Windows op /hdc en Linux op /hdd, lilo doet leip??

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:08
mijn cd-rom/dvd zijn dus hda en hdb. nu heb ik verder 2 hardeschijven, de 1e(Master), met WinXP/98se erop, en op die 2e (Slave) staat nu dus Libranet, dat is 'n afstammeling van Debian. maar mijn lilo doet het gewoon niet, en wilt het ook niet doen?? ik kan linux alleen van de diskette booten .. als ik em van IDE-1 laat booten dan krijg ik of LI of LIL- te zien. mijn broertje heeft stukken meer verstand van linux als mij en die heeft me dus proberen te helpen door het editen van lilo.conf enz enz. Maar hij krijgt het ook niet voormekaar.
kan iemand me hier helpen??

Verwijderd

Post je lilo.conf dan hier ff en de versie van Lilo. Zou kunnen zijn dat de toevoeging LBA32 of Linear in je Lilo.conf je probleem oplost.

• De_Bastaard
Versie:
LILO version 21.5-1 beta

lilo.conf:
boot=/dev/hdd
delay=40
compact
vga = normal
root = /dev/hdd1
read-only
image = /vmlinuz
label = Linux

• De_Bastaard
niemand meer?

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

*Semi-Schop*

er staat /vmlinuz.... weet je dat zeker? (Niet /boot/vmlinuz ??)

* AkaXakA weet dat het soms in die &$^#e kleine dingetjes zit...

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

Verwijderd

[CUT]

/me is weer dom bezig door niet te lezen |:(

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:40

DizzyWeb

Ondertiteld

/dev/hda is zijn cd-rom :z

• De_Bastaard
idd ... ik zal eens proberen met /boot/vmlinuz

Edit:
ik ben totaal newbie, maar vmlinuz staat bij mij gewoon onder "/" en onder /boot staat dit: vmlinuz-2.2.13
dus 2x..
/vmlinuz
/boot/vmlinuz-2.2.13

en nu dan??

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op donderdag 17 januari 2002 21:59 schreef De_Bastaard het volgende:
idd ... ik zal eens proberen met /boot/vmlinuz

Edit:
ik ben totaal newbie, maar vmlinuz staat bij mij gewoon onder "/" en onder /boot staat dit: vmlinuz-2.2.13
dus 2x..
/vmlinuz
/boot/vmlinuz-2.2.13

en nu dan??
Waarschijnlijk is /vmlinuz dan gewoon prima, aangezien aardig wat distro's deze ook standaard in de / heeft staan. (standaard kernel die is bijgeleverd meestal).

Verwijderd

Sja sorry, moest weg voor een noodgevalletje >:) Heb win95 van diskette zitten installeren met een LS-120 :(
Je lilo versie updaten met een versie van > 21.7 zou wel eens kunnen helpen. Current is 22.1 . Bij freshmeat.net wel te vinden.

• De_Bastaard
ligt het gewoon aan mij, of is Freshmeat down?? ik krijg hier op 2 pc's dezelfde melding als ik naar die site wil ... of ik een bestandje / van Freshmeat[1] wil downloaden...

edit:
ik hem em toch gevonden op freshmeat .. maarre nu heb ik dus die map lilo-22.1 op m'n diskette staan, en wat moet ik dan nu doen:? sorry maar 'k ben totally newbie :(

• De_Bastaard
Tering ... heb ik nu die Libranet eraf gegooid, dacht zo van probeer Slackware 8.0 eens, nog steeds hetzelfde :((
stelling: lilo sucks!!!
ik denk dat ik gewoon wat ruimte vrijmaak op /hdc en dat ik em dan daar op installeer? dat zou toch moeten werken???

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Waarom heb je eigenlijk je Harddisks niet op hda/hdb, en je CD spelers op hdc/hdd?

Ok beetje offtopic misschien... maar ik vind dit eigenlijk nogal een eigenaardige configuratie :)

Please do not contact me telepathically.

Verwijderd

Moet niet uitmaken, ik heb een dvd op hdb, een brander op hdc, een schijf op hde en een schijf op hdg. Is allemaal geen probleem om te booten :)

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 12:32 schreef De_Bastaard het volgende:
Tering ... heb ik nu die Libranet eraf gegooid, dacht zo van probeer Slackware 8.0 eens, nog steeds hetzelfde :((
stelling: lilo sucks!!!
ik denk dat ik gewoon wat ruimte vrijmaak op /hdc en dat ik em dan daar op installeer? dat zou toch moeten werken???
Stelling: Je hebt lilo gewoon niet goed geconfigureerd!

• De_Bastaard
tsja
ik had eerst zeg maar die 2 harde schijven op 'n raid ide-controller zitten omdat ik 1cdrom,1brander en 'n dvd heb .. en toen ging de brander eruit, en was er dus plek voor die 2 harde schijven, ik weet ook niet waarom ik ze niet in de primairy heb gezet... maarja nu heb ik dus uit 'woede' maar 'n paar windoos partitie van die /hdc (de MASTER) afgepleurd en daar linux opgezet, en raad eens? 't werkt :)
Pagina: 1