Ik ben een telefoon-n00b. Ik heb namelijk een kniptang en ik heb een RJ11 stekkertje en een telefoondraad. Hoe nu verder te gaan, oftwel in welke volgorde en hoe moeten de draadjes erin om geknipt te worden ?
Zoek eens naar rj11 op images.google.com
dan vind je onder andere dit
dan vind je onder andere dit
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
op die pagina staat dus BRGY (black, red, green, yellow), maar mijn kabels hebben de kleur blauw, wit, oranje en rood ..... dusssss
Als je blauw en rood in het midden van het stekkertje monteert, dan heb je in elk geval een spraakverbinding.
Die andere twee waren geloof ik voor aarde en een extra voeding voor een mechanische bel (weet je nog, twintig jaar geleden? ... ).
Kortom, die middelste twee zijn de belangrijkste, volgorde zal best wel een standaard voor zijn, maar bij mij werkte het altijd ongeacht wijze van aansluiten.
Die andere twee waren geloof ik voor aarde en een extra voeding voor een mechanische bel (weet je nog, twintig jaar geleden? ... ).
Kortom, die middelste twee zijn de belangrijkste, volgorde zal best wel een standaard voor zijn, maar bij mij werkte het altijd ongeacht wijze van aansluiten.
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Het gaat om de volgorde, niet om de kleuren. Dus houd deze gewoon aan, kies voor elke kleur een vervanger (wit = zwart etc) en klaar. Het is gewoon 1 op 1, een standaard kleurcodering is wel handig als je later een van de twee kanten opnieuw moet doen.
De aarde en die nostalgische draad zijn vast niet echt nodig, maar sluit ze maar gewoon aan.
De aarde en die nostalgische draad zijn vast niet echt nodig, maar sluit ze maar gewoon aan.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Met het 'uitsteekstel' naar beneden is het wit - blauw - rood - oranje.Op zaterdag 19 januari 2002 16:42 schreef -D-Jay- het volgende:
op die pagina staat dus BRGY (black, red, green, yellow), maar mijn kabels hebben de kleur blauw, wit, oranje en rood ..... dusssss
Pagina: 1