Toon posts:

21" monitor langzaam in 3-d performance?.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heeft iemand toevallig de zelfde ervaring met zijn 21" monitor, dat de performance in 3-D apps langzamer is dan met een 15 of 17" ??. Altans dat idee heb ik maar :?

Ik heb het idee dat het berekenen op een groter scherm meer vergt van je grafische kaart, kan dat kloppen ?..

Ik had al wat snelheid gekregen door i.p.v. een refresh van 60 , naar 85hkz te zetten.

Klets ik hier uit m'n nek?| :(

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA->VB

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Je blaat hier enorm uit je nek, mijn 22" doet het perfect met 3d appz/games.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
nee het scherm rekt piksels gewoon uit zodat het scherm gewoon gevuld wordt er wordt niet mer berekent

Verwijderd

Drank maakt meer kapot dan je lief is :)

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Klets ik hier uit m'n nek?
Yep. Het maakt tuurlijk wel iets uit of je 1600x1200 of 800x600 gebruikt. 1600x1200 is een tnt2 niet echt voor gemaakt.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:01
tenzij je natuurlijk op 1600*1200 speelt ;)

dan heb je wel gelijk.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:50

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ligt eraan hoe je het bedoeld. Op een 21" monitor draai je normaal gesproken niet dezelfde resolutie als op een 17" monitor (op een 17" draaien de meeste mensen 1024x768, op een 21" draai je meestal 1600x1200). En in een hogere resolutie moet je videokaart meer berekenen, en dus is de performance in spelletjes enzo minder. Maar als je op dezelfde resolutie draait, is er geen verschil tussen een 17" en een 21" monitor. Zo duidelijk genoeg?

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 11:25 schreef Powerslaves het volgende:
Hoi,

Heeft iemand toevallig de zelfde ervaring met zijn 21" monitor, dat de performance in 3-D apps langzamer is dan met een 15 of 17" ??. Altans dat idee heb ik maar :?
Ligt niet aan de monitor, maar aan de grafische kaart
Ik heb het idee dat het berekenen op een groter scherm meer vergt van je grafische kaart, kan dat kloppen ?..
Ja dus :)
Ik had al wat snelheid gekregen door i.p.v. een refresh van 60 , naar 85hkz te zetten.
Dat lijkt me stug, dat je daadwerkelijk meer snelheid krijgt. Het beeld zou nu wel veel minder moeten flikkeren.

Maar inderdaad, fullscreen op hoge resolutie in 3D is best pittig voor de meeste videokaartjes.

Verwijderd

Moet je eens een voetbalwedstrijd kijken op zo'n monitor..

Doen ze er ineens 2 keer zo lang over om van de linkerkant van het veld naar de rechterkant te komen .. veld is ook veel groter zo, he :)

Oftewel, nee een monitor is geen factor in de snelheid van je 3d. Alhoewel.. hoe groter de monitor des te hoger wil je waarsch. de resolutie hebben en _dat_ is wel weer van invloed.

//edit
waarsch. heb je dan sync aanstaan.. beetje instellingen tweaken wil ook wel helpen.

• MokerHamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
is tog simpel als hij meer pixels moet berekenen is hij dus zwaarder belast
dus presteert hij minder als je op je 22" een resolutie van 800x600 gebruikt
ziet het er ook weer niet uit kan je gewoon pixels tellen
dus er moet gewoon een top beeldkaart in je pc met zo'n monitoor

Op bovenstaande tekst rust ©copyright,
niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver

Verwijderd

Topicstarter
Inimiddels is het geen TNT2 kaart meer maar een Ge-Force 3, want in een P4 MOET natuurlijk een Ge-force:9

De resolutie is natuurlijk 1600 * 1024.
Dat het beeld wat "langzamer" overkomt, is alleen bij First person shooters, en dan wanneer het erug druk wordt in het veld. Met langzamer is het niet dat het niet te spelen is , integendeel..;)

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-08 22:19
Volgens mij ligt het dan aan het aantal FPS die je videokaart uitsgpuugt :{
Pagina: 1