vage MSI ms 6330 problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:22
Een maat van mij heeft een probleem met zijn PC gebasseerd op een MSI K7T Pro (ms 6330). Tijdens het werken in windows geeft de pc geen problemen, maar zodra hij een spel opstart gaat de PC na een minuut of 10 in standby en als hij geluk heeft start de pc na een uur of 4 weer, maar soms duurt het nog veel langer voor hij weer wil starten.
Windows 98SE er schoon op, nieuwe 4in1 drivers, nieuwe nvidia drivers en nieuw bios. Niks hielp. Helaas is de pc buiten de garantie van de pc winkel en bij MSI konden ze em ook niet verder helpen, maar misschien weet 1 van jullie wat het probleem kan zijn?
Het is gewoon een vrij standaard systeem, TB 800, Daytona GeForce 2 MX, Soundblaster Live (is er ook al uitgeweest) en een NIC.

Het klinkt allemaal wat vaag, maar ik zit in Enschede en hij in Alkmaar dus kan niet zo even langs gaan. Zie hem eind van de maand op Drome, maar zou leuk wezen als hij daar wat kon gamen :)

Flickr | Lego collectie

• Felix08
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:32
(jarig!)
Ik denk dat het iets te maken heeft met je video of geheugen. Als je de mogelijkheid hebt, moet je ff kijken of je fftjes een andere videokaart kan proberen en misschien het zelfde met het geheugen doen.

Als je ff kan kijken naar temps van de cpu + mobo kunnen we daar misschien meer aanzien. Omdat het pas naar 4 uur weer goed gaat denk ik dat het misschien niet eens met warmte te maken heeft. (voeding die in beveiliging springt???? kijk daar ff naar)

Kijk even of de videokaart er goed in zit, omdat deze warmt wordt, kan er misschien (als hij er niet goed in zit) geen goed contact meer zijn met de AGP poort.

Bij dat MSI bord zitten ook d-leds (diagnostic leds) als je ff kijkt op het bordtje welke lampjes rood zijn, kan je in de manual kijken wat er aan de hand is.

Ik denk dat je vooral ff moet kijken naar die leds. Suc6

/offtopic
MSI 6330 is toch turbo!!! denk dus dat het een ander mobo is
/offtopic

• Speedy
Op de bon stond MS 6330, dat gaf hij me door :)

Voeding zat ik zelf ook aan te denken, maar heb hem net viahwm laten installeren en die gaf geen rare waardes aan. Kwa temperatuur ook normaal.
Na zo'n crash waren alle lampjes rood overigens
Als het niks wordt zal ik op de LAN eens wat onderdelen omwissellen, bedankt iig voor je reactie voor zover :)

Flickr | Lego collectie

• Felix08
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:32
(jarig!)
4 rode lampjes zijn geen goed teken. Lees ook ff het topic over het andere MSI bord.

Ik denk aan een slecht processor ofzo. Of slecht geïnstalleerd.

Heb je trouwens al een keer een stress proggie (voor alleen de cpu) op de computer laten draaien? Want als je spellen gaat spelen wordt meestal de Videokaart zwaarder belast (JAJA niet bij alle spellen!!). Als het met een stress proggie ook gebeurt kan het zijn dat de CPU niet helemaal okay is! (kortsluiting door warmte??? :? )

Voeding is denk ik wel uitgesloten omdat na de crash nog wel het mobo van stroom voorzien kan worden. (owja geen dank :p )

Verwijderd

Toevalig vanmorgen het systeem van m'n collega hier gekregen, een MSI K7T pro 2 (6330) met een 1.2 Ghz Athlon.
512 MB ram (2x256) en een Matrox G400 32mb. Het probleem wat jij beschijft heb ik hier dus ook. Machine heeft wel vaker wat gehad (in het begin vooral problemen gehad maar die waren over na Bios flash) maar sinds een week allerlei zottegeit. Het begon dus ook tijdens het spelen van een spel, systeem vastlopen, scherm op zwart, daarna niet meer willen posten. Alles uit zetten, dan postte die wel maar kwam niet door de mem test heen. Als je de videokaart en het geheugen er uit haalde startte de boel weer en liep ie een week prima, tot vanmorgen dus.... zelfde weer gedaan, en hij loopt alweer de hele dag (stressed 3d2001) en nu op 1300 Mhz (athlon was unlocked) en perfect. Ik wou dat ik je kan vertellen wat het is, maar ik weet het dus ook niet. Ik vermoedt een slecht contact in de agp bus of een dimm slot, maar aangezien er nooit met het systeem gerotzooit is lijkt me dat sterk.

Oja , vergeten, in het begin (vanmorgen dus) wou ie ook helemaal niks. (alle leds bleven rood) toen heb ik als test de voeding vervangen. Toen deed ie het wel weer, maar toen heb ik natuurlijk ook op het board gedrukt bij het inpluggen van de atx stekker

• Sidekick
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 23:37
Die maat is ook een maat van mij, en ikzelf heb ook zo'n mobo.

Pech bij mij is dat ie soms pas na twee of drie dagen weer eens opstart. Tevens komt er, wanneer het probleem zich voordoet, bij de socket een soort van ruis vandaan. Tis net een stroompje.. Kheb al van alles geprobeert, maar ik kan niet vinden wat het is. [edit] Owja.. die lampjes geven bij elke reboot, als ie stuk is dus, andere waardes aan. :? Ik heb ze bijna allemaal gezien. Je zou dus zeggen er is steeds wat anders aan de hand.[/edit]

Mijn config is. Zelfde mobo, Duron 800, 512MB noname RAM, SB Live (!), Asus V7100 Gforce, Noname NIC alles in een Aopen HX08 met standaard Aopen (300 Watt)voeding.

Dit heb ik al geprobeert.
- Alle kaarten eruit en er weer in.
- 128MB ram ander merk
- 256MB ram ander merk
- ram gewisseld
- Andere videokaart
- Zonder geluidskaart
- 4 in 1
- biosflash
- helemaal ontmanteld en opnieuw opgebouwd
- nieuwste Nvidia drivers
- Bios reset (met jumper en door de batt. te verwijderen)
- Win98, Win2000, WinXP
- Temperaturen gechecked. (motherboard monitor gaf voor de crash < 40 graden Celsius aan)

Het is een soort van.. eh.. tijdbom.. wanneer gaat ie af. :D

Suggesties welkom.

Sidekick out..

[bijdehandjes modus]Als ik onze configs naast elkaar leg.. Komt alleen die live en dat mobo overeen. Wellicht dat het daar in gezocht moet worden. Helaas kan ik de crash niet reproduceren, anders wist ik misschien waar ik zoeken moest.[/bijdehandjes modus]

• Speedy
Op drome maar is wat onderdelen wisselen dan het moet dan toch in dat mobo of die geluidskaart zitten :(

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

oi allemaal :)

`t gaat om mijn meukboard , dus ik denk ik registreer maar ff, gister ook heel verhaal hierzo getikt, maar was vergeten op de bevestigings url te klikkuh DUH...

anywaz..
tblijkt maar weer dat er nog meer mensen zijn die ditzelfde kutprobleem hebben met dat msi bord...

vraag is : wat doen we eraan ?????????????

:(

iig , hij er is nu al meer als `n dag nix a/d hand
gister zelfs nog spellen kunnen spelen ermee (WAUW)
maar tis net wat sidekick zegt.. tis `n tijdbom :/

dus als er iemand `n oplossing heeft, dan ben je DE MAN !!

ben benieuwd hoe het gaat op drome
(ben blij dat speedy er ook is daar :))

Verwijderd

ja jongens, daar zitten we dan met onze msi moederborden(6330)
Echt klote, dit is al het tweede bordje.en ik maar denken dat het een incidenteel geval zou zijn maar nu zie ik dat jullie dat probleem ook hebben.

het mooiste is dan dat als je msi belt, je gewoon afgescheept wordt.(het ligt overal aan behalve aan het mobo) yeah right! en als je hem dan toch opstuurt naar msi zelf(wat trouwens nu niet meer kan kan,nieuw service beleid.je moet em bij je dealer laten servicen, dan krijg je hem terug met de mededeling dat dat ding goed is)

Tijdbom dat is het, ik wou dat iemand wist hoe dit nu kwam. ik kom er niet achter.

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:46

darkrain

Moderator Discord / General Chat

Geniet. Punt.

4 rode lampjes betekend proc f*cked up.
dus andere proc proberen.
En anders net als mij als je het zat bent een ASUS mobo kopen of natuurlijk een ander merk.

Ik heb na 1 jaar MSI K7T pro (MS6330) dat bord maar es weggedaan omdat hij niet was over te clocken.

suc6 :)

Tweakers Discord

• _JGC_
  • Nu online
Ik had het probleem ook, precies hetzelfde.
Wat ik heb gedaan was de DIMMs uit slot 1 en slot 2 omwisselen, blijkbaar hadden ze er geen zin in of zo in die volgorde. Waren overigens dezelfde MTek DIMMs, alleen niet op hetzelfde tijdstip gekocht (andere produktiedatum dus)

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Tsjah, als je gewoon je bord bij een fantsoenlijke winkel had gekocht zouden ze met dit probleem bekend moeten zijn. Borden met deze klacht worden altijd voor RMA naar MSI doorgesluisd, en een maand later heb je een mooi gefixt exemplaar terug. En ik vind het trouwens niet gek dat MSI geen RMA meer direct met consumenten afhandeld, daar is gewoon nog altijd de winkel voor waar je hem gekocht hebt....

Verwijderd

EEN Maand LATER? wat ga je dan doen die maand?De YES van je vriendin lezen ofzo?
Op zaterdag 16 februari 2002 12:05 schreef dominator het volgende:
Tsjah, als je gewoon je bord bij een fantsoenlijke winkel had gekocht zouden ze met dit probleem bekend moeten zijn. Borden met deze klacht worden altijd voor RMA naar MSI doorgesluisd, en een maand later heb je een mooi gefixt exemplaar terug. En ik vind het trouwens niet gek dat MSI geen RMA meer direct met consumenten afhandeld, daar is gewoon nog altijd de winkel voor waar je hem gekocht hebt....

Verwijderd

en trouwens,
zou het om 1 exemplaar gaan die die vage klachten heeft, nou ja ok dat kan he. ergens een fout soldeerkontakkie ofzo.
Maar ben dus kennelijk niet de enige, dan zou het wel zo netjes zijn van msi om een structurele oplossing te bedenken.(en een snelle) Een computer is in de meeste huishoudens uitgegroeid tot een apparaat waar veel gebruik van wordt gemaakt.

Ik zie bv Opel al aankomen , met het zelfde servicebeleid.
Nou reken maar dan is de wereld te klein.
Maar moboleveranciers komen er kennelijk wel mee weg.
Als meer mensen dit probleem hebben, dan is dat bij msi bekent. Reken daar maar op.
Wat heeft het dan voor zin om em eerst naar je leverancier te sturen, die em dan test.(je zal zien dan doet ie 't ook weer)bekende kiespijn over bij de tandarts verhaal)
ipv van em door te sturen naar msi stuurt ie em naar de klant terug, enfin dat schiet ook lekker op.
Ik snap die arrogante houding gewoon niet.
Als er een probleem is met een bepaald type auto, dan zet de fabrikant een advertentie in de krant, van jongens kom ff terug met de auto want er klopt iets niet mee, dat gaan we ff verhelpen.

nou ja enniewee, voor mij geen msi meer.
en voor mijn relaties ook niet!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

GoTverdomme >:) , ik ben dus niet de enige, maare hoeveel zijn dat er dus al met hetzelfde probleem? hmm tis ook ongeveer op dezelfde tijd , wat als we nou is allemaal een mailtej sturen waarin we naar elkaars mail adressen verwijzen .. :? misschien komt MSI dan met een goeie oplossing ( doen ze er wat moeite voor) want ik vind dit echt niets en ik heb ook geen zin om maar ff een andere mobo te kopen.... (Nou ik weet het wel, volgende keer gewoon een gigabyte of asus bordje :( )

http://www.gjpvanwesten.nl

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Op maandag 18 februari 2002 00:28 schreef ritz het volgende:
EEN Maand LATER? wat ga je dan doen die maand?De YES van je vriendin lezen ofzo?
[..]
Als je zo slecht buiten je pc kan kan kan om een voorstel vragen om een ander bord een tijdje te lenen of met bijbetaling een NIEUW of ander model bord te krijgen. Simpel toch?? :P

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 15:01 schreef Turb0M4n het volgende:

/offtopic
MSI 6330 is toch turbo!!! denk dus dat het een ander mobo is
/offtopic
Zeker niet. Mijn MSI k7tpro 1 is ook een msi 6330.
Mijn vaders MSI k7tpro2a is ook MSI 6330.
En over die ledjes: Die geven echt niet altijd het goeie aan. Heel vaak doen ze maar 4x rood. terwijl niet perse je proc beschadigd hoeft te zijn.

/me Heeft zijn MSI k7tpro na 4 rooie leds ook ritueel moeten verbranden en heeft nu een ECS >:)

• _JGC_
  • Nu online
Ik weet iig al meer:

Tis waarschijnlijk mijn voeding. Zou nogal vreemd zijn als het mobo de schuldige is in een geval wat altijd opgelost wordt als je de stekker er ff uittrekt (nee, dat schakelaartje achter op de voeding helpt _NIET_ )

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
Op maandag 18 februari 2002 12:47 schreef scollon het volgende:

[..]

Zeker niet. Mijn MSI k7tpro 1 is ook een msi 6330.
Mijn vaders MSI k7tpro2a is ook MSI 6330.
En over die ledjes: Die geven echt niet altijd het goeie aan. Heel vaak doen ze maar 4x rood. terwijl niet perse je proc beschadigd hoeft te zijn.

/me Heeft zijn MSI k7tpro na 4 rooie leds ook ritueel moeten verbranden en heeft nu een ECS >:)
Ik heb in mijn ene pc de k7t pro2a en heb die ook verbannen voor een ECS k7s5a.
Toch heb ik die msi weer goed werken maar dan met winXP erop dit maakt voor de POST-vastlopers natuurlijk niets uit maar voor mij maakte het wel veel uit voor de windows vastlopers :)
nu gebruik ik hem gewoon weer als 2e pc en doet hij het goed
(specs: msi k7tpro2a, voodoo3 2000(PCI) 512mb sd-ram
realtec NIC en 56K modempie)
succes>:)

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
Op maandag 18 februari 2002 00:28 schreef ritz het volgende:
[..]
[/offtopic] en wat is daar mis mee????? Kan ook heel nuttig zijn hoor!
;)
[/offtopic]

Humor moet je serieus nemen

• tommie-boy
  • Laatst online: 12-07 21:38
Hebben jullie wel eens gedacht aan een aard probleem???Ik had dit probleem nl. ook, en daar bleek dat de aarde niet goed was aangesloten waardoor de pc een klein beetje (maar genoeg) ging kloten...Enneh dat ie in Win98 niet goed wakker word, heeft eerder te maken met je hd die niet op tijd 'wakker'wil worden.... :P

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Ik heb ook niets als problemen gehad met mijn k7t turbo, maar nou start hij helemaal niet meer op... Herkent netjes de processor, en blijft dan gewoon hangen. Hiervoor bleef hij idd ook hangen tijdens spellen en had ik last van spontane reboots. Problemen begonnen +/- 1 1/2 maand geleden.

Verwijderd

Op maandag 18 februari 2002 20:25 schreef Loran het volgende:

(specs: msi k7tpro2a, voodoo3 2000(PCI) 512mb sd-ram
realtec NIC en 56K modempie)
succes>:)
/offtopic
Lol jij hebt je voodoo3-2000 PCI ook nog. Goed is ie he. Zelfs onder XP :)
/me scollon is echt heeeeeel erg fan van zijn voodoo3-2000 PCI (Misschien wel omdat ie geen geld meer heeft voor een Geforce)(Misschien wel omdat ie hem al meer dan 2,5 jaar heeft en het ding 3 moederborden, 2 processors, twee kasten en een heleboel andere veranderingen overleefde *D )

/offtopic

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
er zijn heel veel verschillende 6330's..
MSI K7T Pro1, Pro2, Turbo, Turbo2, Lite, etc etc

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

In het onderstaande topic staan nog meer gevallen van deze rare problemen :{
[topic=384107/1/50]

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• _JGC_
  • Nu online
Ik ben gisteren maar ff teruggegaan naar de tekentafel met dat bord, 3x raden wat ik bij die tekentafel gedaan heb: 4 strepen opnieuw gezet...

wat 4 miezerige potloodstreepjes op een k*Tduron al niet kunnen uitmaken :(

• Maximilian
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-09-2025

Maximilian

You've been Maxxed...

Dit is oowk een leuke, k heb al een jaar een k7t turbo...
Win98 stond nog op me schijf van de vorige installatie, alles deed het *D dar was k heel blij mee tot k hoorde dat Windows XP uitkwam en heel stabiel was enzo. dus dat heb k erover heen gezet, via 4in1 drivers zaten er al in, alleen er is 1 probleem......

Als k GVD een spel (bv. Driver) wil spelen druk ik 1 van de toetsen in, moet k w88 op het geluid en daarna komt pas de actie die k heb ingevoerd :(
het vreemde is, als k het geluid uitzet dat doetie alles wel prima en hij doet alles prima op me gravis gamepad pro... alleen dan blijft het beeld een beetje haken op het geluid....
k heb de via sound drivers (onboard sbpro/ac'97) geüpdate en de bios geflashed maar nix helpt.... :( |:( ;(

• boesOne
  • Laatst online: 20:51

boesOne

meuh

je kickt wel een oud topic :)

maarree.. jou probleem heeft niets te maken met de brakheid van msi6330 en co.. Als je XP installed staat zo'n bietje alles op irq3 op dat bord.. hier wel althans.. daar ligt je probleem imho.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Maximilian

Maximilian

You've been Maxxed...

nou... ik wil niet echt veel zeggen, maar alleen com poort 2 staat op IRQ3 :?

• boesOne
  • Laatst online: 20:51

boesOne

meuh

ow.. ok.
ik heb de msik7tpro2A en daar ik heb hier mijn nic, vga, acpi, audio en usb op 3 staan.. geen probs so far.. maar ik ben er niet direct happy mee..
kan alles wel zelf toe gaan wijzen maar geen probs dus lama.

hoe is de irq verdeling dan bij jou ?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Maximilian

Maximilian

You've been Maxxed...

Is allen com 2 die op mijn IRQ3 staat, ik snap het niet want k wordt er een beetje gek van, ik kan niet eens normaal een spelletje spelen |:(
Pagina: 1