DFI moederborden, iemand ervaring mee?

Pagina: 1
Acties:

• Viper2k1
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-04-2025
Er is mij ter ore gekomen dat DFI een standaard heeft vergelijkbaar met ASUS etc. Is dit waar, of is dit type moederbord (net als Chaintech :r ) totale troep!

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

• Viper2k1
  • Laatst online: 23-04-2025
*KICK* 8-)

"And folks, if you don't like a little pain once in a while, poker is probably not your game. 'Cause as you can see, you're gonna get it!" (Mike Sexton)

• lonkhuijzen
  • Nu online

lonkhuijzen

100% ADH

Ik heb zelf een dfi p2xbl/d

dual p2-400@450

En is echt superkwaliteit, lekker stabiel niet plat te krijgen.

Maarja weet niet hoe dat met hun andere borden zit. Lees wel veel dat DFI toch wel eentje is die kwaliteit levert.

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

Verwijderd

Ik vertrouw zelden op dat spul, voor dat geld KAN het gewoon niet goed zijn, net als ECS mobo's.

Ervaringen heb ik niet trouwens :P

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 10:54
Ik heb een DFI. Nu al bijna 1 jaar.
Ik vind hem minder dan Abit, Asus of AOpen, maar het is zeker geen totale troep.
Beetje middenmoter, met als voordeel dat ie vaak wat goedkoper is, omdat ie over het algemeen wat minder ingebouwde "features" heeft

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Kijk eens naar een Epox.
Betaalbaar en erg goed.
Stabiel, goede nederlandse ondersteuning en komt in veel tests als winnaar naar buiten.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Mijn allereerste plankje was een socket 7 van DFI, heel fijn plankje! nooit last mee gehad. Zijn goedkope goede planken alleen hier in Europa slecht te krijgen en vrij onbekend.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 14:37 schreef MREn het volgende:
Ik vertrouw zelden op dat spul, voor dat geld KAN het gewoon niet goed zijn, net als ECS mobo's.

Ervaringen heb ik niet trouwens :P
Right..

"AMD is zo goedkoop, dat moet wel rommel zijn".

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-08 10:54
Ik weet niet waarvoor je het nodig hebt, maar ik zou eerder kijken naar de north- en southbridge.
Aanrader: neem geen VIA.
Wil je een Intel proc ? Neem dan een Intel chipset.
Wil je een AMD proc ? Neem dan een AMD chipset (dual-mobos), SiS of nVidia chipset

Mijn DFI heeft een AMD northbridge en helaas een VIA southbridge. Daar heb ik dus echt zwaar spijt van. Stabiliteit en performance op mijn PCI-bus is om te huilen (PCI-bus -> southbridge).
Ik w8 nog ff op de nVidia 415 (eind januari) en dan gaat mijn huidige mobo gewoon naar de schroothoop.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• jitze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-08-2023
Op donderdag 17 januari 2002 14:36 schreef Pluk het volgende:
Ik heb zelf een dfi p2xbl/d

dual p2-400@450

En is echt superkwaliteit, lekker stabiel niet plat te krijgen.

Maarja weet niet hoe dat met hun andere borden zit. Lees wel veel dat DFI toch wel eentje is die kwaliteit levert.
Deze heb ik ook alleen dan met 2x p3 500, en ook ik heb er nooit problemen gehad.

specs

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb net een DFI AD70-SR besteld.
In alle reviews welke ik gelezen heb over dat bord is de snelheid net iets minder als de andere KT266a borden, maar verder zeer stabiel en gewoon goed.

Ik heb de DFI besteld omdat die voor weinig een Promise Raid controller heeft welke je ook als IDE 3 en 4 kunt gebruiken, dus lekker alles als master op zijn eigen IDE kanaal :)
(zit die ouwe zip drive ook niks in de weg)

www.eynstein.nl is waar ik besteld heb

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb een hele tijd pc's gebouwd met dfi borden, tot we overstapten op een andere leverancier. die dfi bordjes deden het altijd goed. weinig gezeur en in 1 keer lopen zonder bios updates of ander gezeik.
Pagina: 1