >:)
Pagina: 1