Toon posts:

fsb van gigabyte 7dx-c onduidelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

laat ik even voorop stellen dat ik de laatste hardware ontwikkelingen totaal niet gevolgd heb omdat ik nog aardig vooruit kon met mijn Classic Athlon 700 :-) Ik heb toch besloten wat anders te kopen omdat ik voor een aardig prijsje, 2e hands, een Gigabyte 7dx-c, Thunderbird 1200 en 512mb pc2100 ddr geheugen kon kopen. Mijn vraag gaat dan ook over deze set.

De maximale fsb van dit bord is 133mhz, daar heb ik de jumper ook op ingesteld. Nu vertelde de verkoper mij dat alles echter op 266mhz loopt omdat er een Thunderbird 1200 met 266mhz in zit en pc2100 ddr geheugen dat ook op 266mhz loopt.

Ik wilde nu eigenlijk wel eens weten of bovenstaande klopt, en ik het geheugen op maximale capaciteit gebruik. Want moet ik niet ergens in de bios kunnen instellen dat ik wil dat alles op 266mhz loopt? Ik zie nu alleen 133mhz staan. De verkoper vertelde mij dat de cpu en het geheugen de 133mhz dus verdubbelen doordat ze beide 266mhz aankunnen.

Wat ik overigens ook vreemd vind is dat de bios aangeeft dat het bord een Gigabyte 7dx is, terwijl er op de doos duidelijk 7dx-c staat. Ik heb hem ook gekocht in de veronderstelling dat het om een 7dx ging. Iemand een idee?

Ik hoop op wat reacties, alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, dan klopte het toch wat de verkoper vertelde. Ik had hier ook al zoiets gevonden, maar wist niet zeker of dat klopte omdat het een oude review was: http://www.amdmb.com/article-display.php?ArticleID=55&PageID=2.

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam (+ greetz oid) onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Als je het niet erg vindt gooi ik deze draad toch op slot, want uiteindelijk staat het gewoon in de FAQ :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Dit topic is gesloten.