Packets naar bytes

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:23
In de search zag ik al dat er best wel ge-ouwehoerd kan worden over dit onderwerp :P.

Maar al deze discussies gaan over het veranderen van instellingen (dus zodat je bytes ziet ipv packets), schijnt aan driver te liggen.

Dus dan nu mijn vraag: als je het niet kan veranderen in het venstertje, hoeveel bytes is 1 packet? Of verschilt dit per netwerkkaart? Kan je dat uitrekenen of uit register halen of zo?

Denk dat ook anderen hiermee wel geholpen zijn :P

Verwijderd

een packet kan 20 tot 65535 bytes bevatten. je kunt dus aan het aantal packets totaal niet afleiden hoeveel bytes er zijn verstuurd/ontvangen.

ps. dit gaat dus over het feit dat er bij netwerkkaart-eigenschappen bij de ene netwerkkaart bytes worden getoond, en bij de andere packets...

• sjroorda
  • Laatst online: 16:23
Op donderdag 17 januari 2002 12:50 schreef ekuyer het volgende:
een packet kan 20 tot 65535 bytes bevatten. je kunt dus aan het aantal packets totaal niet afleiden hoeveel bytes er zijn verstuurd/ontvangen.
Jammer...
Op donderdag 17 januari 2002 12:50 schreef ekuyer het volgende:
ps. dit gaat dus over het feit dat er bij netwerkkaart-eigenschappen bij de ene netwerkkaart bytes worden getoond, en bij de andere packets...
Klopt, was wat onduidelijk :)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Dit zal wel ergens in de registry aan te passen zijn... Ik zal thuis ns ff snuffelen (ben nu op school).

Forget your fears...
...and want to know more...

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Op donderdag 17 januari 2002 13:18 schreef Aetje het volgende:
Dit zal wel ergens in de registry aan te passen zijn... Ik zal thuis ns ff snuffelen (ben nu op school).
ben wel benieuwd ja

Pak je rust!

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zou ook graag willen weten hoe je bytes ipv packets kan laten weergeven bij Connection Status.

Pana 5j

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:31
Is het aantal bytes niet gewoon de MTU? Of is dat alleen per Ethernetframe?

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Nee, want je packet is bij Ethernet maximaal je MTU, maar kan beperkt zijn tot alleen een header.
Bij ATM is elk packet gelijk, maar zo'n packet (cell in ATM-termen) is maar een klein dingetje van 56 bytes.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Aetje schreef op 17 januari 2002 @ 13:18:
hmm, ik dacht dat dat aan de drivers lag.
Pagina: 1