[NetWare] DNS installeren

Pagina: 1
Acties:

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 09:43
Heya,
Hoe moet ik de dns service in Netware 5 installeren. Heb wel de service geinstalleerd, maar verder weet ik niet wat ik moet.

Bij Novell heb ik wel wat info gevonden over 'Configurating DNS/DHCP for Netware 5' maar daar kan ik niet mee beginnen want als ik de admin start krijg ik de melding dat hij het DNS/DHCP object niet gevonden heeft..?!?

mis ik iets??

(Netware 5, SP5)

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
je moet de dns/dhcp management console installeren op je workstation. staat in sys:public\mgmt\dnsdhcp

maak hier dns objecten aan. start daarna op de server de dnsd.nlm

dan zou het moeten werken

• RiCk
hmm snap het zelf ook al ongeveer... schema is niet geinstalleerd... hmmmz

edit: mag geen scheldwoorde gebruike :D

hmmz las ergens dat je dnipinst moest gebruike, maar die geeft aan dat schema al geplaatst is

maar het admin progje zegt gewoon keihard van niet :?

heb trouwens 3 servers in netwerk (allemaal NW5/SP5) alleen op deze is het schema uitgebreid...

• RiCk
schema uitbreiden ging dus eerst niet goed, ik heb dnipinst -F gedraaid, hij heeft dus het schema opnieuw geinstalleerd..

• RiCk
ik ga maar door met reply'en :D

moet er nu nog voor zeggen dat interne machines IP adressen krijgen van de server... ja dat kan ik opgeven.

maar hoe krijgt de server IP adressen (en domeinen) van de DNS server van de provider??!?

Verwijderd

DNS queries kunnen d.m.v. sys:\etc\resolv.cfg doorverwezen worden naar je ISP.

• Koffie
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Gelieve in het vervolg het edit knopje te gebruiken Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

ja rick doe dat eens! :P
Pagina: 1