Toon posts:

Creative jukebox 6Gb of Minidisc....??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik heb eindelijk centjes om 1 van deze 2 dingen aan te schaffen.....
Ik weet alleen niet wat ik moet kiezen.....Hebben jullie tips voor me???en wat zijn jullie ervaringen met de jukebox???

Verwijderd

Ik vind de Jukebox maar nix. Ik had'm toenie hier nog niet uit was, was maar goed ook. kon ik'm tenminste nog kwijt zonder verlies. Het geluid is wel mooi en op zich is het een prachtding. Hij weegt alleen een kilo. Wellicht overdreven, maar zo voelt het wel. En dan hebben we het nieteens over het formaat. Wat een groot ding zeg. Nee sorry hoor, kan je echt niet vergelijken met een minidisc. Doe jezelf een plezier en koop dan of een minidisc of een mp3 speler die niet als verboden wapen bezit wordt beschouwd. Er zijn genoeg HD-MP3 alternatieven die niet zo groot zijn. RIO, IPOD of check Microboss. Daar ga ik ook wat bestellen.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:08

BaRF

bijna kerst

wat je ook koopt, ik zou in elk geval voor een mp3'er gaan! minidisc, blurgie... mp3 is gewoon eenvoudiger te kopieren bv ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:18
Met MD ben je wel langer bezig met de muziek op zo`n md te zetten.
Of je moet de nieuwe Net-MD kopen, die is alleen nog een beetje prijzig :(

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:00
Ligt er denk ik voornamelijk aan waarvoor je em wilt gebruiken. Als je dat ding elke dag in je jas op de fiets mee wilt nemen zou ik voor een minidisk gaan, omdat die creative daarvoor gewoon te lomp is.
De jukebox is echter wel weer perfect als je hem tijdens lange ritten in de auto wilt gebruiken, of gewoon als mp3 speler naast de stereo (er zit een infrarood ontvanger op, al heb ik er nog geen afstandsbedieningen voor gezien).
Qua geluidskwaliteit denk ik niet dat er zoveel verschil in zal zitten, dat hangt meer van de bron af.

Verwijderd

Ik heb de jukebox en ben er tevreden mee. Okee, hij is wat aan de zware kant, ik schat em, met batterijen, op zo'n 550 gram. Batterijen gaan zo'n 3,5 tot 4 uur mee, hangt er van af of je alleen afspeelt of door je mp3's gaat zoeken.

En uiteindelijk is ie goedkoper. Er passen zo'n 900 mp3's in in goeie kwaliteit, om zoveel muziek met je md te hebben heb je een flinke stapel schijfjes nodig.

Wil je klein en licht moet je een md nemen, wil je een grote muziekcollectie bij je hebben moet je voor de jukebox gaan.

Ik heb em zelf gekocht omdat ik per dag in totaal meer dan vier uur moet reizen van en naar school. En tijdens tussenuren is het ook fijn. Nooit 2 keer het zelfde nummer...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-03 11:20
ikzelf zou denk ik voor een goede Flash speler gaan + 1 of 2 128MB kaartes :9

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:50
Ik wil toch ook de Nomad IIc aanraden. Zodra hij weer beschikbaar komt tenminste, ik geloof dat er een versie kwam met 64 MB intern. Ik heb de 32 MB versie (die nu geloof ik niet meer te krijgen is) uitgebreid naar 160 MB en dat is voor mij erg goed te doen. Ik reis elke dag ongeveer 2 uur en daarvoor is het perfect.

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik zou kiezen voor minidisc, mits je een bron hebt om digitaal op te nemen natuurlijk >:)

Mother, will they like this song?

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-03 20:53
ik zou voor een md gaan , maar koop dan wel een goede (sony)

• freggel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-03 22:40
Het begint een beetje te lijken op MP3 rulez, nee MD rulez, echt niet MP3! etc etc.

Maar goed, zelf ben ik op zoek naar een MP3 speler ter vervanging van mijn MD speler. Dit omdat je inderdaad erg veel disks mee moet nemen om een langere tijd te luisteren. Daar komt ook nog eens bij dat het opnemen lang duurt (op een "oud" deck met een "oude" portable) en het invoeren van namen e.d. schiet IMHO ook niet op.

Als je dus een fatsoenlijk setje wilt hebben, en je wilt er ook nog naar luisteren in de auto, dan moet je:
- een deck hebben voor de stereo (hoeft niet, wel zo handig)
- een autoradio welke MD speelt (erg duur, als je een beetje leuke wilt, de mijne was fl 1000.-, of zo'n bandje voor in het tapedeck)
- een portable die de nieuwe MD technieken ondersteund, zoals het nieuwe LongPlay e.d.
- Om goede kwaliteit te krijgen is een optical aansluiting toch wel een must.

Deze apparaten, en de MiniDiskjes zelf, zijn eeerg duur (tsja, Sony he). IMHO kan je dan beter overstappen op MP3. Maarja, 4 jaar terug was MD erg praktisch tov bandjes. Nu, aanno 2002 is het in mijn ogen een beetje achterhaald, en veeeel te duur.

Make Your Choice Based On fact And Experience, Not Based on Rumors And Brand ;)

Verwijderd

[topic=379760/1/100]

kijk ook hier 'es.
Of koop de PCM van februari voor en heel klein stukje erover.

edit:
[quote]
Weight 218 g. (with battery)
[/quote]

De officiele website

Verwijderd

Ik heb de Jukebox en ben er zeer tevreden over. Hij is inderdaad wat groot, maar hij past gewoon in mijn jaszak net als mijn discman dus waar hebben we het over? Als hij maar in je zak past toch? En dat gewicht valt ook echt wel mee. Als ik hem niet onderweg bij me heb heb ik hem in mijn woonkamer op een versterker aangesloten en ik moet zeggen... Echt ideaal. Gewoon een mp3speler in me huiskamer met een 6 Gb HD erin. Leuk als je visite hebt, playlistje maken en lekker laten lopen :P
Verder kan je er ook andere bestanden dan mp3 opzetten en dat kan ook handig zijn als je wat software mee wilt nemen naar een maatje ofzo >:)

Ga voor de Jukebox, je kan er veel meer mee!
Pagina: 1