Toon posts:

Linux: Errors

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag dit namens een vriend van mij.
Hij heeft een poging gewaagd linux te installeren maar heeft wat probleempjes, hij krijgt o.a. deze foutmeldingen:

init: switching to runlevel 3
init: sending pro lesses the TERM signal

Wat kan ik hieraan doen :?

thx :)

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Ik denk dat ik wat meer foutmeldingen nodig heb!

Wat Linux gaat in runlevel 3 en vervolgens zie ik dat hij processen wil terminaten!

Bekijk de volgende files eens:

cat /var/log/messages
cat /var/log/syslog
cat /var/log/kern.log

En ga daar eens kijken of je foutmeldingen ziet!

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• BezurK
  • Laatst online: 14-06 09:12
Misschien zijn (onbedoelt) de scripts voor runlevel 6 of 0 en die van 3 verwisseld >:)

Rookworst zonder R is ook worst.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:30
Lijkt er idd op dat 'ie tijdens het booten meteen gaat rebooten, tamelijk wazig.

Iets meer info zou handig zijn: welke distributie (en versie) probeert hij te installeren? Redhat of Mandrake of SuSE waarschijnlijk (en welke versie?)

De dingen die je noemt zijn overigens geen foutmeldingen, het zijn gewoon messages die aangeven wat Linux aan het doen is - deze messages geven aan dat hij alle processen (programma's) afsluit (hij stuurt ze een TERMinate signaal) zodat de computer opnieuw gestart kan worden.

Om te achterhalen hoe dit komt, is toch echt meer info nodig (welke wordt hierboven al vermeld).

Verwijderd

Topicstarter
Ik zelf weet niets van Linux.. maar dan ook helemaal niets :)

• active2
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Op donderdag 17 januari 2002 14:57 schreef Ragonite het volgende:
Ik zelf weet niets van Linux.. maar dan ook helemaal niets :)
Ook al weet je niks van Linux ik ben ook met minimale informatie begonnen hoor!

Een jaar geleden ongeveer!

Maar daarom heb ik wel log gegevens nodig en die kun jij waarschijnlijk van die computer afhalen! :)

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• BezurK
  • Laatst online: 14-06 09:12
Ik weet bijna zeker dat er tijdens de installatie iets fout gegaan is of dat degene zelf heeft lopen prutsen (als root) en per ongeluk de startup (init) scripts omgewisseld heeft, runlevel 3 is namelijk single user runlevel (daar begint init altijd, later schakelt hij naar multi-user) en 0 is shutdown en 6 is reboot, gaat hij nadat'ie term signals gegeven heeft rebooten of gaat de computer uit?

Geef eens zoals active2 al heeft gezegd wat output van /var/log/messages (dat kan je opvangen in een bestandje door bijvoorbeeld dit te doen: "cat /var/log/messages > ~/messages.output" of kopieer em ff met "cp /var/log/messages ~/messages") en post dat hier ffies, dan kunnen we misschien al wat meer.

btw, active2, wat! typ! jij! irritant! veel! met! uitroeptekens! ;)

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

zijn we er al achter welke distro de jongen heeft dan want meestal is runlevel 2 al multi user (niet grafisch)
Pagina: 1