Toon posts:

Hardwaredetectie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een pc te heristalleren. Probleem is dat win98 de videokaart niet kent en dus een driver vraagt. Het is een onboard ding van SIS met 1Mb ram. Ik heb op alle nummer van chips die op het mobo staan gezocht, maar niets gevonden. Bestaat er een programma die de hardware detecteert en ook een naam aan geeft? Of weet iemand over welke (onboard)kaart het gaat? Het gaat om een 300Mhz Cyrix, met onboard een sound pro chip (hier heb ik de driver wel van gevonden). Op het mobo zelf staat nergens een merk of typenummer |:(

• Postman81
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Postman81

Belt normaal maar 1 keer.

Je kan het proberen met SiSoft Sandra. Ik weet alleen niet zeker of die de info direct van de hardware vandaan haalt, of gewoon uit windows de informatie haalt. Maar het is het proberen waard

• Buggle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02-2021

Buggle

The Saga Continues

Kun je niet gewoon een universele driver nemen?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 17 januari 2002 12:15 schreef Buggle het volgende:
Kun je niet gewoon een universele driver nemen?
Waar haal ik die dan?

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
www.drivershq.com. Hier vindt je ook een programma "Driver Detective". Misschien lost deze wat problemen op. Suc7

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Tijdens de bootup van de pc krijg je vaak de pci table te zien, hierin kun je meestal (altijd) de vendor id (de id van SiS dus) en de product id (zou het productnummer kunnen zijn) zien, adh waarvan je dan de driver kunt vinden. Toch zou er ergens op het mobo wel een chip moeten zitten waarop SiS en nummer staat, dus kijk nog een keer goed.
Verder kon je voor de Diamond kaarten altijd een bepaalde debug routine starten waarmee je de id string van het BIOS van de videokaart kon uitlezen, zal ff kijken of ik het nog kan vinden, waarschijnlijk werkt het wel voor iedere videokaart.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Volgende gevonden bij DiamondMM.com:
Video Card Identification
[knip]
...
[/knip]

METHOD #1 - Run Debug program:
1. From a DOS prompt, Win 3.x, Win9x, WinNT, or Win2K command prompt type DEBUG and press Enter.
2. A single dash will appear at which point type DC000:35 and then press Enter (DC000:50 may also work for newer cards).
3. You may need to type D at the second dash and press Enter for all of the information to appear.
4. You will observe the following screen:

Your video card model description will appear on the right side of the screen.

5. To exit from Debug, press Q at the dash and then press enter.

METHOD #2 - Run MSD
MSD or Microsoft Diagnostics for Win3.1 and Win95 is a program that you can use to obtain some information about your computer.

- If you are running the OEM version of Win95, MSD can be found on the Windows 95 distribution CDrom in X:\OTHER\MSD.EXE (X:\ = your cdrom drive letter).
From a DOS prompt, Win 3.X, or Win95 command prompt type MSD. You will be presented with the following screen:

Press "V" for the Video display adapter.

"Video BIOS Version" is where you will see the model type of you video card displayed

Note: MSD run under Win3.x/W95 may incorrectly report amount of VRAM. Debug or physical inspection is the best method for accurate identification.
edit:

ff wat overbodige dingen weggehaald

ff een voorbeeld bij me eigen laptop:
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011270418
dus volgens mij werkt het bij iedere videokaart

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Verwijderd

Topicstarter
Zal die debug eens proberen. Tijdens de bootup komt hij enkel zeggen "SIS Advanced Graphics Chip 1Mb" (echt de top als je het mij vraagt ;) ). Sandra geeft trouwens ook maar standaard grafische adapter weer (kijkt naar de driver en niet de hardware dus).

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Op donderdag 17 januari 2002 14:08 schreef Stylzz het volgende:
Zal die debug eens proberen. Tijdens de bootup komt hij enkel zeggen "SIS Advanced Graphics Chip 1Mb" (echt de top als je het mij vraagt ;) ). Sandra geeft trouwens ook maar standaard grafische adapter weer (kijkt naar de driver en niet de hardware dus).
en nou maar hopen dat ze die driver nog hebben..... wil nog wel eens een probleem zijn, maar op google staat meestal nog wel s wat

Deze plek is te koop.

Pagina: 1