Ik krijg m'n PCI Ethernet Controller niet aan de praat. Windows kan voor dit apparaat geen drivers vinden en ik kan ze zelf ook niet op internet vinden iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen.
Das nou juist het probleem. Als ik dat zelf nou wist kon ik het misschien oplossen. Maar bij apparaatbeheer staat ie onder het kopje overige apparaten met zo'n mooi vraagtekentje erbij, omdat ie het niet doet.
koop voor een geeltje een realtek of zo, is alles opgelost.
Verwijderd
Kijk wat voor chips er op je kaartje leven, teksten op de PCb, zoek naar een FCC nummer, dat soort dingen helpen je vaak verder. Daarna kom je ineens heeeeeel ver met internet zoeken
Volgens mij herkende windows de netwerkadapter gewoon niet goed en kwam daarom die pci controller er te staan. Ik heb nu de goeie driver van m'n netwerkkaartje geinstalleerd maar doet nog steeds niet omdat de kaart dezelfde irq gebruikt als een ander apparaat (namelijk "SCI IRQ used by ACPI bus"). Nou zou je zeggen veranderen we ff de irq bij apparaatbeheer, maar dit feest gaat dus niet door omdat ik van windows de broninstelling niet mag wijzigen.:'( Heeft iemand een idee hoe ik de irq kan wijzigen
2 apparaten mogen gewoon op dezelfde IRQ staan hoor.
Meestal werkt dit zonder problemen, maar soms ook niet.
Wat je kan doen is de kaart in een ander pci slot doen en opnieuw de drivers installeren (die heb je wel toch?)
Zo niet dan even zoeken op de site van de fabrikant.
Meestal werkt dit zonder problemen, maar soms ook niet.
Wat je kan doen is de kaart in een ander pci slot doen en opnieuw de drivers installeren (die heb je wel toch?)
Zo niet dan even zoeken op de site van de fabrikant.
Pagina: 1