Toon posts:

Hoeveel CD's met gemiddelde brander?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag, hoeveel cd's brand je gemiddeld met een normale brander, voordat hij echt op is? Ik hoop wat ervaringen van jullie te mogen ontvangen.

Mzzl Guusje!

Verwijderd

Veel...

Gewoon voorzichtig ermee omspringen.

Als het maar geen 6310 is.

Afbeeldingslocatie: http://www.computermusic.co.uk/reviews/h2hcdburners/img/philips.jpg :r Sucks

Verwijderd

Enkele duizenden..

Verwijderd

5674 cds om precies te zijn.:)

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
Op donderdag 17 januari 2002 12:29 schreef _LOSS_ het volgende:
Veel...

[afbeelding] :r Sucks
6310???
Volgens mij is dat een CDD-3610.
edit:
Enneh... met die 3610, ongeveer 10 cd's per writer (eigen ervaring.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik zal geen philips aanschaffen, maar zijn het er dan echt enkele duizenden? En wat bedoelen jullie met 'voorzichtig mee omgaan'? Dat ding zit toch gewoon in je pc en that's it?

Mzzl Guusje

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Voorzichtig omspringen betekend:

* Niet laten vallen
* Niet onnodig open laten staan i.v.m. stof

Geen rare dingen doen dus.

Philips CDD3610 .... inderdaad, is nou niet echt het beste product van Philips :'(

Verwijderd

Met m'n oude Teac 55s heb ik er al meer als 5500 gebakken :) en hij werkt nog steeds perfect !
Heb nu sinds een week een Lite-on 24/10/40 en die heeft er nu 150 opzitten *D ...way to go !

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Op donderdag 17 januari 2002 13:03 schreef Bart B het volgende:
Voorzichtig omspringen betekend:

* Niet laten vallen
* Niet onnodig open laten staan i.v.m. stof
* Niet afwassen
* Niet Tweaken

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 08:11
Op donderdag 17 januari 2002 13:06 schreef goodriddance het volgende:
Met m'n oude Teac 55s heb ik er al meer als 5500 gebakken :) en hij werkt nog steeds perfect !
Heb nu sinds een week een Lite-on 24/10/40 en die heeft er nu 150 opzitten *D ...way to go !
He, die Teac heb ik volgens mij ook. scsi 4x12 maar was het geen 55rs ?

Bij mij brand hij ook nog steeds prima na een kleine 3000 cd's gebrand tebben. maar ik kan nu geen cd's meer inlezen met nero. maar dat zal wel aan nero liggen, of mischien is er wat verf ingelopen toen ik hem verfde.

Verwijderd

Topicstarter
Okay ik hoor het al, zolang je er niet mee gaat gooien en hem niet in de vaatwasser zet dan moet 5000 cd's niet zo'n probleem zijn. Dat wou ik ff weten. Bedankt allemaal!

Mzzl Guusje

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Waarschijnlijk meer dan de levensduur van dat ding in jou pc, daarmee doel ik op dat je waarschijnlijk tegen die tijd dat je een nieuwe koopt de ouwe het nog wel goed doet, maar gewoon te traag is, of omdat er een nieuwe standaard is (DVD-R(w) :9 )

Heb zelf nog een ouwe 8 speed bakker waarmee al 4 jaar gebrand is, en die loopt nog altijd (begint nu wel zinnig te worden over welke cd's, maar das weer wat anders)

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Ach, die 3610 is zo naar nog niet.
Brand al ruim 4 jaar zonder problemen. :)
Af en toe eens in de 2 jaar lensje schoonmaken, en gaan met die banaan.

En wel op 2x speed! :9~ :Z

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Verwijderd

ik denk dat je met een deftige brander zeker 10000 cd's kan branden hoor...

ik heb m'n HP 9200 (8x scsi) al over de 2 jaar
en ik denk da'k toch ver die aantal nader

en de brander werkt nog perfect, heb er nooit problemen mee gehad...

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:09
Ik weet niet wat het is hoor maar een 3610 van philips doet het gewoon prima heb hem al een jaar of 4/5 en moet zeggen dat hij het gewoon doet. Af en toe eens wat rustiger aan doen met dat apparaat (laten afkoelen etc >:) ) maar hij doet het hier nog prima.. toch zit ik er aan te denken om een 24x te kopen want 4x is echt niks.. :D

Strava | AP | IP | AW

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04 19:58

BaatZ

Prullenbakker :?

Op donderdag 17 januari 2002 13:19 schreef Guusje het volgende:
blaat blaat smaggetieshmack

Mzzl Guusje
Wij tweakers groeten elkaar altijd al

GEEN GROETEN DOEN OF MZZL OF WAT DAN OOK
is irri met lezen.

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Veel...

Was dat niet de 3610?

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 15:36
Ik heb zo'n traag ding van sony, gebruik ik om gewoon spellen enzo mee te doen.
Doet et al ruim 3 jaar zonder problemen!
:7

Verwijderd

mag ik 1 ding vragen ?? welke idioot gaat nou TELLEN hoeveel CD`s hij al heeft gebrand |:(

Of kan je dat ergens zien ofzow ?? :?

Verwijderd

Veel...

Ja van die f***dingen heb ik er in een jaar twee versleten :(
die van mij waren trouwens CDD 3600 scsi uitvoering.
Heb nu al een paar jaar een sony en een samsung brander en die doen het altijd. :)

• punisher007
  • Laatst online: 16-04 18:12
Op donderdag 17 januari 2002 12:48 schreef ProCal het volgende:

[..]

6310???
Volgens mij is dat een CDD-3610.
edit:
Die van mij heeft er zeker 1000 gebrand ( daarna verkocht voor 200 piek ) :p

http://blog.bjornhouben.com

• Rataplan_
  • Laatst online: 05-12-2025
Op donderdag 17 januari 2002 17:04 schreef webkabouter het volgende:
Ik weet niet wat het is hoor maar een 3610 van philips doet het gewoon prima heb hem al een jaar of 4/5 en moet zeggen dat hij het gewoon doet. Af en toe eens wat rustiger aan doen met dat apparaat (laten afkoelen etc >:) ) maar hij doet het hier nog prima.. toch zit ik er aan te denken om een 24x te kopen want 4x is echt niks.. :D
Euh... die 3610 is echt maar 2 speed hoor!

Verwijderd

Die philips dingen schijnen trouwens erg slecht tegen
sigarettenrook te kunnen.
Heb toen trouwens wel ergens een site gezien met daarop
een manier om ze schoon te maken waarna ze weer even meegaan.

• toastingnow
  • Laatst online: 14-04 09:06
De 3610 heeft bij mij 2 jaar prima gewerkt en best veel cd's meegebrandt.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

Verwijderd

Volgens mij wordt dit een soort Por-3610 topic want ik heb met de mijne ook ruim 500 platjes gemaakt en daarna verkocht voor 150 piek (gulden dus nog). Ook bij de nieuwe eigenaar loopt hij nog perfect (op 2x)

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-04 20:38
5000 cd's nog zo'n ding? wow, dan houdt mijn brander het wel tot we op DVD RW zitten :)
Maar zoals al eerder gevraagd, is dat ergens uit te lezen hoeveel je er gebrand hebt? Bij wat narekenen zit ik tussen de 750-1000, maar precies weten is leuker he :)

Flickr | Lego collectie

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

De levensduur van je brander wordt ook langer, wanneer je je brander alleen gebruikt om cd's te fikken :)

En m dus niet gebruikt om cd's te lezen, omdat de laser dan veel harder slijt :'( Vooral omdat cd's regelmatig krassen e.d. bevatten, waardoor ook de afstellingen van de laser bij het vele zoeken wel eens kunnen gaan afwijken :(

webOS all the way!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De laser slijt? Waarvan zou die slijten dan?

• Speedy
  • Laatst online: 16-04 20:38
van het branden/lezen? Een lamp is na een tijdje ook "op"

Flickr | Lego collectie

• cornelisprul
  • Laatst online: 17-04 07:49
[
edit:
Eeuh ik heb toch echt al een paar 1000 cd's met mijn cdd 3610 gebrand. Je moet m alleen af en toe schoonmaken

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Verwijderd

normaal 10 tot 15 duizend stuks maximaal.
(plextor, ricoh dus niet die hele goeiekope)

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 18:35 schreef js962 het volgende:
Die philips dingen schijnen trouwens erg slecht tegen
sigarettenrook te kunnen.
Hahaha! Dat is logisch, en dat geld voor alle branders. Net als rookdeeltjes in je longen blijven plakken, kunnen ze op het lensje blijven plakken.
Je wilt niet weten hoeveel viezigheid er in een computer in de gemiddelde huiskamer terecht komt! Apparatuur trekt gewoon stof aan (Je kent de term 'statisch' vast wel.), en daar is haast niet tegen af te dichten: het moet ook gekoeld worden! Meeste branders gaan kapot door versmering omdat mensen gewoon niet regelmatig genoeg stof weghalen of omdat er idd veelvuldig wordt gerookt in de kamer waar de PC staat. En niet door slijtage van het loopwerk.

Schoon maken kan goed: gewoon open schroeven en met wat alcohol oplossing voorzichtig schoonmaken.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
SCSI ding zo'n cheapass mycom ding een stuk of 5000 @ 4speed.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Contagion
  • Laatst online: 20:30
Het verhaal dat de 3610 zo slecht is is ook maar gebaseerd op het feit dat het de meest verkochte brander aller tijden is. In topmaanden heeft Philips wekelijks 50000 van die dingen geproduceerd dacht ik. Logisch dat veel mensen ook meer problemen krijgen, maar zooo slecht zijn ze niet. Ik heb ook nog een 3600 en die doet het nog prima, alleen kunnen die apparaten er slecht tegen ingebouwd te zijn tussen andere devices zodat ze hun warmte niet kwijt kunnen.

edit:

Mijne heeft inmiddels ook iets van 250-500 cd's gebrand ofzo, maar omdat ik ook een ide writer heb gebruik ik die vaker, want scsi zit in mn server

Verwijderd

Ik zou niet weten of een laser ook kan slijten.
Wel is het zo dat de kop van een brander zwaarder is uitgevoerd dan die van een speler, en dat die ook sneller slijt dan de kop van een gewone cdromspeler.

Of tegenwoordig de koppen nog echt zwaar zijn weet ik niet. Ze kunnen niet voor niets op 12x, 24x of wat dan ook branden. Een paar jaar geleden was het advies echt nog om je brander niet als cdrom te gebruiken, maar om daar een gewone cdromspeler voor te gebruiken.

Verwijderd

In deze tijd heeft ieders wel een dvd speler ingebouwd die je tevens gebruikt om je cd's uit te lezen. Dus je brander gebruik je alleen om te branden :7

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 13:16 schreef Contagion

alleen kunnen die apparaten er slecht tegen ingebouwd te zijn tussen andere devices zodat ze hun warmte niet kwijt kunnen.
Je kunt idd een 40x40 mm fan inbouwen in de brander, dat helpt.
Ik geloof dat je alleen een dremel nodig hebt om een exhaust achterin te maken.
Of gewoon zorgen dat je genoeg koele airflow langs alle kanten van de brander hebt. Dat is sowieso beter: ik laat tussen al mijn IDE-devices een bay vrij.

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:29
Op donderdag 17 januari 2002 17:07 schreef Mad-Cow het volgende:

[..]

Wij tweakers groeten elkaar altijd al

GEEN GROETEN DOEN OF MZZL OF WAT DAN OOK
is irri met lezen.
Persoonlijk vind ik die regel van 'geen groeten onder je bericht' grote onzin. Maar hij heeft gelijk, ff FAQ lezen.