Ik was gisteren aan het gamen.
Ik was eventjes bezig en plots werd het scherm zwart en deed de PC niets meer.
Nu is het zo als ik de PC uitzet en als hij dus afkoelt ik hem daarna wel weer kan aan zetten.
Echter is dit van korte duur en kapt ie er (na gelang hoe ver hij afgekoeld is lijkt me) mee na ongeveer een minuut werk.
Ik kan dus ongeveer net in windows komen en dan:
Pats scherm input verdwijnt en hij poogt te rebooten.
Soms lukt het nog net en zie ik nog even een stukje van het bios-scherm met de geheugen teller zeg maar.
Maar dan houdt het ook op.
Hij wil weer rebooten, maar dat lukt hem niet meer en het scherm blijft zwart.
Nu zou je dus concluderen dat er ergens een warmte probleem is.
Echter alle fans werken en ik kan nergens iets ontdekken dat werkelijk abnormaal warm is. Alles is vrij koel, op kamertemperatuur zeg maar. Ik heb ook al allerlei zooi eruit getrokken en hem geprobeerd zo kaal mogelijk op te starten, ook dat mocht niet baten.
Ik heb dus echt geen idee wat het kan zijn. Gevoel zegt voeding ofzo, maarja ik heb ook geen andere voeding of pc thuis liggen waarmee ik zou kunnen testen.
En zit nu dus ook op de universiteit dit te posten.
Wat kan het zijn? Hoe kan ik het zien. Ik kan wel een nieuwe voeding kopen, maar ik sta al rood en als het daar niet aan ligt ben ik weer ruim 100 piek kwijt...
Verder is het absoluut geen software probleem.
Als ik bij het booten meteen de bios induik dan vertoont zich hetzelfde gedrag.
Ik heb ook al geprobeerd met een zo kaal mogelijk systeem te booten, dus ook met 1 sdrammetje maar ook toen bleef het zich voordoen.
BIOS heb ik ook al gereset...
Ik was eventjes bezig en plots werd het scherm zwart en deed de PC niets meer.
Nu is het zo als ik de PC uitzet en als hij dus afkoelt ik hem daarna wel weer kan aan zetten.
Echter is dit van korte duur en kapt ie er (na gelang hoe ver hij afgekoeld is lijkt me) mee na ongeveer een minuut werk.
Ik kan dus ongeveer net in windows komen en dan:
Pats scherm input verdwijnt en hij poogt te rebooten.
Soms lukt het nog net en zie ik nog even een stukje van het bios-scherm met de geheugen teller zeg maar.
Maar dan houdt het ook op.
Hij wil weer rebooten, maar dat lukt hem niet meer en het scherm blijft zwart.
Nu zou je dus concluderen dat er ergens een warmte probleem is.
Echter alle fans werken en ik kan nergens iets ontdekken dat werkelijk abnormaal warm is. Alles is vrij koel, op kamertemperatuur zeg maar. Ik heb ook al allerlei zooi eruit getrokken en hem geprobeerd zo kaal mogelijk op te starten, ook dat mocht niet baten.
Ik heb dus echt geen idee wat het kan zijn. Gevoel zegt voeding ofzo, maarja ik heb ook geen andere voeding of pc thuis liggen waarmee ik zou kunnen testen.
En zit nu dus ook op de universiteit dit te posten.
Wat kan het zijn? Hoe kan ik het zien. Ik kan wel een nieuwe voeding kopen, maar ik sta al rood en als het daar niet aan ligt ben ik weer ruim 100 piek kwijt...
Verder is het absoluut geen software probleem.
Als ik bij het booten meteen de bios induik dan vertoont zich hetzelfde gedrag.
Ik heb ook al geprobeerd met een zo kaal mogelijk systeem te booten, dus ook met 1 sdrammetje maar ook toen bleef het zich voordoen.
BIOS heb ik ook al gereset...