Toon posts:

Wat is waar over Apple computers??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wellicht ga ik een Apple machine kopen, maar ik wil eerst een aantal dingen weten alvorens een hoop geld uit te geven.

- Hoe stabiel is Mac OS X? (Crashen, appz die niet werken etc)
- Wat is de performance vergeleken met een PC?
- HOe is de gebruikersvriendelijkeheid van een Mac? (Rekening houdend met het OS)
- Is het waar dat een CD drive openen via de prullenbak moet?
- Is het mogelijk om een andere muis aan te sluiten? Ik wil nl een scroll wheel :)
- Hoe zit het met contextmenu's die in Windows onder de rechtermuisknop zitten? Met 1 knop lijkt me dat erg lastig

Ik kan vast nog meer verzinnen..

Verwijderd

Wat is je motivatie @ all, als je niet eens weet hoe je met het OS moet omgaan, om een Macintosh te kopen?

Verwijderd

Best stabiel.

Vrijwel hetzelfde. Ligt eraan wat voor hardware je erin wilt.

- HOe is de gebruikersvriendelijkeheid van een Mac? (Rekening houdend met het OS)
Te gebruiksvriendelijk.

Waar heb je dat vandaan?

- Is het mogelijk om een andere muis aan te sluiten? Ik wil nl een scroll wheel :)
Afbeeldingslocatie: http://www.usbstuff.com/images/ioptijr.jpg oid.

- Hoe zit het met contextmenu's die in Windows onder de rechtermuisknop zitten? Met 1 knop lijkt me dat erg lastig
Knop wat langer ingedrukt houden.

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 21:10

CBA

een vat, een vat, een vat !

Stabieler dan dan de vorige versies van mac os :)

Deze is vrij goed, te zien voor wat je deze gebruikt.

Mac is héél gebruiksvriendelijk, je moet zelf het verschil tussen rechts en links niet kennen.

Alleen als er een cd inzit.

Ja :)

hier moet je ctrl gebruiken en links klikken ...

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• besmart
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-10-2015

besmart

fanta share the fun

Op donderdag 17 januari 2002 12:48 schreef LarBor het volgende:

De lagere versies willen nog wel eens crashen, volgens mij is OS X nog niet goed uitgetest en zullen hier en daar nog wel onbekende crashen komen tijdens het werken

ligt er helemaal aan, ze zijn voornamelijk gebouwd voor grafisch en muziek

heel vriendelijk, als je windows gebent bent wordt het soms een ramp. Je ergert aan veel dingen

Nee, je sluit de cdrom daarmee. Er zit namelijk geen button op de cdrom drive om hem eruit te gooien. Hetzelfde bij een diskette/zip/tape.

Zeker wel. De nieuwere machines hebben USB poorten. Dus je kan je Logitech er zo op aan sluiten

gewoon de muisknop langer inhouden bv. Of via een toetscommando

BeSmart! Everything goes well | photographs by Canon EOS 5D - Canon L 24-70 USM - Canon 70-300 USM IS

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

erg stabiel. UNIX :z

ligt aan het programma. Proggies die gebruik maken van altivec vliegen over het scherm heen, andere progsels gaan soms iets sneller, soms iets langzamer.

Ze zijn erg gebruiksvriendelijk, en met osx kun je ook de UNIX PowerUser uithangen :)

je kunt een CD die er in zit er uit gooien door em in de prullenbak te doen. De nieuwere G4s hebben geen ejectknopje meer op de drive zelf, maar op het toetsenbord.

USB muizen werken vrijwel allemaal. Ik heb een logitech iFeel die onder osx zelfs geen aparte software nodig had om de rechtermuisknop en het wieltje te laten werken. (hij trilt alleen (gelukkig?) niet.)

zie vorige vraag :)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Op donderdag 17 januari 2002 12:55 schreef besmart een heel verhaal.:
je sluit de cdrom niet met de prullenbak |:(
je eject daarmee een cd die er in zit
om em dicht te doen geef je er gewoon een duwtje tegen
om em open te doen als er niets in zit (en je hebt een oudere zonder knopje er op) druk je op de eject toets op je toetsenbord.

als je het raar vindt verwijs ik je door naar de startknop van windows waar je windows mee af moet sluiten :z

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

OS X is retestabiel (elke dag in gebruik, en nog nooit een crash). Een scrollwheel muis oid: gister stak ik er een logitech muis in, en hij werkte meteen (cq. 22 knoppen en srcollen etc.).

Het systeem is wat MIJ betreft zeer intuitief en vriendelijk..

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op donderdag 17 januari 2002 13:08 schreef CyB3R het volgende:

[..]

je sluit de cdrom niet met de prullenbak |:(
je eject daarmee een cd die er in zit
om em dicht te doen geef je er gewoon een duwtje tegen
om em open te doen als er niets in zit (en je hebt een oudere zonder knopje er op) druk je op de eject toets op je toetsenbord.

als je het raar vindt verwijs ik je door naar de startknop van windows waar je windows mee af moet sluiten :z
de prullenbak verandert in een 'eject knop' als je een volume selecteert. Daarbij werkt de eject toets op je tb om hem zowel te openen als te sluiten :)

Verwijderd

mijn ervaring is dat OS X 10.1 best vaak crasht, ik gebruik het op een G4 en hij crasht elke week wel eens.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 12:50 schreef drLiter het volgende:
Wat is je motivatie @ all, als je niet eens weet hoe je met het OS moet omgaan, om een Macintosh te kopen?
Ik weet wel hoe ik met het OS moet omgaan. Ik wilde gewoon wat duidelijkheid.
Maar goed..

Met de andere reacties kon ik iets meer :) en nu weet ik wat ik wilde weten..

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Op donderdag 17 januari 2002 13:17 schreef chem het volgende:

[..]

de prullenbak verandert in een 'eject knop' als je een volume selecteert. Daarbij werkt de eject toets op je tb om hem zowel te openen als te sluiten :)
in osx ja, in classic macos niet ;)
en ach, de ejecttoets gebruikt vrijwel niemand om em dicht te doen als je net een cd er in hebt gedaan ;)

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op donderdag 17 januari 2002 13:20 schreef toh het volgende:
mijn ervaring is dat OS X 10.1 best vaak crasht, ik gebruik het op een G4 en hij crasht elke week wel eens.
volgens mij heb je dan brak geheugen ofzo?
Op donderdag 17 januari 2002 13:47 schreef CyB3R het volgende:

[..]

in osx ja, in classic macos niet ;)
en ach, de ejecttoets gebruikt vrijwel niemand om em dicht te doen als je net een cd er in hebt gedaan ;)
classic is exit >:)
en het staat wel stoer... en als je je verveelt druk je 100 keer op de eject knop :)

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 13:20 schreef toh het volgende:
Merkwaardig. Bij mij crashed het NOOIT. Sinds ik OS X gebruik heb ik echt nog nooit een crash meegemaakt.

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-07 21:13

Servowire

prutser:~#

dit is Windows vs Mac

Windows != PC

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Met wat voor pc (= x86) is een G3 (zeg 600Mhz) vergelijkbaar??

Idem G4?

Verwijderd

Stabiel ! Weinig crashes (geen systeem crashes) gehad en ik werk er in principe 5 dagen in de week mee.

Dat ligt aan de OS op de PC en wat je er mee doet.

OS 8/9 = simpel en OS|X = ERG SIMPEL

Deels :)

- Is het mogelijk om een andere muis aan te sluiten? Ik wil nl een scroll wheel

Logitecth USB muis doet het fantastisch.

Redelijk ligt eraan wat je bedoeld :?

Mijn conclusie is in ieder geval dat het vooral voor de thuis gebruiker een prima systeem is wat veel meer mogelijkheden beid dan men ervan verwacht.
Er zijn alleen nog niet zoveel games voor als voor de PC, maar als je even de tijd neemt om er aan te wennen... erg goede inverstering !

Verwijderd

Topicstarter
Hmz, games interesseren mij niet, dus dat is alvast geen minpunt :)..

Zolang ik er maar op kan tekstverwerken, films en muziek luisteren en maken..

Ik vraag me ook af of er ontwikkeltools zijn voor de Mac zoals Borland C++ Powerbuilder

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op donderdag 17 januari 2002 16:11 schreef grifti het volgende:
Met wat voor pc (= x86) is een G3 (zeg 600Mhz) vergelijkbaar??

Idem G4?
Dat is heel lastig te zeggen. Over het algemeen zijn PowerPC processors (vooral de G4's) veel beter op dezelfde kloksnelheid als Intel en AMD x86 processoren. Het ligt er denk ik echt aan waarvoor je ze wilt gebruiken. Ik denk dat je gemiddeld zo de kloksnelheid met anderhalf moet vermenigvuldigen bij een G3 en bij een G4 wat meer. Maar dan nog is dat maar gemiddeld.

[deze advertentieruimte is te koop]

• chem

chem

Reist de wereld rond

beware.... divx ondersteuning is BRAK op Mac. DVD's gaan wel perfect.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Zodra ik geld heb ga ik meteen voor zo'n ibook (of zo'n powerbook :P), met natuurlijk macos x, jammer dat het niet op x86 draait..

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Hmz, games interesseren mij niet, dus dat is alvast geen minpunt
Laatst nog UT gedaan met 2 de PC's en 1 mac die hier in een netwerk staan (we moesten het wel doen met de demo, want ik heb de volledige mac versie niet).

Draaide perfect :P

Tony Hawk 2 ook perfect!

maar ja, ben niet zo'n spellenfreak meer als vroeger... speel het hooguit nog eens 2x in de maand ofzo :+

Verwijderd

Dit vind ik dus echt een intresante topic ;) ! Ik wil over 4 maanden ook een iMac Indigo (MacOSX/9) kopen...

Misschien is het dom om er een niuewe topic over te beginnen nu deze mooie topic er is :). Dus ff wat vraagies (mag wel he topicstarter :P):

-Hoe kan je ooit MacOSX en MacOX9 tegelijk draaien :D ? Dualboot :P ?
-Zo'n iMac Indigo heeft 'n ATI Rage 128 Ultra, met welke PCkaart kan je die vergelijken (ben bang voor Voodoo 1 :D)
-Me broer heeft cableinet en hij is server (Win98SE) als ik MacOS9/X heb, hoe kan ik me inet instellen ? (SyGate :P ?)

Thaaankzz!!!!

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op vrijdag 18 januari 2002 09:00 schreef Amin het volgende:
Dit vind ik dus echt een intresante topic ;) ! Ik wil over 4 maanden ook een iMac Indigo (MacOSX/9) kopen...

Misschien is het dom om er een niuewe topic over te beginnen nu deze mooie topic er is :). Dus ff wat vraagies (mag wel he topicstarter :P):

-Hoe kan je ooit MacOSX en MacOX9 tegelijk draaien :D ? Dualboot :P ?
niet nodig: Classic applicaties starten automatische de OS 9 emulator op (die de files van je OS 9 installatie gebruikt) dus je kan OS9 apps gewoon in OS X draaien. Apple is zo leuk :)
-Zo'n iMac Indigo heeft 'n ATI Rage 128 Ultra, met welke PCkaart kan je die vergelijken (ben bang voor Voodoo 1 :D)
rage 128 is nog niet zo HEEL brak hoor... ik zou zeggen een voodo0 2-a-3, afhankelijk van wat je doet. Qua 2D zou ik me geen zorgen maken, en 3D redt ie zichzelf best wel...
-Me broer heeft cableinet en hij is server (Win98SE) als ik MacOS9/X heb, hoe kan ik me inet instellen ? (SyGate :P ?)
Uhm, je moet op die PC idd een 'NAT' installeren (network address translator) maar dat zou ik liever op de X bak doen. Helaas beschikt een iMac niet over 2 netwerkkaarten, dus dat valt af... Ga eens spelen met bv sygate: als je het op de PC aan de praat krijgt is het op de Mac een kwestie van 'DHCP' kiezen en klaar..
Thaaankzz!!!!
np :)

Verwijderd

Hoe draait OSX op een ibook (zeg 600Mhz)?
Gaat dat een beetje lekker, of heb je toch echt meer nodig?

Verwijderd

Chem! Heeeeeeeeeel erg bedankt ;)!!!!!

Nog een vraag:
Ik vind die layout van MacOSX veeet lelijk (die doorzichtige menu'z etc etc). Kan ik ook iets doen dat het er gewoon als MacOS 9 uitziet ???

Verwijderd

Om ook ff een duit in het zakkie te doen...
M.i. is het volgende waar over Apple computers:
Op een (nieuwe) Apple computer kan je maar EEN besturingssysteem installeren. Namelijk het besturingssysteem van de hardware leverancier zelf. Dit i.t.t. bijvoorbeeld Intel PC's waar je uit een heleboel besturingssystemen kan kiezen.

Ervaring: Op mijn iBook (300Mhz) geprobeerd BeOS (is niet meer te downloaden) te installeren. Blijkt dat de mensen van Apple moeilijk deden over de specs van hun videokaarten. Althans: Volgens de BeOS site. Gevolg: geen BEos voor iBook. Daarna geprobeerd om Linux (SuSE PPC etc.) op die iBook te installeren. Ook hier geen support voor video, noch voor geluid en modem....

Conclusie: Wil je niet vastzitten op EEN besturingssysteem kies dan voor een ander platform. Trouwens: Aangezien OSX op Unix is gebaseerd en Unix op goedkopere platformen ook goed draait waarom zoveel extra geld uitgeven voor een Apple?

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 11:33 schreef Latie het volgende:
Op een (nieuwe) Apple computer kan je maar EEN besturingssysteem installeren. Namelijk het besturingssysteem van de hardware leverancier zelf. Dit i.t.t. bijvoorbeeld Intel PC's waar je uit een heleboel besturingssystemen kan kiezen.

Ervaring: Op mijn iBook (300Mhz) geprobeerd BeOS (is niet meer te downloaden) te installeren. Blijkt dat de mensen van Apple moeilijk deden over de specs van hun videokaarten. Althans: Volgens de BeOS site. Gevolg: geen BEos voor iBook. Daarna geprobeerd om Linux (SuSE PPC etc.) op die iBook te installeren. Ook hier geen support voor video, noch voor geluid en modem....

Conclusie: Wil je niet vastzitten op EEN besturingssysteem kies dan voor een ander platform. Trouwens: Aangezien OSX op Unix is gebaseerd en Unix op goedkopere platformen ook goed draait waarom zoveel extra geld uitgeven voor een Apple?
De meeste Apple-kopers hoeven denk ik geen BeOS of Linux erop the gooien :).
Jij noemt het:vastzitten op een besturingssyteem maar voor de meeste mensen is 't denk geen "vastzitten" :P.

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Omdat je Apple niet kiest om Darwin, maar om OS X

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Hoe stabiel is Mac OS X? (Crashen, appz die niet werken etc)
Vele malen stabieler dan Windows. Uitzondering daargelaten voor Windows XP en Windows 2000.

Wat is de performance vergeleken met een PC?
Beter, vooral grafisch, omdat de processor gebruik maakt van een Velocity Engine. Dit zorgt ervoor dat alle informatie met dezelfde prioriteit door de processor afgehandeld wordt.

Hoe is de gebruikersvriendelijkeheid van een Mac? (Rekening houdend met het OS)
Goed

Is het waar dat een CD drive openen via de prullenbak moet?
Nee
Is het mogelijk om een andere muis aan te sluiten? Ik wil nl een scroll wheel :)
Nee

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 11:38 schreef Amin het volgende:
De meeste Apple-kopers hoeven denk ik geen BeOS of Linux erop the gooien :).
Op vrijdag 18 januari 2002 11:39 schreef mithalph het volgende:
Omdat je Apple niet kiest om Darwin, maar om OS X
Hetzelfde :P, right ?

Verwijderd

Ik zal direct mijn vragen over apple hier posten:
Ik ben zelf van plan om ev een mac te kopen voor mijn moeder. Zij lay-out immers tijdschriften en op pc lukt dat niet goed. Met amc hebben we hetzelfde systeem als de drukker.
(opm we zijn zoiezo aan en nieuwe computer toe, op een nieuwe pc zou het lay-outen ook wel beter gaan, maar waarom voor beter gaan als je direct 'best' kan hebben)

zelf gebruik ik hoofdzakelijk linux. Ik ben daarom op zoek naar testresultaten van dit os onder de verschillende mac-omgevingen, processoren, etc. Dit blijkt heel moeiljik te zijn....
Heeft er iemand een idee waar ik die kan vinden?

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 12:12 schreef zweinstein het volgende:
Ik zal direct mijn vragen over apple hier posten:
Ik ben zelf van plan om ev een mac te kopen voor mijn moeder. Zij lay-out immers tijdschriften en op pc lukt dat niet goed. Met amc hebben we hetzelfde systeem als de drukker.
(opm we zijn zoiezo aan en nieuwe computer toe, op een nieuwe pc zou het lay-outen ook wel beter gaan, maar waarom voor beter gaan als je direct 'best' kan hebben)

zelf gebruik ik hoofdzakelijk linux. Ik ben daarom op zoek naar testresultaten van dit os onder de verschillende mac-omgevingen, processoren, etc. Dit blijkt heel moeiljik te zijn....
Heeft er iemand een idee waar ik die kan vinden?
Zoiets zoek ik dus ook al de hele tijd.. Kan maar niet vinden..
Sucsex iig...

Verwijderd

Met google zoeken op "ppc x86 speed comparison" zoeken leverde volgend resultaat op:
http://homepage.mac.com/nopea1/benchmark/
en enkele kritische bemerkingen op:
http://slashdot.org/articles/01/06/03/1811238.shtml

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 12:18 schreef Amin het volgende:

[..]

Zoiets zoek ik dus ook al de hele tijd.. Kan maar niet vinden..
Sucsex iig...
whoa, ik gebruik al EEEEEUUUWEEEN linux op de mac. en dat draait perfect hoor :) mjah misschien wat gedonder met de GeForce kaart, en je Gigabit ethernet, maar daar komen vast wel fixes voor. weet niet hoe t met YellowDog 2.0 zit check die maar es

www.yellowdoglinux.com

Verwijderd

onzin, ook voor de mac zijn r een tal van OS-en... beter zoeken
en ik heb op een iBook ('99 series) 300Mhz linux gedraaid, zonder een centje pijn... ok, de sound werkte niet, maar ook dat schijnt inmiddels verholpen te zijn.
geen conclusies trekken als je nix van t onderwerp afweet |:( |:(
en waarom MacOS X ipv bijv. linux ? mjah kijk maar naar de layout/gebruikers vriendelijkheid...

damn wat een onzin word er toch weer gepost, zwaar frustrerend

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 18 januari 2002 16:15 schreef Reflex het volgende:
weet niet hoe t met YellowDog 2.0 zit check die maar es
Debian! :P

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 16:22 schreef deadinspace het volgende:

[..]

Debian! :P
heh ik use LinuxPPC 2000Q4 maarja :) dat is je persoonlijke voorkeur eh

Verwijderd

Als je G4 crasht met OS X is het tijd om eens behoorlijke ram te kopen :+

Ik vind OS X het makkelijkste OS. Best uitgedacht enzo...
Sinds een jaar maar 1 crash gehad tijdens opstarten.

Wat zijn de nadelen van OS X... tja... oh ja
Apple is nog steeds bezig met het versnellen van 2D omdat MacOS X alles 2x buffert zodat je niks ziet flikkeren maar dan vind de CPU niet zo leuk en daar boven komt dat Quartz niet helemaal wordt ondersteunt door de kleurenkaart dus doet de CPU best veel voor 2d. Dit is gelukkig nummer 1 op de lijst van dingen waar Apple mee bezig is.

En persoonlijk gebruik ik liever alleen cocoa applicaties. Cocoa apps zijn alleen maar voor MacOS X geschreven en gebruiken dus eigenlijk altijd de leuke features van OS X, zijn snel, stabieler en zien er mooier uit. Dan heb je ook nog carbon apps maar dat zijn meer ports van MacOS 9 naar MacOS X en dat vind ik niks. Ik hou niet van ports :)

Ik vind MacOS X perfect en daar O+ ik van

Verwijderd

Maar euh.. iets wat ik eigelijk nog niet weet:
Kan je in MacOSX ook instellen dat alles ernet als uitziet als MacOS 9 ?

Net als dat je WinXP Classic mode kan doen zodat alles eruit ziet als Win 98/me/2000....

thankz !

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op vrijdag 18 januari 2002 11:17 schreef Amin het volgende:
Chem! Heeeeeeeeeel erg bedankt ;)!!!!!

Nog een vraag:
Ik vind die layout van MacOSX veeet lelijk (die doorzichtige menu'z etc etc). Kan ik ook iets doen dat het er gewoon als MacOS 9 uitziet ???
niet echt eigenlijk. Ik meen me te herinneren dat er een niet-ondersteunde skinmanager bestaat maar de naam is me ontschoten.

Voor diegene die zich willen inlezen:
halte 1 :
www.xlr8yourmac.com
hier vind je elke dag gruwelijk veel informatie, veelal ondersteund door lezers. Mike is een held.

halte 2:
www.versiontracker.com/macosx
elke, maar dan ook elke dag de nieuwste software shit.

halte 3:
www.macintouch.com
even wennen maar een erg fijne en informatieve site
heeft ook een permanent aantal gemodereerde mailings lopen. geweldig voor n00bs.

er is zo walgelijk veel info over de Mac dat je je afvraagt hoe je het gemist kon hebben...

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op vrijdag 18 januari 2002 11:42 schreef se7enn het volgende:
Is het mogelijk om een andere muis aan te sluiten? Ik wil nl een scroll wheel :)
Nee
<h1>JAWEL</h1>

:)

• chem

chem

Reist de wereld rond

laat ik je iig 1 advies geven: zoals je begrepen hebt ram je je G4 vol met ram.

Laat je applicaties OPEN. Niet afsluiten, gewoon lekker openlaten... geen probleem, en lekker snel verder gaan als je bezig bent... (onder OS X he :))

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Ik vind OS X het makkelijkste OS. Best uitgedacht enzo...
Sinds een jaar maar 1 crash gehad tijdens opstarten.
Bedenk wel dat Apple zelf niet zoveel heeft bedacht aan MacOS X. Dat het stabiel loopt komt voor rekening van de UNIX basis. De interface is trouwens wel van Apple en die is gewoon erg goed. Die combinatie maken MacOS X dan ook een hele mooie combinatie.

[deze advertentieruimte is te koop]

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 21:18 schreef chem het volgende:
laat ik je iig 1 advies geven: zoals je begrepen hebt ram je je G4 vol met ram.

Laat je applicaties OPEN. Niet afsluiten, gewoon lekker openlaten... geen probleem, en lekker snel verder gaan als je bezig bent... (onder OS X he :))
Waarom zou je je G4 vol met RAM gooien ?
Ik heb gehoord dat je met 384 of zelfs 256MB RAM en een 500Mhz G3 machinetje gemakkelijk kan Photoshoppen+Dreamweaveren+surfen tegelijk right ? Of heb ik het mis ?

Ik verwacht dus dat ik met mijn iMac Graphite (G3 600Mhz 384MB RAM ) maximaal 10 Internet explorer windows+dreamweaver4+photoshop6 aan kan hebben staan...
Toch :P :) ?

Verwijderd

Macromedia Flash is langzamer met iMac dan PC. Maar komt dat niet gewoon simpel omdat Netscape langzamer is met Flash ? Niet dat het zo is, maar gewoon een vraagie..
EDIT:
Op vrijdag 18 januari 2002 20:55 schreef chem het volgende:

[..]

<h1>JAWEL</h1>

:)
'k Eb gehoord dat je ook gewoon alle usb muizen kan gebruiken right ? Ik heb hier mijn muis met USB of course :).Kan ik die gewoon in de rug van die iMac doen en zonder problemen werken ?
En nog iets:
Doet die rechter muisknop het dan ook meteen of moet je dan gewoon CTRL+Muisknop gebruiken ?

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 22:30 schreef RG© het volgende:

[..]

Bedenk wel dat Apple zelf niet zoveel heeft bedacht aan MacOS X. Dat het stabiel loopt komt voor rekening van de UNIX basis. De interface is trouwens wel van Apple en die is gewoon erg goed. Die combinatie maken MacOS X dan ook een hele mooie combinatie.
so ? what's your point ?

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op vrijdag 18 januari 2002 22:51 schreef Amin het volgende:
Macromedia Flash is langzamer met iMac dan PC. Maar komt dat niet gewoon simpel omdat Netscape langzamer is met Flash ? Niet dat het zo is, maar gewoon een vraagie..
EDIT:
[..]

'k Eb gehoord dat je ook gewoon alle usb muizen kan gebruiken right ? Ik heb hier mijn muis met USB of course :).Kan ik die gewoon in de rug van die iMac doen en zonder problemen werken ?
En nog iets:
Doet die rechter muisknop het dan ook meteen of moet je dan gewoon CTRL+Muisknop gebruiken ?
Flash is *niet* langzaam op een Mac. Je grafische kaart misschien wel ;)

Je kan die muis er zo insteken. Onder OS X kon ik iig zonder drivers of wat dan ook m'n 2-button scrollwheel muis gebruiken toen ik hem erin stak...

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 23:35 schreef chem het volgende:

[..]

Je kan die muis er zo insteken. Onder OS X kon ik iig zonder drivers of wat dan ook m'n 2-button scrollwheel muis gebruiken toen ik hem erin stak...
ik heb ook zown logitech muis, deed t meteen perfect onder OS X, onder OS 9 ff regelpaneeltje installen en gaan met de banaan

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 23:35 schreef chem het volgende:

[..]

Maar dee die rechtermuisknop het dan ook ? Die eigelijk Cntrl+muisklik op iMac is..

• chem

chem

Reist de wereld rond

Op zaterdag 19 januari 2002 00:03 schreef Amin het volgende:

[..]

Maar dee die rechtermuisknop het dan ook ? Die eigelijk Cntrl+muisklik op iMac is..
yep.

Verwijderd

Leuk om te zien altijd in dit soort topics is het volgende:

Het marktaandeel van Apple is zeg 5% ofzo, als het dat al is. Het aandeel mensen dat enorm veel verstand heeft van Apple computers en haar OS'en "is" enorm hoog. Iedereen weet er alles van.

Frappant he?

• judgem
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04-2014

judgem

Lord of Metal

Larbor: Een van de grootste Mac-orakels heeft jou (jaja, mij ook) leren programmeren in Java (dacht trouwens dat hij ook al in deze topic zat maar dat bleek niet zo te zijn...)

Mijn pa heeft een iMac en die doet hij weg.. Interesse? Spreek me maar weer eens aan op ICQ/MSN.. is alweer effe geleden... Alles goed op de stage?

- Ik bespreek ook harde waren en dan wel op www.lordsofmetal.nl - en ik draai en programmeer ze in DYNAMO

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17-08 20:52

Metten

ik hou het graag simpel

Macs zijn enorm interessante computers, maar helaas ook erg duur. Ik ben btw zelf ooit opgegroeid met macs en later overgestapt op windows. Nu ben ik van plan om naast mijn windows bak een iBookje te kopen. Die nieuwe zijn echt mooi, ze zijn lekker klein, licht en doen het lang op de batterij. 12" Schermpje heeft zo zijn voordelen ;)

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 02:31 schreef TheMarco het volgende:
Leuk om te zien altijd in dit soort topics is het volgende:

Het marktaandeel van Apple is zeg 5% ofzo, als het dat al is. Het aandeel mensen dat enorm veel verstand heeft van Apple computers en haar OS'en "is" enorm hoog. Iedereen weet er alles van.

Frappant he?
heh is maar beter ook dat ik t weet :) werk al vanaf mn 7e (nu 18 jaar :)) met Macs... doe de hele dag niets anders. en 3 maand bij Apple gewerkt. als je t dan nog niet weet, gaat t niet goed met je :P

Verwijderd

beware.... divx ondersteuning is BRAK op Mac. DVD's gaan wel perfect.
Bullshit. DivX draait echt PERFECT onder OS X.
Het draait zelfs als een plugin voor QuickTime en heeft op mijn toch niet al te high-end mac (ibook 500 mhz) een goede performance.

Download hier: http://cloud.datashed.net/gems/mich/divosx118.dmg.gz

Verwijderd

Weet iemand nog of je je MacOSX layout er uit kan laten zien als MacOS 9 ? Die van MacOSX vind ik superlelijk.. Is er niet zo'n classic mode ofzo ?

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Chem had het erover dat er wel een skin was die niet offiecieel werd ondersteund :?

kleurbleur.nl

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 13:04 schreef furean het volgende:
Chem had het erover dat er wel een skin was die niet offiecieel werd ondersteund :?
Ik snap het eigelijk niet.."Niet officeel werd ondersteund" ??? Don't get it..

Verwijderd

De GUI van OS X is erg mooi maar wordt niet overal 100% goed gebruikt. Een slecht voorbeeld is dus IE, Office en meestal alle andere carbon apps.

Hoe vind je "Mail" er uit zien? Of gebruik je dat niet?

Verwijderd

Op zaterdag 19 januari 2002 13:09 schreef Amin het volgende:

[..]

Ik snap het eigelijk niet.."Niet officeel werd ondersteund" ??? Don't get it..
die skin, bestaat uit een mini programmatje/scriptje, met de behorende bestanden, hij vervangt systeem bestanden met de bestanden van de skin. dus t is geen echte skin, je veranderd t systeem gewoon... en dat vind Apple, uiteraard niet goed, want dan gaan klanten bellen 'ik heb me OS verkankerd met een skin' en mogen wij t weer oplossen... dacht t niet
Pagina: 1