Wat is er gebeurt? Dit:
Mijn server begint kuren te vertonen (win2k Pro) en hij genereert blauwe schermen. Reboot, niet alles wordt geladen. Ik bedenk me dat ik de virusscanner niet geupdate heb
, maar win2k gaat alweer plat voordat ik die kan updaten
. Compu uitgezet, schijf eruit en in mijn client gehangen. Die heeft een up to date scanner, dus schijf gechecked. Virus vrij, gelijk defragmenteren maar en een back up draaien van de allerbelangrijkste data. Daarna client uitgezet en schijf terug geplaatst in de server. En toen...... gebeurde er niets, geen herkenning in het BIOS maar de schijf spint niet eens op. Schijf er weer uit, ik ruik niets, dus geen doorgebrande electronica. Geen geratel van het opstarten, helemaal niets. Hij wordt in het BIOS niet eens herkent. (Ja ja, voeding gecheked, IDE kabel gechecked, andere voeding en IDE kabel geprobeerd.)
Goed dan nu eindelijk de vraag. Kan het zijn dat het printplaatje toch kapot is, of is de schijf echt overleden? Het stomme is, dat ie het van het ene moment op het andere moment niet meer doet. Maar er staat wel nog data op die ik graag zou willen hebben. Als het met het vewisselen van het printplaatje opgelost zou zijn, zou ik al tevreden zijn. Het is overigens een Quantum Fireball KA2. 18,2GB 7200 rmp'tjes.
Mijn server begint kuren te vertonen (win2k Pro) en hij genereert blauwe schermen. Reboot, niet alles wordt geladen. Ik bedenk me dat ik de virusscanner niet geupdate heb
Goed dan nu eindelijk de vraag. Kan het zijn dat het printplaatje toch kapot is, of is de schijf echt overleden? Het stomme is, dat ie het van het ene moment op het andere moment niet meer doet. Maar er staat wel nog data op die ik graag zou willen hebben. Als het met het vewisselen van het printplaatje opgelost zou zijn, zou ik al tevreden zijn. Het is overigens een Quantum Fireball KA2. 18,2GB 7200 rmp'tjes.
I think, therefor I am.....I think.