cistron abbo vragen

Pagina: 1
Acties:

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03-2025
zoals velen ben ik een beetje geiriteerd door de prijs stijging van mxstream. Maar ja waarom klagen als er ook nog alternatieven zijn. Dus ik cistron een mailtje sturen en natuurlijk geen antwoord.

Stel dat ik het maxx abbo neem hoe hoog zal mijn download snelheid ongeveer in de praktijk liggen (ik weet dat dat aan je afstand van de centrale ligt maaar ik vraag om een schatting)????? Zijn er hier ook toevallig mensen met cistron ervaringen? Is het abbo van 99 euro het waard?

btw : ik weet dat het maxx abbo veel hoger ligt dan de prijsverhoging van mxstream maar ik wilde toch al iets wat sneller was en eeneerlijkere prijs/prestatie heeft

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 19:53
Vragen over ADSL moet je zoiezo naar adsl@cistron.nl sturen. Bij de meeste mensen in de stad zal de kabellengte niet veel langer dan 1500m zijn. snelheid (down) ligt dan rond de 770kB/s volgens KPN. Mensen met een kabellengte van +/- 800m (das dichtbij de centrale) is dat ongeveer 850kB/s.

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 13:10 schreef VHware het volgende:
Vragen over ADSL moet je zoiezo naar adsl@cistron.nl sturen. Bij de meeste mensen in de stad zal de kabellengte niet veel langer dan 1500m zijn. snelheid (down) ligt dan rond de 770kB/s volgens KPN. Mensen met een kabellengte van +/- 800m (das dichtbij de centrale) is dat ongeveer 850kB/s.
*isdnsux is blij dat hij ongeveer 250 meter van de centrale woont* :9~

• Joeroenho
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik geloof dat het Cistron MAXX abonnement gebaseerd is op het 2048 abonnement, en dat deze snelheid 'gegarandeerd' wordt. Het enig verschil zit hem in het feit dat er bij het 2048 abonnement een rem op zit, en op het MAXX abonnement niet.
MAXX lijkt me dan een betere prijs/prestatie verhouding, want die is maar een paar euro's duurder meen ik....
Ik zou er zeker voor gaan als ik het geld ervoor had.

Amateurcoureur en fervent banktukker

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 12:37 schreef biertje-blijf-bij-me het volgende:
Stel dat ik het maxx abbo neem hoe hoog zal mijn download snelheid ongeveer in de praktijk liggen (ik weet dat dat aan je afstand van de centrale ligt maaar ik vraag om een schatting)????? Zijn er hier ook toevallig mensen met cistron ervaringen? Is het abbo van 99 euro het waard?

btw : ik weet dat het maxx abbo veel hoger ligt dan de prijsverhoging van mxstream maar ik wilde toch al iets wat sneller was en eeneerlijkere prijs/prestatie heeft
DSL werkt met een techniek genaamd ATM en daar zit zogenaamde overhead op. Deel de genoemde snelheid door 10 voor een benadering van daadwerkelijk haalbare snelheden in kilobytes/seconde op uw computer.
updat 17-02-02
http://www.cistron.nl/particulier/broadband.shtml
*6 De snelheden zijn in kilobits per seconde. Om dit om te rekenen naar kilobytes (KB) per seconde kunt u dit delen door 10.
:?:?:?

waarom delen wij dan eigenlijk altijd door 8 :?

Verwijderd

Door 8 is denk ik netto, en daar 10 bruto. Of zeg ik nu iets heel doms :S

Verwijderd

Die acht is van bits naar bytes: meestal nemen ze nog 10% eraf voor verlies in de kabel ed zodat je een realistische schatting krijgt.

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 14:43 schreef isdnsux het volgende:

[..]

*isdnsux is blij dat hij ongeveer 250 meter van de centrale woont* :9~
* Operations nog geen 100 meter :) ding staat aan de overkant van de straat, lelijke bakstenen bunker :)

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
breede straat hebbie dan :P

Maar er wordt bij het MAXX abbo helemaal niets gegarandeerd.
Bij het oude Cistron adsl was de gemiddelde download rond de 6 Megabits... deel door 10 (vanwege prakijk snelheid en niet theorie snelheid) en voila :)

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03-2025
hey bedankt allemaal......nu weet ik tenminste dat ik niet genept wordt

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 14:47 schreef El_GringO het volgende:
Ik geloof dat het Cistron MAXX abonnement gebaseerd is op het 2048 abonnement, en dat deze snelheid 'gegarandeerd' wordt. Het enig verschil zit hem in het feit dat er bij het 2048 abonnement een rem op zit, en op het MAXX abonnement niet.
MAXX lijkt me dan een betere prijs/prestatie verhouding, want die is maar een paar euro's duurder meen ik....
Ik zou er zeker voor gaan als ik het geld ervoor had.
maxx is inderdaad "maar" 10 euro duurder...maar bij eweka krijg je al voor dezelfde prijs van het 2048 abbo, een "maxx"abbo
Pagina: 1