Toon posts:

Divx op CD onleesbaar, op HDD wel leesbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi :)
Ik heb gisteren een film op cd gezet,wat ik net als jullie regelmatig doe :)
Alleen nu is het me al voor de 2e keer- met verschillende films- gebeurd, dat de CD na t branden niet te lezen is. Ik heb meerdere keren divx op cd gezet zonder 1 probleem, maar nu zijn deze cd's gewoon niet te lezen. Ik heb t geprobeerd met Nero 5556 en met winoncd 5, beide geven een onleesbare cd als resultaat, zowel met kwaliteits cd's als el cheapo's.

Het rare is, als de film uit 2 delen bestaat, is cd 1 niet leesbaar en cd 2 wel. Ook valt het me op dat de onleesbare cd er dan anders uit ziet, zie de illustratie:

Afbeeldingslocatie: http://www.clanhost.nl/imageuploader/images/cd.jpg

De onleesbare cd heeft dus een bredere rand dan de leesbare cd. De cd's zijn "closed" .

Iemand enig idee hoe dit kan? Een Divx kan toch geen beveiliging aan boord hebben?
Ik hoor t errug graag :)

Verdere details:
Win98se
Winoncd5 en Nero 5556
Sony 32x12x8 rewriter

Verwijderd

Hoe schrijf je die CD's?? Toch gewoon als "no multisession" of als "start multisession disk" onder Nero? Geen videoCD of iets dergelijks toch?

Ik schijf DivX altijd als gewone CDROM met "no multisession". Dan krijg je gewoon een CDROM met een groot AVI bestand erop... Ik snap niet hoe dat ooit kan falen :?

Tenzij je meer schrijft dan erop past (teveel overburning)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 15:33 schreef --EasY-- het volgende:
Hoe schrijf je die CD's?? Toch gewoon als "no multisession" of als "start multisession disk" onder Nero? Geen videoCD of iets dergelijks toch?

Ik schijf DivX altijd als gewone CDROM met "no multisession". Dan krijg je gewoon een CDROM met een groot AVI bestand erop... Ik snap niet hoe dat ooit kan falen :?

Tenzij je meer schrijft dan erop past (teveel overburning)
Jep, dat doe ik ook altijd. Als gewone cd-rom wegschrijven. Daarom snap ik ook niet waarom t niet wil lukken. Net als jij dus :) Nee, t bestand is niet te groot voor de cd. (cd=700mb, bestand= 682mb)

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:49
hmmm, dat heb ik ook 1 keer gehad.
Als ik het bestand dan naar m`n hd kopieerde wilde die het ook niet lezen.
terwijl het origineel en het bestand wat op de cd stond precies even groot waren.
Toen heb ik nog een keer de cd gebrand en toen deed ie het wel.
Raar maar waar :)

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 13:35

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Is je writer niet toevallig defect aan het gaan?
Ik heb er ook al 1 versleten, begon random onleesbare cd's fabriceren. :(
Met mijn nieuwe brander (half jaar oud nu) heb ik nooit meer onleesbare cd's gehad.
Ik heb zo'n 60 divx cd'tjes gebrand, die gaan allemaal goed.
Nu nog even tijd vrij maken om ze te kijken :)

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer die me een beetje in een bepaalde richting kan duwen :? :'( :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:08
Op donderdag 17 januari 2002 20:16 schreef AirHead het volgende:
Niemand meer die me een beetje in een bepaalde richting kan duwen :? :'( :)
Ik heb zelf een philips pc460RW dat ding ging ook kuren vertonen :(. Toen eff voorzichtige opengeschroeft en schoongemaakt sindsdien doet ie weer subliem :). Me pa weer helemaal blij :? :).

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik was al van plan om XP te installeren. Dus gisteren gedaan. Nog steeds t probleem. Niemand die hier eerder ervaring mee gehad heeft?

De CD schrijver is zeker weten niet stuk. De niet leesbare cd's zien er "gewoon" anders uit dan de leesbare. Ik snap hier geen drol van. Iemand :?

Bijvoorbeeld: Artifical Intelligence. Cd1=niet leesbaar, cd2=WEL leesbaar.

Verwijderd

Ik heb dus precies hetzelfde probleem en heb ook een SONY writer en wat ik ook doe hij wil ze niet lezen ook niet op andere pc's dus ligt denk ik toch aan brander

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 17:33 schreef Da_Hulst het volgende:
Ik heb dus precies hetzelfde probleem en heb ook een SONY writer en wat ik ook doe hij wil ze niet lezen ook niet op andere pc's dus ligt denk ik toch aan brander
Ook t probleem dat de onleesbare cd's er anders uit zien?
Zoals ik in dat plaatje probeer uit te leggen?
De onleesbare cd's hebben dus echt een bredere rand aan t begin, de leesbare niet. Heb jij dat ook?

Verwijderd

Heb die mislukte allemaal weggemikt en heb nu ff geen cd-tjes liggen je hoort het morgen eerst ff nieuwe cd-tjes halen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 18 januari 2002 17:44 schreef Da_Hulst het volgende:
Heb die mislukte allemaal weggemikt en heb nu ff geen cd-tjes liggen je hoort het morgen eerst ff nieuwe cd-tjes halen
Ok, thnx :) Maar Divx kunnen toch niet op één of andere manier beveiligd zijn. Misschien dat de firmware van de Sony's iets verhinderen :? Ja ,ik ga rare dingen bedenken. t gekke is dat ik wel gewoon games kan backuppen, etc. Ook doen andere films t wel gewoon. Zeer vaag?

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-04 18:29
Ik heb precies hetzelfde.
Ik kan alles 'back-uppen', audio-cd's branden, maar geen grote bestanden (DivX) branden. Hij brandt ze wel, maar hij leest ze niet... :?

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Het lijkt wel of het binnenste van de eerste cd niet beschreven wordt. Ik heb dit zelf ook bij de hand gehad met RSJ voor UDF. Daar liet ik de binnenkant (dat is toch de lead in?) niet beschrijven dat wou ik later doen maar die brander had al eerder de geest gegeven dan ik klaar was met de cd, dus die cd kon ik weggooien wat de nieuwe brander kon hem niet lezen.

Maar hoe wordt de cds gebrand is de film al in tweeen geknipt op de harde schijf en brand je cd voor cd met 2 nieuwe complilaties? of doe je het op een andere manier/ Het kan zijn dat je brandmethode voor een film die op 2 cd's moet niet goed is. Je kan even kijken wat de info van nero of winoncd geeft. Ik dacht dat winoncd ook eenn util heeft om de lead in te schijven, anders moet je op internet eventjes zoeken.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Als je graphic juist is, zal de ruimte voor de TOC (binnenste track) een stuk kleiner zijn bij de defectieve CD's. Als dat de fout is, die CD's niet meer kopen. Aan de DIVXjes kan het niet liggen, dat zijn gewoon brokken data voor een player.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 01:08 schreef endeavor het volgende:
Het lijkt wel of het binnenste van de eerste cd niet beschreven wordt. Ik heb dit zelf ook bij de hand gehad met RSJ voor UDF. Daar liet ik de binnenkant (dat is toch de lead in?) niet beschrijven dat wou ik later doen maar die brander had al eerder de geest gegeven dan ik klaar was met de cd, dus die cd kon ik weggooien wat de nieuwe brander kon hem niet lezen.

Maar hoe wordt de cds gebrand is de film al in tweeen geknipt op de harde schijf en brand je cd voor cd met 2 nieuwe complilaties? of doe je het op een andere manier/ Het kan zijn dat je brandmethode voor een film die op 2 cd's moet niet goed is. Je kan even kijken wat de info van nero of winoncd geeft. Ik dacht dat winoncd ook eenn util heeft om de lead in te schijven, anders moet je op internet eventjes zoeken.
Ja, de films zijn al in 2-en. Zo heb ik ze gedown- euh, gebackupped. Ik zeg 'gewoon' tegen de brandsoftware dat ie een cdrom moet maken, met als inhoud de avi. Zo ook voor deel 2. Ik gebruik geen multi session of iets dergelijks.

Bedankt voor t meedenken, want zo ziet het er idd uit, alsof de lead in niet geschreven is. T probleem is alleen dat winoncd de cd niet meer kan lezen na t branden, dus alsnog een lead-in schrijven gaat niet lukken. Dat moet ie nu juist aan t eind van t brandproces doen :) Aan t eind van t brand proces zegt winoncd: writing lead-in en lead-out namelijk.

:?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 01:25 schreef Aetje het volgende:
Als je graphic juist is, zal de ruimte voor de TOC (binnenste track) een stuk kleiner zijn bij de defectieve CD's. Als dat de fout is, die CD's niet meer kopen. Aan de DIVXjes kan het niet liggen, dat zijn gewoon brokken data voor een player.
Aan de hand van de illustratie:

De 2e dunne cirkel(vanaf t centrum gerekend)is bij de niet leesbare cd's juist een stuk groter :?

(dus NA de glimmende cirkel, 't onbeschrijfbare deel ).

En tzelfde gebeurt met een rewritable: De rewritable is onleesbaar na t branden van deel 1 erop.

Verwijderd

Ik heb weet ff een divx-je gebakken en ben er achter gekomen dat ie de divx alleen niet meer kan lezen als ik that's write cd's gebruik. Bij die cd's is dan ook zo'n ring te vinden met andere merken doet ie het gewoon perfect

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 19 januari 2002 13:43 schreef Da_Hulst het volgende:
Ik heb weet ff een divx-je gebakken en ben er achter gekomen dat ie de divx alleen niet meer kan lezen als ik that's write cd's gebruik. Bij die cd's is dan ook zo'n ring te vinden met andere merken doet ie het gewoon perfect
Ok, bedankt :) Alleen is dat jammer genoeg bij mij niet t geval. ook bij rewritables heb ik t probleem en ook met goeie (sony, philips) cd-r's .En dan dus alleen met 1 deel van een film, t andere deel is dan wel leesbaar. Iig bedankt voor de test :)
Pagina: 1