[Poll] Problemen gehad met de MSI k7t266 pro2

Pagina: 1
Acties:

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 14:08
Ja, ik kon niet anders, maar omdat ik nu in verschillende topics lees, dat er veel mensen problemen hebben met dit moederbord, wil ik meteen een steekproef houden.

Ik krijg dit moederbord namelijk morgen thuis gestuurt.

Eizo T765
Chieftec Fileserver-tower type DA-01BLD
Alpha PAL8045T (Papst 8412NG fan)
AMD Athlon XP +1800
2x256MB PC2100 DDR
MSI K7T266 Pro2RU
Ati Radeon 8500 [Retail] op 275Mhz
Floppy Drive 1,44MB
Creative Labs SB Audigy Player [OEM}
Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm)
Lite On DVD 16/48 (Retail)
Lite-On 24/10/40 (Retail)

Poll: Heb jij problemen met jou MSI k7t266?
Nee, alles liep goed.
Ja, na de bios geflashed, geen meer.
Ja, ik heb nog steeds problemen.

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=893&var=.png

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

Dus ik ben benieuwd hoe de MSI bezitters hierop reageren.

Is het echt zo'n slecht moederbord?

Betekend het nu dat ik dadelijk mischien met een instabiel systeem zit van +fl.5000,- .?

w00t

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 12:29

rik

Met het mobo loopt alles nog steeds goed, echter mn dimmetjes zijn gaar heb ik het idee.

Zie ook [topic=382941/1/25]

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Ik heb probs, maar kwam er achter dat na die vage spontane reboots wat vaak gebeurt en bij meerdere mensen dat dit mobo en andere VIA 266A borden erg kieskeurig zijn met DDR geheugen. Dat is dus zwaar ruk.

En BTW waarom heb je 1 x een 80 GB schijf besteld en een RAID mobo?? Het is toch het beste als je voor RAID 0/1 twee dezelfde schijven hebt? :? (Correct me if i'm wrong pleazze??)

..::System Specs::..

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:00
Mijn MSi Kt266 pro2 loopt foutloos, 1 hanger gehad en dat kwam omdat mij proc te heet werd met kast dicht. Draait nu al bijna een maand. sys staat onder. Hynix geheugen erin (is van hyundai geloof ik).

veel plezier met je nieuwe bord!

Verwijderd

Mijn MSI bordje draait perfekt, geen vastlopers en sinds mijn k7t turbo heb ik 600 3d marks meer in 2001.

Verwijderd

VIA K7T266pro2 met Athlon1800+ werkt zonder problemen, alleen bij de meest aggressieve performance settings knallen sommige applicaties er wel eens uit onder Win2K.

Sietse

Verwijderd

Geen problemen hier. In het begin wat problemen met de onboard sound driver (bsod), maar met de laatste drivers loopt het als een zonnetje :) .
Heb idd gelezen dat ie wel kieskeurig is wat betreft geheugen, zou iig geen Dane nemen.

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Je vraag hoe het plankje de eerste keer, wel of geen problemen had ondergaan.
Nou ik zet hem aan maar hij deed niks.
Even alle jumpers gecheckt en kwam tot conclusie cmos jumper stond verkeert.
En tot heden geen problemen meergehad.
Me ddr geheugen is van samsung.

Jopioware

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Verwijderd

Hmmz, ik ben eigenlijk benieuwd of al die problemen voor alle MSI moederborden zijn, of alleen voor de pro2's...

Ik heb nl. een MSI K7T turbo 2, en geen problemen mee, en ik zie ook verder geen posts van iemand met problemen met dit bord. Zal dit komen omdat niemand hier (behalve ik dan) dit bord heeft, of zit het hem toch in de chipset ofsow (in de Turbo2 zit nog een KT133A chipset ipv een 266... Ben benieuwd :P.

Btw, hoe maak je zo'n poll, die is leip. :7

EDIT: laat maar van die poll, zag nu dat linkje onder de Poll staan :+.

Verwijderd

Owkee, kheb nu ff een wat algemenere poll gemaakt (op die vorige kun je btw niet meer reageren :|)...

Maar hier komt de poll voor MSI in zun algemeen :):

Poll: Hebbie welleens problemen gehad met MSI?
Nee, nooit...
Met een nieuwe was het opgelost.
Ja, met bepaalde types.
Ja, MSI maakt gewoon slechte mobo\'s :(

Om de laatste stand te zien moet je ff op F5 rammen :7

Afbeeldingslocatie: http://www.dubbelf.com/poll/img.php?pollid=1001&var=.png

Wil je ook een poll creëren, kom dan langs op DubbelF.com

Verwijderd

Bij mij zijn de problemen nu wat minder. Geloof het of niet. Na het verhogen van de FSB naar 140 is het een stuk beter. De rest gewoon default (verrotte sound on board uit gezet).Ik gebruik dane-elect geheugen.

Verwijderd

Ik heb nu ook een msi mobo, heb ik niks geen problemen mee gehad, maar de volgende keer ga ik toch weer terug naar mijn oude vetrouwde a-open, want die vind ik persoonlijk prettiger werken :)

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 10:36 schreef Jean-Paul.nl het volgende:
Bij mij zijn de problemen nu wat minder. Geloof het of niet. Na het verhogen van de FSB naar 140 is het een stuk beter. De rest gewoon default (verrotte sound on board uit gezet).Ik gebruik dane-elect geheugen.
Ik heb nu ook T1 voor 1 clock cycles rate = sneller en constant.

En fast command - volgens het boekje "This item controles the internal timing of CPU. Select enabled allows CPU tot handle data/instructions at a faster speed"

Echt gaat een stuk sneller en stabieler nu volgens mij. Ook geen fastlopers meer in games.
Pagina: 1