XP driver voor Soundsystem DMX (Canyon3D Chipset)

Pagina: 1
Acties:

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:49
Ik heb een Terratec Soundsystem DMX. Dit is een uitgebreidere voorloper van de DMX Xfire, waar laatst een topic over was voor reference drivers voor XP. De nieuwste Terratec-driver was voor ME en de kaart staat nu bij "verouderde kaarten", dus op een driver hoef ik niet te wachten. :(

De chip is van ESS, de "ESS Canyon 3D" (de eerste dus niet de Canyon 3D 2). Weet iemand hier een XP (reference?) driver voor? Ik heb nu namelijk een XP/98 dualboot alleen om de SPDIF I/O die niet werkt onder XP.

Ik zou HEEEEEL blij zijn met een XP-driver waarbij de digitale I/O het doen! :) :) :)

Verwijderd

Dit kreeg ik als antwoord van Terratec:
Wij zijn bij de driver ontwikkeling op de ondersteuning van de chip fabrikant ESS aangewezen. Wij beschikken helaas niet over de source codes om zelf drivers voor windows 2000 of XP te ontwikkelen. Jammer genoeg is het bedrijf ESS te onflexibel om dit probleem voor ons op te lossen. Dit heeft ons ook doen besluiten om in de toekomst niet meer met ESS samen te werken. Zeker is dat we in de toekomst zullen zorgen dat een dergelijke situatie niet meer voor kan komen.
Op dit moment ziet het er niet naar uit dat de policy van ESS zal veranderen. Dat betekend dat er vrijwel zeker geen drivers voor windows 2000 of XP zullen komen.

Is toch balen !!!!!! :'(

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:04

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Inderdaad ik kreeg een vergelijkbaar antwoord. :( Mijns inziens maakt :r Terratec :r er zich erg makkelijk van af. Ik heb mijn DMX verwijderd uit mijn PC en hij komt er niet meer in. :)
Verder heb ik ook besloten geen :r Terratec :r kaarten meer te kopen. :)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Verwijderd

Verder heb ik ook besloten geen :r Terratec :r kaarten meer te kopen. :)
Dat is een lekkere laatste zin, daar sluit ik me 1000% bij aan.

Verwijderd

Ik heb ook het zelfde probleem en baal ontzettend en denk dat ik nu maar een Hercules Fortissimo II ga kopen.
Ik wil geen Soundblaster om dat ik er laatst een geprobeerd heb en het mijn XP aardig om zeep heeft geholpen.
Ik wil geen Terratec omdat ik baal van het ontbreken van drivers voor XP voor mijn geluidskaart van 350 piek en dan blijft er nog weinig over.

Of heeft iemand nog een gouden tip ?

Ik moet wel toegeven dat er toch nog wel twee kaartjes zijn van Terratec die ik eigen liever zou willen hebben dan de Hercules Fortissimo II.
Pagina: 1