[Printen in IE]

Pagina: 1
Acties:

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Even een vraagje, wat heel simpel met een ja/nee beantwoord mag worden :)

Als ik een pagina uit IE print, resized IE5.x + dan ook de pagina?
Ik heb namelijk een pagina zo aangeleverd gekregen dat hij op een centimeter na precies op een A4 past. Maar het resultaat uit de printer is top: 2cm, left: 2cm, right: 6cm, bottom: 10cm.

De vraag is dus: doet IE dit, of ligt het misschien aan het aantal DPI van de plaatjes, en die van de printer zijn afdruk kwaliteiten?

Een niet verplichte te beantwoorden vraag: kan ik dit voorkomen?

(2 topics per dag: nix voor mij ;( )

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:28
Volgens mij ben je absoluut afhankelijk van de printerinstellingen van de gebruiker. Je hebt namelijk ook mensen die een printer hebben bij welke die marges niet zijn aan te passen...

Geeft dit een beetje antwoord op je vraag? 't Is iets anders als ja/nee nl. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Ik heb er eigenlijk geen ervaring mee, maar je kunt met CSS ook een stylesheet maken voor de printer. Ik moet er nog eens mee gaan spelen, want ook ik weet daar nog weinig van.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Hmmz ik denk dat het mede aan de printer marges ligt van printende. Verder hebben we in NL meestal formaat A4 in het bakje en in USA bijvoorbeeld formaat Legal....

• Blue-eagle
  • Niet online
Op donderdag 17 januari 2002 11:15 schreef Cheatah het volgende:
Ik heb er eigenlijk geen ervaring mee, maar je kunt met CSS ook een stylesheet maken voor de printer. Ik moet er nog eens mee gaan spelen, want ook ik weet daar nog weinig van.
Heb je daar ook een link van? Want door die ongestructureerde woorden doolhoven van het W3c kom ik ook niet heen :)

• Willem
Blue-eagle:
Heb je daar ook een link van? Want door die ongestructureerde woorden doolhoven van het W3c kom ik ook niet heen :)
Speciaal voor jou:
http://www.w3schools.com/css/css_ref_print.asp

:)

• Blue-eagle
  • Niet online
Op donderdag 17 januari 2002 11:49 schreef willem169 het volgende:

[..]

Speciaal voor jou:
http://www.w3schools.com/css/css_ref_print.asp

:)
:D Tnx!

Weet iemand toevallig ook een manier om de resolutie aan te passen bij het printen uit IE?

Als ik een .jpg vanuit Photoshop print, print hij op 72 DPI. Via IE lijkt het op 300 DPI ofzo. Dat is het enige verschil wat ik kan vinden.. dus dat moet worden ingesteld. Het probleem is dat ik niet weet hoe dat moet :Y)

`t Wordt wel iets meer dan een ja/nee vraag zo. :)

• Willem
Op donderdag 17 januari 2002 12:12 schreef Blue-eagle het volgende:
Weet iemand toevallig ook een manier om de resolutie aan te passen bij het printen uit IE?

Als ik een .jpg vanuit Photoshop print, print hij op 72 DPI. Via IE lijkt het op 300 DPI ofzo. Dat is het enige verschil wat ik kan vinden.. dus dat moet worden ingesteld. Het probleem is dat ik niet weet hoe dat moet :Y)

`t Wordt wel iets meer dan een ja/nee vraag zo. :)
Afgezien van het feit dat ik niet weet hoe, of dat het kan, denk ik dat je wederom afhankelijk bent van de printer aan de client-side. Volgens mij bestaan er nog printers die geen 300 dpi als standaard hebben.

Pagina: 1