Toon posts:

Website omzetten van ASP naar ASPX

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb de volgende vraag:

Ik heb een bestaande website dat in ASP gemaakt is. Nou ben ik op dit moment bezig met .NET van Microsoft. De bedoeling is om de huidige site (ASP) om te zetten naar ASP.NET.

Echter zal deze operatie zijdelings naast de bestaande website moeten gebeuren, zodat de gebruikers hiervan niks merken. Heeft iemand idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? bv. pagina voor pagina ombouwen en dan integreren in de huidige website.

Maar ik kom met een aantal punten waar ik op moet letten, namelijk:
- ik moet rekening houden met de hyperlinks
- hoe ga ik de folders indelen? Een nieuwe folder aanmaken? of gewoon in dezelfde directory
- De database moet ook opnieuw ingedeeld worden, dus er moet een nieuwe database gemaakt worden, hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Hebben jullie advies/commentaar/opmerkingen/nieuwe punten waar ik rekening mee moet houden, voor mij?

Ik stel het zeer op prijs aangezien de huidige site echt niet offline mag en alles werkend moet blijven.

Ook zou ik blij zijn met informatie dat ik op het internet (URL'S) of in documentatie zou kunnen vinden.

Alvast bedankt!!

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04 09:19

didio

didio.nl

Je kan ASP en ASP.NET naast elkaar op een server draaien, wat ik zou doen is gewoon in ASP.NET je site opnieuw gaan bouwen naast de oude site en als je nieuwe site klaar is gooi je alles over.

Voor de directory struktuur zou ik op het niveau van de website root een nieuwe map maken waar je de nieuwe site inzet, je kan dan een subdomain aanmaken (new.domain.nl) waar je je nieuwe site kan aanroepen.

Database is inderdaad iets meer ingewikkeld omdat je inderdaad een nieuwe datbase zou aan moeten maken en later alle data overgooien..

weinig tot niks..