[REGEXP] Regular Expression vraag

Pagina: 1
Acties:

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

Topicstarter
Ik heb echt helemaal geen verstand van regular expressions, maar volgens mij heb ik nu iets waar ik dat voor kan gebruiken.

Ik moet in een stuk html bepaalde codes #Voorbeeld# verwijderen. Omdat html zelf ook # gebruikt voor bijvoorbeeld kleurcodes kan ik een normale regular expression die zeg maar #*# weghaalt niet gebruiken omdat dan ook stukken html verloren gaan.

Nu is het zo dat het wel zou moeten werken als ik een regular expression zou hebben die alles weg zou halen wat begint met een # waar geen spaties in zitten en weer eindigt met een #.

Is dit mogenlijk? Zoja wie kan me wat verder op weg helpen.

weinig tot niks..

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Op donderdag 17 januari 2002 14:39 schreef didio het volgende:
Ik heb echt helemaal geen verstand van regular expressions, maar volgens mij heb ik nu iets waar ik dat voor kan gebruiken.

Ik moet in een stuk html bepaalde codes #Voorbeeld# verwijderen. Omdat html zelf ook # gebruikt voor bijvoorbeeld kleurcodes kan ik een normale regular expression die zeg maar #*# verhaalt niet gebruiken omdat dan ook stukken html verloren gaan.

Nu is het zo dat het wel zou moeten werken als ik een regular expression zou hebben die alles weg zou halen wat begint met een # waar geen spaties in zitten en weer eindigt met een #.

Is dit mogenlijk? Zoja wie kan me wat verder op weg helpen.
code:
1
#[A-Za-z]+#

edit: En als je dat wilt gaan vervangen in PHP moet je preg_replace oid gebruiken, maar aangezien het hier niet om PHP gaat, maar om regular expressions laat ik dat terzijde.

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 19:32
PHP:
1
2
3
<?
$string = str_replace("#Voorbeeld#", "", $string);
?>

Zoiets :?

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 14:41 schreef elnino het volgende:

[..]
code:
1
#[A-Za-z]+#

edit: En als je dat wilt gaan vervangen in PHP moet je preg_replace oid gebruiken, maar aangezien het hier niet om PHP gaat, maar om regular expressions laat ik dat terzijde.
Haha is dat zo simpel.. het werkt inderdaad.. Nee ik gebruik het niet in PHP maar in ASP, daar heb ik deze functie voor, werkt perfect.
code:
1
2
3
4
5
6
Dim RegEx
Set RegEx = New RegExp
RegEx.Pattern = "#[A-Za-z]+#"
RegEx.Global = True
strContract = RegEx.Replace(strContract, "")
Set RegEx = Nothing

Thanks..

weinig tot niks..

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 13:52

2

Ja inderdaad, wat zijn dat dan voor codes? Als je dat al van te voren weet hoef je dus helemaal geen regexps te gebruiken maar zoals als collega joost hierboven al zegt is str_replace het makkelijkst (als je het in php wilt doen dan).

Je moet gewoon kijken, je hebt twee soorten strings die je van elkaar wilt onderscheiden, die van een hexidecimale kleur en die van jouw codes. Wat is dan het verschil tussen die twee? En wat nou als er ergens op de pagina "Bij het vorige toernooi eindigden wij als #1." voorkomt ofzo?

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Op donderdag 17 januari 2002 14:50 schreef 2 het volgende:
Ja inderdaad, wat zijn dat dan voor codes? Als je dat al van te voren weet hoef je dus helemaal geen regexps te gebruiken maar zoals als collega joost hierboven al zegt is str_replace het makkelijkst (als je het in php wilt doen dan).
En stel dat je je eigen codes wil maken zonder het script aan te passen? Of voor eventuele klanten. Dit is flexibeler.
Je moet gewoon kijken, je hebt twee soorten strings die je van elkaar wilt onderscheiden, die van een hexidecimale kleur en die van jouw codes. Wat is dan het verschil tussen die twee? En wat nou als er ergens op de pagina "Bij het vorige toernooi eindigden wij als #1." voorkomt ofzo?
Mijn regexp vervangt alleen stukjes van #...# waar letters tussen staan en geen cijfers, spaties, punten e.d. Een kleur in HTML heeft alleen een begin-# en geen eind #. Dus color="#FFFFFF".

• didio

didio

didio.nl

Topicstarter
Zo is het, dat voorbeeld was als voorbeeld, ik weet niet altijd van te voren wat daar in staat, vandaar regular expressions.

weinig tot niks..

Pagina: 1