Aanschaf videokaart-vraagje........

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Arjenn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 14:24
Ik koop binnenkort een nieuwe pc en heb besloten WAAR die te kopen.... De videokaart die ik in gedachten had was de ATI radeon 7500 maar die hebben ze daar alleen maar van 1 of ander onbekend merk.... beter gezegt, dr staat GEEN merk bij >:( dr staat het volgende (is duits ja):

VGA No.1 Radeon 7500 Value 64MB TV-Out AGP Retail Grafikkarte des Herstellers VGA No.1 mit dem ATI Radeon-Chipsatz

VGA No.1 Radeon 7500PRO 64MB TV-Out DVI AGP Retail Grafikkarte des Herstellers VGA No.1 mit dem ATI Radeon-Chipsatz

Kortom, niet de originele van ATI, die ik dus eigenlijk wel wil, want als ik me niet vergis is de rest minder hoog geklocked toch??

Daarentegen hebben ze wel de 8500 van Ati zelf, maar kweet niet of 't nou nodig is om daar 300 piek meer voor uit te geven, ik speel veel spellen, maar kheb toch een noname 17" monitor die het begeeft in resoluties hoger dan 1152x864...

Is er iemand die hier iets zinnigs op te melden heeft??? (aangezien ik geen concrete vraag gesteld heb :) )

Verwijderd

Die 8500 nemen + een brute monitor ??

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 11:52
Als je veel spellen speelt dan zou ik de 8500 aanraden, speel je enkel een spel en vind je framerates niet zo belangrijk dan zou ik voor de 7500pro gaan.

Verwijderd

De Radeon is Direct X 7.0 , is dus wel een stuk langzamer in Direct X 8 spellen , en hij beschikt niet over vertex en pixel shaders.(dacht ik).

Maar voor normale spellen , op een resolutie van 1024*768 ongeveer is de 7500 volgens mij wel snel genoeg.

Verwijderd

Waarom dan geen andere kaart?! :?

Die van MSI of Chaintech zijn ook nie duur...en zijn goed voor gamuh :), 'k game zelf ook veel...of moet ut nou persè zo'n ATI zijn?

• Arjenn
Op donderdag 17 januari 2002 14:22 schreef D-Angel het volgende:
Waarom dan geen andere kaart?! :?

Die van MSI of Chaintech zijn ook nie duur...en zijn goed voor gamuh :), 'k game zelf ook veel...of moet ut nou persè zo'n ATI zijn?
Ja, ik wil het liefst een 7500, aangezien die Geforce dingen voor hetzelfde geld veel langzamer zijn en ook minder handige opties hebben, ik heb bijvoorbeeld ook de tv-out nodig, en ik weet dat die van ATI, fijner werkt dan de Nvidia versie...... maarja, misschien moek ook maar gewoon de een of andere geforce 2 (geen mx) en dan wachten tok weer geld heb voor monitor en video....

Verwijderd

Deze is ongeveer even duur als de retail 7500 van Ati.

Asus V7700 GeForce2 Ti 64MB Tv-out € 190,- , ook een errug leuk en snel kaartje.

• Arjenn
Op donderdag 17 januari 2002 14:12 schreef Dennus het volgende:
Die 8500 nemen + een brute monitor ??
Tsja, ik zou wel willen, maar zó rijk benk ook weer niet :( :) Op videokaart en processor na koop ik zo'n beetje 't beste van 't beste dus moek toch ergens op bezuinigen... Monitor komt nog wel 'n keer. Daar komt nog bij dak het altijd erg zonde vind van een videokaart, aangezie die dingen zo walgelijk snel verouderd zijn, dus daarbij koop ik nooit het beste...

Verwijderd

[topic=305287/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.