ADSLcomfort 2pc`s q3 -> ping?

Pagina: 1
Acties:

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 23:36
Ik vroeg me dus af of er mensen waren die dit al eens hebben geprobt. Ik bedoel dus gamen met 2 tegelijk over internet met een 512/64 verbinding.
Ik ga dit namelijk binnenkort probben en ik zou graag willen weten wat ik kan verwachten.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Geen problemen als je het mij vraagt...
64 k upload moet voldoende zijn om rustig te kunnen gamen, om maar te zwijgen over de 512 down...
En hoe groot de ping is?
hangt van de server af die je gaat gebruiken natuurlijk.

Verwijderd

Ik heb ook 512/64 maar met z'n tweeen (ik en mijn vriendin) unrealen op internet ging voor geen meter...zal toch eerst de upload omhoog moeten, althans wel voor unreal...
Misschien dat andere spellen er geen last van hebben. Overigens gaat het in mijn eentje prima.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
in mei krijg je gratis en voor nix (uchekuche) 128kbit down ipv 64 kbit down verbinding. Dat scheelt alweer. Verder weet ik niet hoe je je inetverbinding hebt gedeeld, maar als er een computer als gateway wordt ingezet *kan* het schelen als je het stuk tot aan die computer full duplex aanlegt (dus iig 100mbitkaartjes en geen hub maar een switch.)

ach...in een volgend leven lach je er om!

• MrJT
Op donderdag 17 januari 2002 13:29 schreef 0siris het volgende:
in mei krijg je gratis en voor nix (uchekuche) 128kbit down ipv 64 kbit down verbinding. Dat scheelt alweer. Verder weet ik niet hoe je je inetverbinding hebt gedeeld, maar als er een computer als gateway wordt ingezet *kan* het schelen als je het stuk tot aan die computer full duplex aanlegt (dus iig 100mbitkaartjes en geen hub maar een switch.)
jah da klopt. Ik gebruik geen hub of switch. Kheb me modem namelijk nog nie getweaked. kijk anders hier ff: [topic=383068/2]
hier is dit topic uit voort gekomen namelijk.
maaruuuhh, full duplex is het toch altijd al?

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Op donderdag 17 januari 2002 13:29 schreef 0siris het volgende:
Dat lijkt me niet nodig...10Mb moet meer dan genoeg zijn...dat zal heus gaan werken hoor..!

• 0siris
Op donderdag 17 januari 2002 13:39 schreef likkie het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet nodig...10Mb moet meer dan genoeg zijn...dat zal heus gaan werken hoor..!
Ja, waarschijnlijk heb je genoeg bandbreedte an sich, maar kun je je ping NOG verder verlagen door full duplex spulletjes (kun je je hopelijk voorstellen, anders leg ik het nog wel een keer uit)

• MrJT
Leg me maar eens uit dan. Hoe het moet dan he. Ik snap intussen wel wat je bedoelt.
Dan moet je zeker 2 nics in elke pc hebben of zie ik dat verkeerd?

• 0siris
Op donderdag 17 januari 2002 14:06 schreef mrjoint het volgende:
Leg me maar eens uit dan. Hoe het moet dan he. Ik snap intussen wel wat je bedoelt.
Dan moet je zeker 2 nics in elke pc hebben of zie ik dat verkeerd?
Als je snapt wat ik bedoel, waarom moet ik het dan nog uitleggen? Maar goed, wat ik wilde aangeven met full duplex en half duplex is bijv. de volgende situatie: je hebt 2 pc's, pc1 en pc2, en een server (voor mijn voorbeeld een losse computer). Stel: pc1 en pc2 spelen samen quake ergens op internet. pc1 wil een pakketje versturen naar internet, pc2 wil er eentje ontvangen vanaf internet. pc1 was eerder, dus pc2 moet eventjes wachten tot pc1 klaar is met versturen. Daarna is pc2 aan de beurt om een pakketje te ontvangen. Deze "wachttijd" speelt zich alleen af in je LAN, het stuk naar "internet" toe is toch half duplex. Met 2 computers zal het ook niet zo bar veel schelen. Maar als je er 10 hebt, en je gebruikt ook nog eens een keer een hub ipv een switch (collision!), dan ga je dat heus wel merken.

• MrJT
jaja ik snap ehm. Maar dat gaat idd niet op in dit geval. Maar zeker goed om te weten voor de toekomst. TNX >:)
Maar dan had ik dus gelijk over die 2 nic`s per pc, toch?

• 0siris
Op donderdag 17 januari 2002 14:55 schreef mrjoint het volgende:
jaja ik snap ehm. Maar dat gaat idd niet op in dit geval. Maar zeker goed om te weten voor de toekomst. TNX >:)
Maar dan had ik dus gelijk over die 2 nic`s per pc, toch?
Niet noodzakelijkerwijs, als je een 3e pc hebt die als server kan dienen bijvoorbeeld.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:54
Die 64 kbit upload is niet snel genoeg voor spellen als Q3/UT.
HL/CS gaat waarschijnlijk prima, simpelweg omdat daar minder actie in is.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Hier ook problemen.

Een getweaked modem, Mxstream/XS4all basic abbo, een 10/100Mbit switch.... 2 PC's met 10/100Mbit NICs

Als 1 PC quake2 speelt over inet loopt het perfect. Gaat de 2e PC alleen maar een btje surfen dan vertraagd alles al enorm, start de 2e PC ook Quake2 erbij, dan loopt het hele netwerk VAST. Op beide pc's "stekker" en geen beeldje vooruitgang meer (soms toevallig eentje)

Sluit 1 van beide PC's quake2 af, dan gaat de andere na een sec of 5 weer lopen...

Best vaag, ook al op beide PC's de rate omlaag gegooid (via rate=2000 b.v.) maar NIETS helpt .... boehoehoe :'(

Toch eens UT proberen....

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:32

ErA

64 Kbit is maar 8 KB hey, das 4 kb per persoon. Als je rate 4000 in de console intikt zou het theoretisch moetn lukken. ik weet zelf dat het wel gaat maar de 2e persoon heeft altijd hogere pig en ondervindt last van het spelen van de 1e persoon.

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
ik heb ADSL in belgie en me netwerk is voorzien van een LINUX GATEWAY ;)
nu, in halflife heb ik een zeer goede ping als ik met 2 PC's online game : 40 en max 60. Ik geloof niet dat Q3 zoveel meer pakketjes gaat versturen ?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:54
Q3 en andere 'snellere' actiespellen versturen al snel het dubbele van HL/CS

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• MrJT
Intussen heb ik t allemaal al een tijdje draaien. En met goed resultaat. Ik gebruik nu tijdelijk even Sygate en dat werkt perfect (alleen ist minder als me server pc gereboot moet worden). Ik haal nog steeds dezelfde ping op mn server-pc op en de ping van de 2e pc is maar een paar ms hoger. Dus al met al ben ik zeer tevreden.
En ookal is het een beetje laat: Bedankt voor de Reply`s mensen.
Pagina: 1