Toon posts:

Computer loopt snel vast door hardware probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn pc loopt om de 3 minuten vast, als ik de hardeschijf bezighoudt dan zal hij niet vastlopen.. ook als ik totaal nix doe loopt hij niet vast maar als ik wat in word typ blijft ie mar vast lopen.. iemand een idee waar dit an ligt.???
OS= windows XP

Verwijderd

Dit ruikt naar: Meer info!!!

Hardware: welk mainboard, kaarten etc etc

Drivers: Welke drivers? Via 4-in-1 drivers geinstalleerd? Grafische drivers?

vastlopers ivm harddisk: Probeer eens DMA uit te vinken bij de harddisk, of juist aan. Maarrrr dit ruikt naar het niet hebben geinstalleerd van de via drivers.

Je kunt ook proberen de PC "kaal" te starten, dus alles erui wat er niet in hoeft, dus alleen videokaart en een enkel ram stokje....

Het kan zooooo veel zijn!

Verwijderd

Topicstarter
hm wou net replyen alleen pc liep al weer vast :(
ik heb voor alels standaard xp drivers heb een stadnaard geluidskaart met win95 drivers xp drivers zijn niet te verkrijgen.

heb een voodoo 16 mb vieocard ook met standaard drivers van xp...

ik moet een mp3 blijven draaien om de pc niet te laten vastlopen de hardeschijf moet blijven blijven draaien zeg maar

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 10:26

Dennahz

Life feels like hell should.

ik heb hetzelfde.. alleen ook al ben ik bezig dan loopt ie vast :(

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
ik hebg een idee wat ik moet doen om dat te veranderen... als ik al mijn programmas uitschakel en nix doe dan blijft hij ook normaal functioneren maar wat simpele bezigheden zorgt al voor problemen.. kan iemand mij helpen? alvast bedankt

• Felix08
  • Laatst online: 10-08 20:32
We want more info!!

Heb je laatst wat nieuwe hardware geïstalleerd? Als dat zo is kan het misschien aan de voeding liggen! Telkens HD + andere hardware aan/uit schakelen kan zorgen dat de voeding het niet trekt!

Once again MORE info pleace!!

Verwijderd

Topicstarter
een tijd geleden heb ik er een andere hardeschijf ingezet.. maar hele tijd geen problemen mee gehad.. had een standaard hdtje 6 gig heb er een maxtor inzitten nu vn 12 gig ongv. heb sinds kort xp erop en na een tijdje kreeg ikdus dit probleem.. heb het intern geheugen eruit gehaald er weer ingezet.. maar dat hielp dus ook nix

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
En in DOS, doet hij het dan wel?

Verwijderd

Topicstarter
ja in dos zou hij niet gaat vast lopen nee...

• Dennahz
  • Laatst online: 17-08 10:26

Dennahz

Life feels like hell should.

Op donderdag 17 januari 2002 15:42 schreef rebos50 het volgende:
ja in dos zou hij niet gaat vast lopen nee...
doet die van mij ook nie.. ook nie onder windows setup alleen in windows :(

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
precies dat heb ik dus ook... mn broer had het ook alleen dat is automatisch overgegaan sinds hij xp draait

Verwijderd

win XP gaat als je niks doet automatisch proberen je systeem te optimaliseren en je bestanden te indexeren. Waarschijnlijk ligt bij 1 van de 2 de fout. Het lijkt me zowiezo geen goed plan dat MS je pc gaat optimaliseren, je laat je Mercedus immers ook tunen bij brabus of AMG en niet bij de opelgarage >:) . Dus zet die 2 eens uit.

Verwijderd

Topicstarter
dat klinkt allemaal leuk maar hoe zet ik dat uit dan?
Pagina: 1