Toon posts:

[JavaScript] Velden blokkeren/doorlaten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij het volgende uitleggen:

Ik heb drie velden (TxtVeld1, TxtVeld2, TxtVeld3). Nu wil ik dat er geen tekst in TxtVeld3 mag worden getypt. Maar ik wil wel dat in TxtVeld3 de uitkomst van de berekening TxtVeld1 * TxtVeld2. Dus nu wil ik met Veld1 en 2 een OnChange functie inbakken, dus dat hij real-time de berekening maakt. Maar voordat hij de berekening maakt moet hij eerst kijken of er wel alleen een cijfer wordt ingevoerd, zoniet mag hij NIETS doen!

De velden staan in een form met de naam "FormSubs".
Wie kan mij uitleggen hoe ik dit moet maken!

Alvast bedankt

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
// JavaScript:

function calc ()
{
   param1 = parseInt ( document.forms [ 'FormsSub' ].elements [ 'TxtVeld1' ].value );
   param2 = parseInt ( document.forms [ 'FormsSub' ].elements [ 'TxtVeld2' ].value );

if ( param1 <= 0 || param2 <= 0 )
    txt = "";
   else
    txt = "" + param1 + " + " + param2 + " = " + ( param1 + param2 );
   document.forms [ 'FormsSub' ].elements [ 'TxtVeld3' ].value = txt;
}

En de html mag je zelf verzinnen

hth ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het even proberen :P

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Kan je niet een isNummeric functie gebruiken...

Of heb je deze niet in JavaScript...

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg af en toe de volgende fout:

document.forms.FormsSub.elements = leeg of geen object.

Maar volgens mij is dit niet wat ik bedoelt:

Ik wil dat de mensen NIETS in veld 3 mogen invullen:
Dit moet alleen gebeuren door een javascript.

Dus als iemand iets veranderd in veld1 en veld2 > 0 dan moet hij de uitkomst van veld1 * veld2 in veld 3 invullen.

En andersom ook: Als iemand iets in veld2 veranderd en veld1 > 0 dan moet hij ook veld1 * veld2 in veld 3 invullen.

Ik wil er ook graag iets hebben dat mensen alleen CIJFERS in kunnen vullen, dus als iemand per ongeluk een LETTER typen dat die dan NIET wordt ingevuld.

Wie kan mij daarbij helpen :P

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:47

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op donderdag 17 januari 2002 12:06 schreef rwoudsma het volgende:
Kan je niet een isNummeric functie gebruiken...

Of heb je deze niet in JavaScript...
javascript heeft wel isNaN(), dat is wel omgekeerd, maar zou ook moeten voldoen

verder kun je de attribuut disabled="disabled" in een <input />-tag toepassen, maar meen dat browsers lager dan ns6 en ie5 hier niet goed mee omgaan, daarvoor kun je ook onfocus="this.blur()" eraan toevoegen (al vind ik disabled mooier, enkel renderd msie naar ik meen geen styles meer voor disabled elementen)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
disabled="disabled" werkt inderdaat prima,

En het is voor een intranetpagina voor ons bedrijf en iedereen is geupgraded naar minimaal IE5 dus werkt prima!!

Nu nog ff de formule inbakken en dan is het prima!

:P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ff anders gedaan:

Ik wil de berekening niet door javascript laten doen, want dat laat ik nu doen als hij naar een ASP pagina wordt gesubmit.

Maar nu heb ik nog steeds het probleem dat mensen ook letters en dergelijke in kan vullen.

Dus nu wil ik graag iets met JavaScript en onKeyPress iets maken dat er alleen cijfers en . en , worden doorgelaten.
En als er een , wordt ingedrukt wil ik die auto laten wijzigen in een .

Ook wil ik dat er niet meer dan 2 katakters achter de punt in kunnen worden ingevuld!!!

Wie weet er iets leuks :-)

• huistra
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-05-2024
[topic=363505/1/25]

Kijk anders daar ff, ik heb daar een scriptje gezet die ik zelf gebruik om idd max 2 achter de komma en komma's te vervangen door een punt. Met een beetje aanpassingen zal die voor jou ook wel werken.

NB. MSIE kan ook readonly="yes", dit heeft als gevolg dat er niets meer ingevoerd kan worden, maar dat de styles wel gewoon blijven werken.
Pagina: 1