HDD stuk :( toch nog een vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 13:55

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Topicstarter
Wat is er gebeurt? Dit:

Mijn server begint kuren te vertonen (win2k Pro) en hij genereert blauwe schermen. Reboot, niet alles wordt geladen. Ik bedenk me dat ik de virusscanner niet geupdate heb |:( , maar win2k gaat alweer plat voordat ik die kan updaten :( . Compu uitgezet, schijf eruit en in mijn client gehangen. Die heeft een up to date scanner, dus schijf gechecked. Virus vrij, gelijk defragmenteren maar en een back up draaien van de allerbelangrijkste data. Daarna client uitgezet en schijf terug geplaatst in de server. En toen...... gebeurde er niets, geen herkenning in het BIOS maar de schijf spint niet eens op. Schijf er weer uit, ik ruik niets, dus geen doorgebrande electronica. Geen geratel van het opstarten, helemaal niets. Hij wordt in het BIOS niet eens herkent. (Ja ja, voeding gecheked, IDE kabel gechecked, andere voeding en IDE kabel geprobeerd.)

Goed dan nu eindelijk de vraag. Kan het zijn dat het printplaatje toch kapot is, of is de schijf echt overleden? Het stomme is, dat ie het van het ene moment op het andere moment niet meer doet. Maar er staat wel nog data op die ik graag zou willen hebben. Als het met het vewisselen van het printplaatje opgelost zou zijn, zou ik al tevreden zijn. Het is overigens een Quantum Fireball KA2. 18,2GB 7200 rmp'tjes.

I think, therefor I am.....I think.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Naar mijn idee is de printplaat inderdaad kapot zoals je zelf al vermoedde, dit hoeft niet zozeer aan de buitenkant te zien zijn.
Maar gezien hij helemaal niet meer opspint, en het feit dat die printplaat de rotatie motor aanstuurd duid dat er wel op,
Wat hier bij ons wel een beproefde methode is om data te redden van een schijf waarbij de printplaat ook gesneuveld is en de koppen blijven hangen is er een printplaat van het zelfde type onder zetten.

Dan doet ie het nog pak em beet ~30 minuten, net genoeg tijd voor ons meestal om het zwikje te backuppen, en daarna is het helemaal gebeurd.

Dus dit kan je altijd wel even proberen, bij ons is het slechts eenmaal niet gelukjt om op tijd de data er af te trekken.

• Ricochet
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 13:55

Ricochet

Ing. Vliegtuigvouwkunde

Topicstarter
Goed, iemand nog een printplaat van een Quantum Fireball KA over? ;) Wordt heel lastig dus. Eens kijken of we zoiets te pakken kunnen krijgen.

I think, therefor I am.....I think.

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 13:35

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik heb in mijn oude pc nog zo'n harddisk.
Een quantum 18 gb 7200 toeren.
Maar ik wil hem eigenlijk niet kwijt,
hij doet het nog goed.
Wat wel een mogelijkheid zou zijn als jij mij een grotere harddisk wil leveren, dat we dan ruilen,
of dat je mij gewoon het bedrag betaalt wat een nieuwe harddisk kost.
Op zich wil ik best wel onderhandelen.
Hoe belangrijk is die data voor jou?
En de vraag blijft natuurlijk of het lukt.
Ik kan die data van mijn schijf zelf wel overzetten
naar de harddisk in mijn nieuwe pc.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Verwijderd

80Gig Seagate 7200rpm €250 >:)