Toon posts:

ISDN, kan ik m'n ADSL weggooien?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb nu ongeveer een jaar adsl , geen problemen ermee, werkt allemaal prima.

Maar nu moet m'n vader isdn nemen ivm z'n werk. Mijn vraag is nu: kan ik gewoon adsl blijven gebruiken met het modem (analoog) dat ik nu heb of moet ik een ander "isdn compatible" adsl modem hebben? Ik hoor namelijk tegenstrijdige berichten dat je de huidige gebruikte telefoonlijn intact zou kunnen houden en met de overige 2 aansluitingen isdn zou kunnen gebruiken. Ik weet niet of dit waar is maar het lijkt me niet echt logisch anders zou niemand meer moeilijk doen met het hele isdn-adsl gebeuren.
Weet iemand hier iets meer over?

alvast bedankt

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:53
Voor ISDN heb je een modem nodig dat gechikt is voor "ADSL over ISDN". Andere mogelijkheid is om gewoon ISDN te nemen ernaast en dan het spraakgedeelte van de analoge lijn op te zeggen. (je betaald geen aboo voor spraak meer aan KPN, indien je bij een andere aanbieder dan mxstream ADSL hebt.)

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 23:31
Dan zou je volgens mij inderdaad een ander modem moeten hebben, het lijkt mij goedkoper om een tweede lijn te nemen (kost je eenmalig fl. 100,- piek, da's nog altijd een stuk goedkoper dan een nieuw modem) en eventueel het telefonie-abonnement op de tweede lijn op te zeggen (als je linesharing gebruikt, wel effe opletten dat ze niet ook het ADSL-deel afsluiten ;) ).

Verwijderd

en nadeel is als je alles overzet enzo; je geheid zonder mxstream zit voor 6 weken lang..minstens; maar wel moet doorbetalen voor het abbo

Verwijderd

Topicstarter
precies, dat bedoelde ik eigenlijk, isdn nemen naast de analoge lijn die je al hebt....dit is dus wel mogelijk?
Hoe zit het dan met je telefoonnummer, krijg je er dan 2 verschillende?
Op donderdag 17 januari 2002 13:55 schreef VHware het volgende:
Voor ISDN heb je een modem nodig dat gechikt is voor "ADSL over ISDN". Andere mogelijkheid is om gewoon ISDN te nemen ernaast en dan het spraakgedeelte van de analoge lijn op te zeggen. (je betaald geen aboo voor spraak meer aan KPN, indien je bij een andere aanbieder dan mxstream ADSL hebt.)

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Je krijgt dan 4 nummers van ISDN en 1 nummer voor analoog. Je betaalt dan natuurlijk wel twee keer abonnementskosten.

Daarom denk ik dat je het geheel toch naar ISDN moet overzetten. Je zit dan een behoorlijke periode zonder ADSL, en sowieso moet ADSL via ISDN in je wijk beschikbaar zijn. Ook moet je een speciaal modem hebben.

Verwijderd

Topicstarter
ok, nu is het me helemaal duidelijk geworden

iedereen heel erg bedankt voor de reacties!

• PatMan
Op donderdag 17 januari 2002 17:06 schreef KevinLevie het volgende:
Je krijgt dan 4 nummers van ISDN en 1 nummer voor analoog. Je betaalt dan natuurlijk wel twee keer abonnementskosten.

Daarom denk ik dat je het geheel toch naar ISDN moet overzetten. Je zit dan een behoorlijke periode zonder ADSL, en sowieso moet ADSL via ISDN in je wijk beschikbaar zijn. Ook moet je een speciaal modem hebben.
Waarom? Wat is er op tegen om via ISDN je normale telefoonverkeer te laten lopen en bij je analoge lijn alleen je spraakverkeer op te zeggen? Je betaalt dan echt maar 1x de abonnementskosten, voor je ISDN lijn.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
ADSL en ISDN gaan heel goed samen, alleen moet je wel de boel omzetten.... de splitter moet zowiezo vervangen worden, en dat betekend dus dat je 2 maanden kan gaan zitten brommen en wachten op een monteur.

Het is mischien beter om er ISDN NAAST te nemen, speciaal voor je vaders werk.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op donderdag 17 januari 2002 23:42 schreef PatMan het volgende:

[..]

Waarom? Wat is er op tegen om via ISDN je normale telefoonverkeer te laten lopen en bij je analoge lijn alleen je spraakverkeer op te zeggen? Je betaalt dan echt maar 1x de abonnementskosten, voor je ISDN lijn.
Je zegt het wel heel simpel.... maar je moet de KPN dus het volgende duidelijk maken:

Ik heb een analoge lijn met telefoonnummer 123. Ik wil graag het spraak abonnement opzeggen, maar de analoge lijn moet blijven bestaan vanwege ADSL. (Grote kans dat de KPN-er je nu onderbreekt en zegt dat het niet kan)

Vervolgens wil je dat telefoonnummer 123 nadat de analoge lijn is opgezegd weer wordt toegekend als primaire nummer van de ISDN lijn, want je wil natuurlijk bereikbaar zijn.

Ik heb er eerlijk gezegd niet al te veel vertrouwen in dat dat allemaal op 1 dag goedkomt, en dan spreek ik nog niet eens over de ADSL aansluiting..... Volgens mij splitst de KPN dit uit over meerdere opdrachten die door meerdere hokjes/mannetjes/afdelingen uitgevoerd moeten worden.... met als niet ondenkbaar gevolg dat je bijv. je telefoonnummer kwijt raakt omdat de ISDN aansluiter gewoon 4 nieuwe nummers pakt ofzo.... (wellicht omdat de analoog afsluiter de lijn nog niet had afgesloten)

Volgens mij ben je het beste af door een nieuwe ISDN aansluiting te nemen voor je vaders werk. Als die door het werk betaald wordt, is het zowiezo makkelijk om een aparte aansluiting te nemen, dan kun je er tenminste makkelijk vanaf als je vader ander werk krijgt, en heb je geen problemen met je ADSL.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• PatMan
Als je je ADSL van een lijn met linesharing op kan zeggen, waarom zou je dan niet je spraakabonnement kunnen opzeggen? Ik weet idd niet zeker of het kan, maar ik zou het bijzonder vreemd vinden als het niet kan...

Over het telefoonnummer: ESP2 heeft niets gezegd over dat ie zijn oorspronkelijke telefoonnummer per se wilde houden, de constructie met een telefoonnr weer toekennen aan een ISDN MSN lijkt mij idd ook onmogelijk.

Verwijderd

<Beetje off-topic>
IK heb nu MX-Stream op ISDN dus alcatel ISDN Modem. Nu wil ik omdat mx-stream duurder word en je voor een paar euro's meer al een 7800/512 verbinding krijgen, zonder Data Limiet !!!!! overstappen. Hoe? Bijna niemand ondersteund ADSL via ISDN met zo'n 7800/512 pakket. :'( Of wel?
<Beetje off-topic>

Verder moet je idd je spraak abbo op kunnen zeggen, maar reken er maar niet op dat KPN heel snel zal werken en de service ver te zoeken valt. |:(

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 00:45 schreef PatMan het volgende:
Als je je ADSL van een lijn met linesharing op kan zeggen, waarom zou je dan niet je spraakabonnement kunnen opzeggen? Ik weet idd niet zeker of het kan, maar ik zou het bijzonder vreemd vinden als het niet kan...

Over het telefoonnummer: ESP2 heeft niets gezegd over dat ie zijn oorspronkelijke telefoonnummer per se wilde houden, de constructie met een telefoonnr weer toekennen aan een ISDN MSN lijkt mij idd ook onmogelijk.
Je moet dan overstappen naar een concurent deze kan je lijn overnemen. ( je betaalt wel een jaar tel abbo aan KPN dacht ik)
De concurent betaald dan maandelijks een bedrag aan KPN voor de local loop.

Een nummer van een PSTN lijn kan zonder problemen onder een bestaande ISDN lijn geprogrameerd worden.

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-07 16:22
Hoi,

Dit is mijn eerste reactie.

Je kunt wel via ISDN op ADSL gaan.

Het hangt af van bij wie je geabonnerd hebt.

Of bezoek ff [url="htpp://www.mxstream.nl"]htpp://www.mxstream.nl[/url]

bye bye
*D
Pagina: 1