Toon posts:

TV-OUT Nvidia Geforce 2 MX =Hopeloos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu echt ten einde raad.

Bekabeling tussen tv en computer, d.m.v. s-vhs kabeltje is in orde. Tv staat op het goede kanaal. Heb de laatste drivers van NVIDIA gedownload. Resolutie staat op 800*600, 16 bit. Het knopje TV in output device blijft maar afgeschermd staan. Ik heb ook al de tv-tool geprobeerd. Heb de computer ook al naar een computerzaak gebracht, daar deed hij het gewoon. Heb ook al met het gele kabeltje geprobeerd en wel op 3 tv`s.
Het rare is dat de tv-out, het een maandje terug wel gewooon deed.

Ik krijg maar geen beeld.

Help mij,

Peter.:'(

Verwijderd

Welke Nvidia drivers heb je en welk OS?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste detonator drivers van www.nvidia.com, versie 23.11 voor windows xp/2000. Mijn computer draait onder Windows XP Pro.

Peter.

Verwijderd

Topicstarter
Zou er geen conflict kunnen zijn met mijn beeldscherm(CTX EX700F)

Of misschien aan de bekabeling, maar dat lijkt me sterk!

Peter.

Verwijderd

eh nee, de tv-out ondersteuning van de 23.11 drivers is erg slecht. Mijn tv-out doet het ook niet met deze drivers, ik draai daarom ook nog met de 21.83 drivers die het ook uitstekend doen. Probeer dat maar eens! ze staan nog in de meuktracker!

Verwijderd

Topicstarter
eh meuktracker, waar kan ik dat vinden?

Peter

Verwijderd

op www.tweakers.net/meuktracker.asp of door op de hoofdpagina naar nieuws te gaan en dan kiezen voor driver en bios updates

• CyBeRBuLL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09-2022
zover ik weet kan het ook nog van belang zijn dat je tv aanstaat tijdens het booten van je pc.

Tevens zou ik je afraden de vooraansluitingen van je tv te benutten.......de ervaring bij ons op de zaak is nl dat via de front aansluiting de boel wel es zw/w wil worden

en ik heb ook problemen met me asus v6600 deluxe met driver 23.11 (o.a zw/w)

ondanks dat tv-out al redelijk ingeburgerd is zijn er veel problemen mee.......

greetz cyberbull

Verwijderd

Topicstarter
Krijg de drivers niet geinstalleerd. Ik krijg de update drivers (van de hoofdpagina/nieuw/drivers en bios maar niet geinstalleerd. Als ik deze geinstalleerd heb, komt er een foutmelding te staan,wanneer ik windows opnieuw opstart.

Peter.

Verwijderd

Hier zijn trouwens een paar Nvdia Detonator linkies :)

22.40 Nvidia
22.50 Nvidia
22.80 Nvidia
21.83 Nvidia
23.10 Nvidia
23.11 Nvidia

Verwijderd

Topicstarter
Oke, het is gelukt om de drivers(versie 21.83), maar de optie tv blijft afgeschermd. Weet iemand misschien nog een goeie tip?????

Peter.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

De activering van tv-out werkt alleen als er spanning terugkomt van de tv, zo wordt herkend dat er een tv aanhangt. Tja als jouw tv dat niet doet, houdt het op.

Gebruik de scart ipv de s-video, scart geeft zowiezo een spanning terug.

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 12:15 schreef Pimpanpet het volgende:
Ik ben nu echt ten einde raad.

Bekabeling tussen tv en computer, d.m.v. s-vhs kabeltje is in orde. Tv staat op het goede kanaal. Heb de laatste drivers van NVIDIA gedownload. Resolutie staat op 800*600, 16 bit. Het knopje TV in output device blijft maar afgeschermd staan. Ik heb ook al de tv-tool geprobeerd. Heb de computer ook al naar een computerzaak gebracht, daar deed hij het gewoon. Heb ook al met het gele kabeltje geprobeerd en wel op 3 tv`s.
Het rare is dat de tv-out, het een maandje terug wel gewooon deed.

Ik krijg maar geen beeld.

Help mij,

Peter.:'(
Tv's kunnen GEEN hoge resolutie, je moet daardoor een lage resolutie nemen. Mijn broer wou een filmpje kijken bij een vriend op z'n laptop met tv-out en moest um op 640x480 zetten omdat ie anders het niet deed. Misschien is dit ook bij jouw het geval...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

BS, de tv kan 1024x768 nog aan, maar de weergave is dan niet correct omdat de frequentie vaststaat op 50 Hz. Gevolg het beeld is te groot voor de pc en je ziet dus maar een stukje op die resolutie.
Dat ie het op 640 moest doen op die laptop zal eerder aan de tv-out van de laptop hebben gelegen, of het was een oude tv.

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 07:33
Daarvoor kun je dan ook het beste TV Tool gebruiken. Dat werkt bij mij altijd. Ongeacht welke driver versie ik gebruik voor mijn Geforce 2
Dat programma schakelt zelf de resolutie om en je hoeft niks in de NVidia drivers in te stellen.
Maar als je TV geen S-VHS signaal snapt dan kan het natuurlijk ook komen dat je geen beeld ziet. Probeer de gewone tulip plug eens met de verloopkabel naar je TV. En vergeet niet dat niet alle scart kabels ook inkomende signalen pikken. Hiervoor heb ik een scart stekker gekocht met een klein knopje erop zodat je kunt kiezen welk signaal erdoor gaat (in/out)

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 12:29 schreef Juustem het volgende:
op www.tweakers.net/meuktracker.dsp of door op de hoofdpagina naar nieuws te gaan en dan kiezen voor driver en bios updates
de dsp werkt wel ipv asp

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 07:10
inderdaad, ik gebruik zelf ook Tvtool. Let even op: er zijn twee smaken van tvtool, afhankelijk van de chipset die bij jou tvout verzorgt )Brooktree of Chrontel). Heerlijk simpel programmaatje, en de versie voor Chrontel is tegenwoordig Freeware. Zeker het proberen waard!

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
HOERA! Hij doet het weer, ongelofelijk!

Met twinview werkt de tv nog steeds niet, helaas. Hij werkt echter wel met TV-TOOL. Dit doet hij alleen als ik de resolutie in windows XP op 1024*768 heb staan en in TV-TOOL op 800*600. Lekker logisch he? Maar ja, hij doet het!

Mensen bedankt voor de reacties.

Peter.
Pagina: 1