Over IDE-kabels

Pagina: 1
Acties:

• Arjenn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 21:21
Ik sta bijna op het punt een pc te bestellen, en nu zit ik met de volgende vraag;

ik koop de abit Kr7a-raid met dus ata-133 support, daarnaast koop ik 2 van die Maxtor ata-133 schijffies en nu vroeg ik me af of er enig verschil is in kabels tussen die waar ook ata-133 bij staat en die waar alleen ata-100 bij staat.

Daarnaast het volgende:
Ik heb dan:
1 brander
1 dvd-speler
1 40 gig maxtor
1 40 gig maxtor

Nou wil ik dus de brander en dvd ieder op een aparte ide-channel zetten zodat ik beter 1 op 1 copy's zou kunnen maken, maar nu wil ik dus weten hoe het zit qua raid, hoe zit het met de kabels daarvan, die moeten neem ik aan ook ieder op een aparte kabel, of niet???

Wil ik overigens weten omdat ik rounded-ide kabels koop en dus moet weten hoeveel ik dr moet kopen....

Bedankt!!

Verwijderd

Jij hebt zo'n beetje mijn eigen config daar staan... 2x 40Gb in RAID0, DVD reader en CDRW...

ATA100 of ATA133 maakt nix uit qua kabels, dat zijn beide de 80 aderige...

Ik heb allen op een eigen 80 pins kabel. Dus alle 4 als master op hun eigen IDE bus. Daarnaast nog een removable HDD rack als slave op de DVD reader.

Je kunt de DVD en writer echter ook op een 40aderige kabel zetten hoor, sneller dan UDMA33 lopen die toch niet. Maar wel allemaal apart als je toch genoeg IDE connectoren hebt :)

Allemaal rounded cables is natuurljik wel stoer :P en leuker voor je airflow

• Arjenn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 21:21
Oké dank je, ik koop dr dus gewoon 4 :) Doe je trouwens nog aan enige vorm van backup??? Voor belangrijke bestanden (school misschien) raid-0 is toch een risico-factor.... Kben van plan om er een middeleeuwse 2 Gb Quantum Bigfoot (niet lachen :( ;) ) als werkstuk backup te gebruiken.....

Verwijderd

Beide zijn 80-string IDE kabels.

Je kunt ze wel aan de gewone hangen maar dat kost je performance, niet doen dus als je aan RAID wil hangen

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

ik las ergens dat raid0 met die d740x schijven niet goed werkt...

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590