Toon posts:

Netwerk Win XP en Win 95

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een netwerk tussen een Windows XP bak en een Windows 95 bak (gewoon peer-to-peer).
De XP-bak heb ik ingesteld als server en ik deel daar ook m'n internetverbinding (Mxstream via Winproxy 4.0 gedeeld) op.
Nou heb ik het probleem dat ik met de server wel die Windows 95 machine kan "zien" in de netwerkomgeving en pingen lukt ook, maar vanaf de Windows 95 kan ik de server niet "zien" en ik kan ook niet pingen.
Ik zou graag willen dat ze mekaar gewoon "zien", zodat ik m'n mp3's enzo kan delen.
Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kan je het IP ook niet pingen?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, foutje... ik kan wel pingen, maar zie niks in de netwerkomgeving.

Verwijderd

Topicstarter
Het rare is dat ik wel gewoon op die Win95 bak kan internetten (via het netwerk)

Verwijderd

Topicstarter
Maar het pingen van de Win95bak naar de server lukt niet.
(sorry ik had dit alles ff in 1 post moeten zetten! O+

• JaNuZz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 17:18
Netbeui op de Xp erbij opgooien / allebeide in de zelfde werkgroep zetten .....

Als je op die win95 compu zoeken op computer doet vindt ie de Xp dan wel ?

Verwijderd

Topicstarter
Netbeui erbij in WinXP? Is dat het Nwlink/IPX/SPX/Netbios-compatibel transport protocol?
Want uit meer protocollen heb ik geen keuze. :?

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 16:04
Je bent iig al een stuk verder dan mij: Zie mijn topic Heb je ze idd wel in dezelfde werkgroep zitten??

MacBook Pro 14" 2021

Verwijderd

Topicstarter
Het blijft voor mij echt een raadsel!
Als ik het ip van de server in IE intik, dan geeftie de melding dat ik geen autorisatie heb :?

Help!

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 16:04
Dat heb ik ook, de Win95 pc wil de Winxp pc niet eens zien (krijgt wel ip toegewezen :? ) Maar de XP pc wil de 95 WEL zien maar krijgt dan idd ook die autorisatie foutmelding.
Vage zooi!

MacBook Pro 14" 2021

• bobby_kubista
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08-2022
Op donderdag 17 januari 2002 11:31 schreef JaNuZz het volgende:
Netbeui op de Xp erbij opgooien / allebeide in de zelfde werkgroep zetten .....

Als je op die win95 compu zoeken op computer doet vindt ie de Xp dan wel ?
Ik heb netbeui niet geinstalleerd en alles werkte meteen :) Wel net XP home op een (f)laptop

Somebody is watching you!

Verwijderd

Topicstarter
Netbeui erbij gooien heeft ook geen zin!
Heeft XP 1 of andere beveiliging ofzow?

Help!

Verwijderd

Er zit een beveiliging in XP, had er zelf last van.
Kijk eens naar de eigenschappen van je netwerkkaart en
klik op het TABblad "Authentication"
Daar kan de optie "Enable network access control blablabla"
aangevinkt zijn. ff uitzetten en kijken wat er dan gebeurd.

pingen lukt wel maar heb je al gepingt op DNS naam.
Lukt dit niet installer dan DNS...

Verwijderd

Topicstarter
Kga ut zo direct proberen!
Alleen ff searchen hoe ik DNS moet installen.

Verwijderd

Wat zijn je IP instellingen van alle machines...
(ook wel handing)

Verwijderd

Topicstarter
IP server: 192.168.0.1
IP client: 192.168.0.2
Subnetmask netwerk: 255.255.0.0
Subnetmask mxstream: 255.255.255.0

Verwijderd

Ga naar:
-Start
-My Network Places
-View Network Connections
-Vraag de properties op van je netwerkkaart
-Tabblad Advanced
-Internet Connection Firewall uitzetten

Bovenstaande is bij de XP pro edition

Suc6 Wilko

Verwijderd

Topicstarter
Die staat uit! :?

Verwijderd

Heb je bij je windows 95 bak de de gateway 192.168.0.1 wel ingevult?!

Verwijderd

Op donderdag 17 januari 2002 11:12 schreef CeLLySeC het volgende:
Ik heb thuis een netwerk tussen een Windows XP bak en een Windows 95 bak (gewoon peer-to-peer).
De XP-bak heb ik ingesteld als server en ik deel daar ook m'n internetverbinding (Mxstream via Winproxy 4.0 gedeeld) op.
Nou heb ik het probleem dat ik met de server wel die Windows 95 machine kan "zien" in de netwerkomgeving en pingen lukt ook, maar vanaf de Windows 95 kan ik de server niet "zien" en ik kan ook niet pingen.
Ik zou graag willen dat ze mekaar gewoon "zien", zodat ik m'n mp3's enzo kan delen.
Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
komt me bekent voor, ik had hetzelfde probleem, maar ben er nooit achtergekomen wat het is. Als je gaat zoeken naar de computer via start>zoeken>computers dan zien ze elkaar wel; tenminste dat had ik. Ik had er moeten leren leven. Nu geen last meer van, heb een Netgear 314 router in huis gehaald :Y)

Verwijderd

Ik las net in een reply dat fxpmaster als tip gaf dat ie een Netgear 314 router in huis heeft gehaald om het probleem op te lossen. Nauw is dit geen oplossing aangezien niemand echt zin heeft in het uitgeven van veel geld voor een oplossing die simpel moet zijn :).

Ik heb thuis een AMD Duron 600 met XP Pro. er op staan en die draait, al zeg ik het zelf heerlijk.*D
Ook nog een Intel 166 met XP ook heerlijk *D maar op een intel 180 met windows 95 |:.

Ook hier het probleem wel kunnen pingen ook te zien vanuit xp maar geen rechten. En ik heb het GVD. wel al een keer voor elkaar gekregen. ik bedoel de eerste keer dat ik die machine met 95 aansloot op het netwerk geen probleem. Nu na een of andere weiziging in het netwerk (ik weet echt niet meer wat ik gedaan heb) draait de boel de zoep in :(.

Op technet van Mickeysoft :) zeggen ze dat het een simpele manier is van NetBEUI installeren vanaf de cd Te vinden in de Valueadd Directory (Let wel er zijn wel wat aanpassingen nodig) Dan er voor zorgen dat er diverse instellingen zoals DNS TCP/IP en al die andere protocollen en instellingen goed staan opnieuw opstarten van de 95 machine en het moet werken.

IK ZEG ER BIJ IK HEB HET NOG NIET GETEST, Zit nog op mijn werk :'(
Pagina: 1