Vragen over DVD op de pc

Pagina: 1
Acties:

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik heb een paar vraagjes over de DVD op de pc ;)
Ik heb een aantal DVDjes thuis en geeen DVD speler :'(
Ik heb wel een mooie DVD speler op de pc + tv out (YES!)

Ik wil DVDjes rippen en op de harde schijf zetten.
Hoeveel mb/gb neemt dit in als het ongecomprimeerd is?
Enne is het bijv. verstandig om het naar Divx te converteren? Zo ja? hoeveel mb wordt het dan? ZO nee? wat moet ik dan doen?

Dat was alles.. ;)

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-03 10:37
Op donderdag 17 januari 2002 12:00 schreef Dutchmega het volgende:
ik heb een paar vraagjes over de DVD op de pc ;)
Ik heb een aantal DVDjes thuis en geeen DVD speler :'(
Ik heb wel een mooie DVD speler op de pc + tv out (YES!)

Ik wil DVDjes rippen en op de harde schijf zetten.
Hoeveel mb/gb neemt dit in als het ongecomprimeerd is?
Enne is het bijv. verstandig om het naar Divx te converteren? Zo ja? hoeveel mb wordt het dan? ZO nee? wat moet ik dan doen?

Dat was alles.. ;)
De grootte van de bestanden is afhankelijk van de grootte en kwaliteit van de dvd natuurlijk. Reken maar op 3-7 Gb per DVD. Als je zoveel schijfruimte hebt is het wel leuk om ze zo te bewaren. Ik heb echter niet zoveel ruimte en zet ze dan om naar Divx. Hier kan je ook de kwaliteit instellen, maar ik kom met een goede kwaliteit meestal uit op zo'n 700 Mb. Ik denk dat je het verschil in kwaliteit tussen een GOEDE divx en een dvd niet zo gaat zien op een tv-uitgang (of het moet een hele goede tv-out zijn (hollywood+/creative dxr3)

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Wat de hell heb je aan dvd films als je nog geen dvd speler hebt? Zie het nut erniet van om die dingen op je hdd te zetten aangezien je ze orgineel heb. Kan je ze op je monitor en op je tv kijken is maar precies wat je nodig heb

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend