Hulp nodig met adsi

Pagina: 1
Acties:

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-08 18:33
Morgen,

Ik wou graag weten of iemand weet (of dat het uberhaupt mogelijk is) om met adsi de distributielijsten van een exchange (5.5) server te extracten en deze in een lijst te zetten. Ik ben nl. bezig met een visual basic programma die een NT user en een Exchange Account aanmaakt. Het enige wat ik nog moet is de exchange user in een distributie lijst zetten. In de ADSI docs kan ik hier niets over vinden. :'(

• Pauwl
help ;(

• Pauwl
ik geef hem toch nog 1 klein schopje, misschien dat toch nog iemand toevallig het antwoord geeft...

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Waar heb je het over :? :? :? :?

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Pauwl
ehm over active directory service interfaces (ADSI)
daarmee heb je toegang tot de windows active directory database met bv visual basic. Zo kun je dus makkelijk users aanmaken etc. en ook is er support voor microsoft servers (dus ook exchange). En ik hoef nu alleen maar te weten of het mogelijk is om exchange distributie lijsten van een server te kunnen query'en... ik heb wel een boel docs en voorbeelden behalve daarover, dus ik vroeg me af of het sowieso wel mogelijk is. Als dit niet mogelijk is kan ik dus wel ophouden met zoeken.