P200MMX @166 kan pasief koelen?

Pagina: 1
Acties:

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Ik ben mijn servertje stiller aan het maken. Ik heb alles al op 7v lopen, maar mijn CPU fan maakt me toch nog te veel herrie!

Ik heb al geprobeerd om pasief te koelen, maar mijn blok word wel warm. Nou heb ik de ballen verstand van hoe heet een P1-200MMX mag worden, dus jullie advies.... Kan hij pasief of moet de CPU fan erop blijven?

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Probeer het uit zal ik maar zeggen >:)

Tja, als je kijkt, dat ze zelfs op 486's al koelers zette, dan is het denk ik met een P200 al helemaal noodzakelijk...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-05 10:48
Hmm.. Ik heb zelf een P200MMX systeempje dat passief gekoeld is..

Het kan dus wel.. (Als er maar een voldoende grote heatsink op je proc zit, en er moet wel een beetje luchtstroming in je kastje zijn!)

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04

JWO

paar casefans @ 7v en een enorm koelblok dan lukt da wel

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 14:51
Mijn pentium 166@166 draait al passief. Moet lukken dus.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zou idd wel voor een goede airflow gaan...

Lekker veel fans en onderdruk etc...

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Me koeler is zo'n iceberg kreng, ongeveer een centimeter hoog. 21mm breed, artiekelnr: 112030.

Weet iemand of het dan gaat met ongeveer 2 fan's in de kast.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04

JWO

Op donderdag 17 januari 2002 12:17 schreef Four het volgende:
Me koeler is zo'n iceberg kreng, ongeveer een centimeter hoog. 21mm breed, artiekelnr: 112030.

Weet iemand of het dan gaat met ongeveer 2 fan's in de kast.
denk ut niet lukt hier ook niet met een origineel intel blok, denk dat je beter een afgeschreven socket 370 of A op kan zetten

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
yup idd ...
dat heppik ook op me P133 ... zit een AMD koeler op zonder fan. Ding wordt niet eens heet ... hoogstens een beetje warm ...

Wil wel me P166@180 ook passief gaan coolen, maar eerst modde in iets leuks :)
Moet me nieuwe gateway worden.

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• wslagendijk
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb hier een P166 staan die passief gekoeld is.
Is een servertje van Laser. Die is van origine al passief gekoeld en het koelblok is nou niet echt bijzonder hoor. Gewoon een aluminium koelblokje, nauwelijks groter dan een socket7 koelblokje met fannetje.

Dus het is zeer zeker mogelijk hoor, zeker als je hem op 166mhz brengt (maar dat is misschien niet eens nodig).

Verwijderd

Inderdaad heb ook nog een Laser Pentuim 166 @ 166 staan en die is inderdaad passief gekoeld met een aluminium blokje en wordt niet warm.

• zyberteq
  • Laatst online: 28-04 15:35

zyberteq

nou, dat dus

Ik was eergister een beetje met mijn P200MMX ana het kloten. (ik had een nieuwe moederbord en ik wou even testen of die het wel deed) vervolgens heb ik die Pentium weer teruggezet in mijn computer maar ik was met mijn stomme kop vergeten om de fan van mijn Iceberg Heatsink/koeler aan te sluiten. Mijn Pentium werd dus vanaf dat moment passief gekoeld :o nou heb ik verder alleen maar de koeler van de PSU dus veel airflow is er niet in mijn kast. Ik had hem echter wel open, dus zonder kap.

Maar nou was ik bezig met het testen van CoolEdit en hoe dat ging met opnemen van de Audio In. Dit deed ik omdat ik as. vrijdag de GrandMix 2001 op 538 wil opnemen. maar die duurt 3 uur!!! dus wou ik ff kijken of mijn pc wel snel genoeg was en hoe groot 3 uur aan uncompressed wel niet zou worden >:)

Dus heb ik mijn pc gewoon op opnemen gezet en ik ben naar beneden gegaan :P (tv kijken)
na zo'n 40 minuten ben ik naar boven gegaan en heb ik het opnemen stopgezet. Ik vond 40 minuten wel lang genoeg. daarna heb ik ook nog eens het zaakje gesaved als 32bits Stereo RAW data >:) (goeie kwaliteit lijkt mij om om te zetten naar min 192kbits MP3)

maar daarna kwam ik erachter dat de fan niet aangesloten was |:( bleek mijn heatsink toch best wel warm te zijn :o maar er was niks gebeurd in windows. dus hij houdt het zeker vol.
(met een grote heatsink >:))

[ Vocal Trance Radio @di.fm ] [ Building ] [ Driving ] [ Relaxing ]

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
ok. Ik ga zo even een 370 blok halen... Bedankt u allen!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 22:12
kan makkelijk passief, en nog zonder airflow ook. bijna alle compraq pentiums zijn passief gekoelt en denk je dat daar enige airflow in zit. de pentium 200's hebben meestal een koelblokje van 7*15*2 (ruwe schatting) en de celrons en pentium 400's in compaq pc's hebben van de grote recht opstaande pinnen (vrij fors).

En hp koelt ook veel passief, iig tot een p3 500 zeker.

Verwijderd

Ik heb hier zelf een 200MMX passief gekoeld met een heatsink van een golden orb, hij wordt wel wat warmpjes maar hij doet het nog steeds.

• scarhand
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-06-2021
Zou je een P166@233 ook passief kunnen koelen, niet zeker?
Hij wordt (met halfords autotemp meter op de socket geklemd) stressed ong. 38°...

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-04 19:54
mijn P166@200MMX loopt wel vast zonder fan, maar gaat niet kapot ofzo. Misschien dt ie het op 166 MHz wel doet. Maar miisschien komt het ook doordat de fan in de voeding stuk is :o

• DAMAGE
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik heb in me server gewoon een 486 33 mhz gedouwt... pasief gekoelt en een kleine voeding van 65 wat die je niet hoort als je de kap er om hebt... hdd er uit, kost ook nog al wat sound (ja die 200 mb schijfen die maakten erg lawaai :)) mijn maxtor hoor je daar in tegen niet maar das mijn eigen pc :)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb hier een celeron 300 die passief gekoeld is....en mijn p166 heeft altijd zonder enige koeling gedraaid...doet het nog steeds.

I reject your reality, and substitute my own.

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Mijn 166MMX wordt anders hardstikke heet, ik heb m ook een nachte zonder fan laten lopen, 100% stabiel dat wel, maar heet was t blok wel.

Het koelblok dat ik gebruikte is een Socket A koeler van Spire (MA-nogiets). Een behoorlijk blok dus.

Ik zou als ik jullie was dus maar eens cjekken of die koeler er wel goed opzit ...

Daarnaast maakt bij mij de voeding t meeste lawaai, en ik durf t toch niet aan die passief te koelen :+

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:23
kan met gemak, ik heb zelf een p3 800@800 passief gekoeld, alleen met de voedigs outtake fan aan, koelblok is een Dragon Orb 3

alle andere fans zijn uit

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
mijn p166mmx@200 draait met mijn ex-athlon koelblok en dan zo'n piepklein koelertje, dat je praktisch niet hoort draaien

heb wel in de zomer (tijdje geleden nu al) gehad dat mijn kast (geen air flow, beetje stom) te heet werd... koeler is doorgebrand, proc werkte gewoon rustig door, intel is blijkbaar best kwaliteit :)

• DaManiac
  • Laatst online: 10-05 23:24
Op donderdag 17 januari 2002 12:28 schreef ZyberTEQ het volgende:
Maar nou was ik bezig met het testen van CoolEdit en hoe dat ging met opnemen van de Audio In. Dit deed ik omdat ik as. vrijdag de GrandMix 2001 op 538 wil opnemen. maar die duurt 3 uur!!! dus wou ik ff kijken of mijn pc wel snel genoeg was en hoe groot 3 uur aan uncompressed wel niet zou worden >:)
daarna heb ik ook nog eens het zaakje gesaved als 32bits Stereo RAW data >:) (goeie kwaliteit lijkt mij om om te zetten naar min 192kbits MP3)
offtopic:
Gebruik winrip, dan hoef je hem naderhand niet om te zetten in mp3. Ik heb het geprobeert, maar dan werd de file groter dan 2 gb, en kon ik hem niet meer bewerken...
Wel een proc hebben die sneller is dan 650 mhz geloof ik
Ennuh, ik ga hem ook vrijdag opnemen... met winrip... :)

• Gisae
  • Niet online
Mijn 486 zit geneens koeling op, zelfs geen koelblok. Airflow in de kast is er ook niet, aangezien de fan's kaduuk zijn. Zelf op warme dagen werkt ie goed.
(probeer voor de lol eens win 95 + word 2000 + frontpage 2000 op je 486 (dx2) Wedden dat je binnen 15 minuten geen word document met plaatjes kan openen)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

zou dit ook lukken met men pentium 1 200mhz@233mhz

• Four
  • Niet online

Four

I void warranty

Topicstarter
Het is gelukt. Zelfs zonder block (doch gloeiend heet) werkt hij redelijk stabiel.

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Mijn Pentium 166@200 loopt perfect, en is nog nooit op z'n gezicht gegaan. En hij is passief gekoeld, en zelfs dat flinke koelblok dat er op zit wil niet warm worden.
Ik heb er geen temp sensor op, dus ik weet niet precies hoe warm hij wordt.

Morali van het verhali: Ik denk dat het wel lukt om je CPU passief te koelen, gewoon ff proberen zou ik zeggen.

• scarhand
  • Laatst online: 24-06-2021
keej dan, dan ga ik dat ook es ff proberen.
maar als hij toch te warm wordt, brandtie dan eerst door of zit er soort van beveiliging op?

Verwijderd

Als ik dr zo eens aan denk, ik heb een HP Vectra systeempje waar de iP200MMX ook passief gekoeld is... Uiteindelijk zorgt t fannetje van de voeding voor de algehele koeling in die desktop.

MMMMM :9 Ik ga zoiets gebruiken voor die mod... *D

Verwijderd

Mijn 200MMx werdt best wel heet. Toen ik een nieuwe bios erop had gezet bleef hij va dat moment lekker koel. t koelblokkie komt bij 100% full load nooit boven de 25 graden uit (piepklien standaard blokkie met fan, samen 1,5CM hoog).

Verwijderd

Ik heb zelf ook een maar die cpu-fan maakt toch zo geen lawaai dat dit storen begint te worden. mijn systeempje zit in een chieftec kast de dragon serie blauw :7
Pagina: 1